  • 1. Data: 2010-07-08 06:41:35
    Temat: "Zginanie prawa" :)
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    "...Przedsiębiorcy uprawiają dziwaczny rytuał: faktury z e-maila
    drukują i zginają na pół. Robią to, by wyglądały jak wyjęte z koperty.
    Wówczas skarbówka nie może się przyczepić, bo żaden przepis nie
    nakazuje przechowywania kopert."

    całość: http://msp.money.pl/wiadomosci/prawop/artykul/,120,0
    ,641656.html

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie wida

  • 2. Data: 2010-07-08 07:01:12
    Temat: Re: "Zginanie prawa" :)
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    januszek napisal:
> [...]
    > drukują i zginają na pół. Robią to, by wyglądały jak wyjęte z koperty.
    > Wówczas skarbówka nie może się przyczepić, bo żaden przepis nie

    A to już nie wolno wysyłać w kopercie A4? ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2010-07-08 07:15:28
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    januszek pisze:
> [...]
    > drukują i zginają na pół. Robią to, by wyglądały jak wyjęte z koperty.
    > Wówczas skarbówka nie może się przyczepić, bo żaden przepis nie

    Zawsze mi się wydawało, że money.pl jest serwisem w miarę rzetelnym.
    A tu dupa.
    Od maja 2010 po orzeczeniu NSA można dostać fakturę mailem w po czym ją
    wydrukować i przechowywać.

    Zresztą sami o tym pisali miesiąc temu:
    http://msp.money.pl/wiadomosci/podatki/artykul/faktu
    ra;przeslana;mailem;w;pelni;legalna,155,0,632731.htm

    Seco

  • 4. Data: 2010-07-08 07:25:48
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 08 Jul 2010 09:15:28 +0200, Bartosz 'Seco' Suchecki napisał(a):

    > Zawsze mi się wydawało, że money.pl jest serwisem w miarę rzetelnym. A
    > tu dupa.
    > Od maja 2010 po orzeczeniu NSA można dostać fakturę mailem w po czym ją
    > wydrukować i przechowywać.

    Nienie, wyrok NSA nie zmienił prawa w tym zakresie. I zapewniam Cię, że
    jeszcze nie raz usłyszymy odwrotne rzeczy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 5. Data: 2010-07-08 10:29:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Bartosz 'Seco' Suchecki napisa?(a):

    > Od maja 2010 po orzeczeniu NSA można dostać fakturę mailem w po czym ją
    > wydrukować i przechowywać.

    Wyrok dotyczy tej *jednej* konkretnej sprawy. De facto kazdy komu
    zakwestionowali takie faktury powinien przedstawic uksowi wyrok w swojej
    wlasnej sprawie ;P

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie wida

  • 6. Data: 2010-07-08 11:57:14
    Od: "Kotlet mielony" <b...@b...blabla>

> [...]
    > drukują i zginają na pół. Robią to, by wyglądały jak wyjęte z koperty.
    > Wówczas skarbówka nie może się przyczepić, bo żaden przepis nie

    a czy mamy obowiązek udostępnienia kontrolerowi skrzynkę e-mail ?

    P.

    --
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl
    / - rewelacja !

  • 7. Data: 2010-07-08 12:44:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 08-07-2010 13:57, Kotlet mielony pisze:

    > Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości

    > a czy mamy obowiązek udostępnienia kontrolerowi skrzynkę e-mail ?

    Wiesz, jak masz obawy, to takie maile po prostu kasuj po "zużyciu" :-)
    Ewentualnie archiwizuj gdzie indziej.

    A w ogóle to nie masz obowiązku przechowywania jakiejkolwiek poczty
    elektronicznej. Ani nawet ujawniania że masz maila i gdzie, ani
    posiadania maila w ogóle. Kasowanie maili zaraz po otrzymaniu to Twoje
    święte prawo. Możesz nawet specjalnym softem powycierać ślady na dysku -
    też Ci wolno.

    Kontrola podatkowa to nie jest śledztwo prokuratorskie.
    Nie mają prawa przeszukiwać biura, grzebać w komputerze itp.
    Masz udostępnić _dokumenty_ których zażądają i możesz odmówić, jeżeli
    uważasz, że nie mają związku z przedmiotem kontroli.
    Raz kontrole zażyczył sobie ostatniej listy płac przy kontroli VAT.
    Żeby mógł w protokole wpisać liczbę zatrudnionych. Podałam mu ją ustnie
    do protokołu. Marudził ale nie zrobił żadnego oficjalnego kroku.

    I dla uściślenia - dokument to papier, chyba że chodzi o fakturę
    elektroniczną zgodną z ustawą czy jakieś inne dokumenty których
    elektroniczna forma przechowywania jest prawnie dopuszczalna (poza
    wysłanymi elektronicznie deklaracjami nic mi nie przychodzi do głowy).

    Zasadniczo kontroler sam sobie nie może nawet wyjąć z szafy segregatora,
    chyba że się zgodzisz.
    Nie należy jednak przeginać, bo jest bat w postaci zarzutu utrudniania
    kontroli.

    Mówimy oczywiście o zwykłej kontroli podatkowej lub skarbowej, a nie
    sytuacji, gdy wpada uzbrojona policja skarbowa, bo jesteś zamieszany w
    aferę paliwową :-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2010-07-08 14:08:22
    Od: "Kotlet mielony" <b...@b...blabla>

    A czy takie kontrole w jednoosobowych firmach dotycza z reguly pitu lub vatu
    czy raczej wszystko na raz jest kontrolowane?
    No i czy przy żądaniu udostepnienia np wlasnie wgladu do komputera mozna
    odmowic argumentujac ze moglo by to narazic na odpowiedzialnosc karna
    (czyli czy istnieje dokladnie taka sama mozliwosc odmowy jak przy zwyklym
    przesluchaniu) ?

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-07-09 21:14:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jul 2010, Kotlet mielony wrote:

    > A czy takie kontrole w jednoosobowych firmach dotycza z reguly pitu lub vatu
    > czy raczej wszystko na raz jest kontrolowane?

    Nie słyszałem o kontroli "wszystkiego na raz" (ale to pewnie Maddy ma
    dużo lepszy ogląd), mi kontrolowali konkretnie "PIT za jeden rok".

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2010-07-09 21:19:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jul 2010, Olgierd wrote:

    > Nienie, wyrok NSA nie zmienił prawa w tym zakresie.

    ...dla porządku można uściślić, że chodziło o "legalizację" *wystawienia*
    faktury. W świetle tego wyroku sprzedawca jest wolny od kary za brak
    wystawienia faktury (62 KKS).
    To, czy można ją odliczyć po stronie kupującego to inna sprawa :)

    > I zapewniam Cię, że
    > jeszcze nie raz usłyszymy odwrotne rzeczy.

    Ciekawe kiedy w .pl papier w postaci "niepodpisana faktura"
    przestanie być traktowany jak papier wartościowy, z urzędowym
    obowiązkiem poświadczania nieprawdy na czele (mam na myśli
    obowiązek wstawiania różnych treści w napisach "oryginał"
    i "kopia", tudzież standarowe pytanie czym jest kserokopia
    oryginału i czy kserokopia kopii jest oryginalną kopią
    w rozumieniu przepisu rozporządzenia :P)

    pzdr, Gotfryd