    Date: Thu, 08 Jul 2010 14:44:10 +0200
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Zginanie prawa" :)

    W dniu 08-07-2010 13:57, Kotlet mielony pisze:

    > Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości

    > a czy mamy obowiązek udostępnienia kontrolerowi skrzynkę e-mail ?

    Wiesz, jak masz obawy, to takie maile po prostu kasuj po "zużyciu" :-)
    Ewentualnie archiwizuj gdzie indziej.

    A w ogóle to nie masz obowiązku przechowywania jakiejkolwiek poczty
    elektronicznej. Ani nawet ujawniania że masz maila i gdzie, ani
    posiadania maila w ogóle. Kasowanie maili zaraz po otrzymaniu to Twoje
    święte prawo. Możesz nawet specjalnym softem powycierać ślady na dysku -
    też Ci wolno.

    Kontrola podatkowa to nie jest śledztwo prokuratorskie.
    Nie mają prawa przeszukiwać biura, grzebać w komputerze itp.
    Masz udostępnić _dokumenty_ których zażądają i możesz odmówić, jeżeli
    uważasz, że nie mają związku z przedmiotem kontroli.
    Raz kontrole zażyczył sobie ostatniej listy płac przy kontroli VAT.
    Żeby mógł w protokole wpisać liczbę zatrudnionych. Podałam mu ją ustnie
    do protokołu. Marudził ale nie zrobił żadnego oficjalnego kroku.

    I dla uściślenia - dokument to papier, chyba że chodzi o fakturę
    elektroniczną zgodną z ustawą czy jakieś inne dokumenty których
    elektroniczna forma przechowywania jest prawnie dopuszczalna (poza
    wysłanymi elektronicznie deklaracjami nic mi nie przychodzi do głowy).

    Zasadniczo kontroler sam sobie nie może nawet wyjąć z szafy segregatora,
    chyba że się zgodzisz.
    Nie należy jednak przeginać, bo jest bat w postaci zarzutu utrudniania
    kontroli.

    Mówimy oczywiście o zwykłej kontroli podatkowej lub skarbowej, a nie
    sytuacji, gdy wpada uzbrojona policja skarbowa, bo jesteś zamieszany w
    aferę paliwową :-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813