  • 11. Data: 2008-08-26 23:24:50
    Temat: Re: Zdjecia Dworca i reakcja Policji we Wro
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Piotr napisał:
    > Są jednak przepisy, z których wynika, że na zdjęcia robione w celach
    > komercyjnych trzeba mieć zgodę właściciela lub zarządcy budynku."
    > Ktoś mógłby podać jakie to przepisy?

    Nie ma takich przepisów.
    Przynajmniej w Polsce , bo we Francji jakąś taką durnotę wymyślili, ale
    zdaje się, że sądy przywróciły normalność.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 12. Data: 2008-08-26 23:47:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr pisze:

    > "Mało tego, od 2006 roku można nawet robić zdjęcia wojskowym koszarom.
    > Są jednak przepisy, z których wynika, że na zdjęcia robione w celach
    > komercyjnych trzeba mieć zgodę właściciela lub zarządcy budynku."

    ROTFL

    Akurat architektura jest wyraźnie wyłączona spod prawa autorskiego = o
    ile nie jest to kopiowanie w tej samej formie (czyli postawienie takiego
    samego budynku).

  • 13. Data: 2008-08-27 03:57:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Cóż, noszenie dowodu nie jest wymagane...

    Nie jest. Natomiast zatrzymanie w celu ustalenia tożsamości o ile nie
    wymagane to jest możliwe.

    > ATSD ja bym zwrócił uwagę na
    > ten drugi artykuł w odnośnikach - jak domagali się skasowania zdjęć i
    > jak stażysta odmówił - zatrzymali.

    Prosili :)
    Skoro nie chciał, to chcieli ustalić tożsamość. jak wyżej

  • 14. Data: 2008-08-27 06:01:03
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisal:
    > Nie jest. Natomiast zatrzymanie w celu ustalenia tożsamości o ile nie
    > wymagane to jest możliwe.

    Nie. Policja nie moze ot tak sobie, bez podania przyczyny,
    sprawdzac tozsamosci. Tu nie bylo ZADNEJ uzasadnionej
    przyczyny. Policja naduzyla wladzy.

    > Skoro nie chciał, to chcieli ustalić tożsamość. jak wyżej

    To samo jako wyzej. Bezpodstawne zatrzymanie w celu
    bezpodstawnego ustalenia tozsamosci.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 15. Data: 2008-08-27 06:02:49
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> napisal:
    > Ale jest obowiązek okazywnia dokumetnów (jeśli się je ma przysobie) lub
    > podawania danych personalnych na wezwanie uprawnionych organów. Odmowa jest
    > wykroczeniem.

    Organa nie maja uprawnien do BEZPODSTAWNEGO legitymowania.
    W omawianym przypadku - fotografowanie wnetrza dworca -
    takiego powodu do legitymowania nie bylo.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 16. Data: 2008-08-27 07:06:45
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    > Organa nie maja uprawnien do BEZPODSTAWNEGO legitymowania.
    > W omawianym przypadku - fotografowanie wnetrza dworca -
    > takiego powodu do legitymowania nie bylo.

    Jestes pewien tego co piszesz?

  • 17. Data: 2008-08-27 07:31:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jacek_P pisze:

    > Organa nie maja uprawnien do BEZPODSTAWNEGO legitymowania.
    > W omawianym przypadku - fotografowanie wnetrza dworca -
    > takiego powodu do legitymowania nie bylo.

    Zawsze znajdzie się podstawa do legitymowania. W szczególności tą
    podstawą może być chęć ustalenie tożsamości (art. 15 ust. 1 punkt 1
    ustawy o policji).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 18. Data: 2008-08-27 07:34:48
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 27 Aug 2008 09:31:24 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Zawsze znajdzie się podstawa do legitymowania. W szczególności tą
    > podstawą może być chęć ustalenie tożsamości (art. 15 ust. 1 punkt 1
    > ustawy o policji).

    No i problem w tym, że faktycznie z tekstu się nie dowiemy czy sprawcy
    mieli przy sobie dowody oraz jaka była rzeczywista przyczyna zatrzymania
    przez policję (w celu ustalenia tożsamości sprawcy wykroczenia, który
    odmówił(?) podania swoich danych, czy w zw. z fotografowaniem).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 19. Data: 2008-08-27 08:14:15
    Od: "Piotr [trzykoty]" <n...@t...adresu>

    Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał
    > Organa nie maja uprawnien do BEZPODSTAWNEGO legitymowania.
    > W omawianym przypadku - fotografowanie wnetrza dworca -
    > takiego powodu do legitymowania nie bylo.

    Akurat Policja w art.15 Ustawy o Policji ma dość szerokie uprawnienie do
    legitymowania, praktycznie bezwarunkowe. Wystarczy powiedzieć, że się
    zachowywali nietypowo, byli podobni do poszukiwanych osób itp. Zwłaszcza w
    dobie terroryzmu itp.
    Kiedyś w szkołach policyjnych nawet uczono, aby zwracać uwagę na osoby
    fotografujące strategiczne obiekty. Zakaz fotografowania zniknął, ale nawyki
    i podejrzenia zostały.

    O ile policjanci się tylko zainteresowali, próbowali spytać i wylegitymować
    to rozumiem, nie mam nic przeciwko. Choć oczywiście wydaje się to być jakąś
    nadgorliwością i w zasadzie nawet dziwactwem. Jeśli zaś twierdzili, że
    wykonywanie zdjęć jest zabronione i chcieli wyciągnąć konsekwencje to
    przegieli.

  • 20. Data: 2008-08-27 09:14:12
    Od: Andrzej J. Makarczuk <Mc@R.>

    Olgierd <n...@r...org> w

> [...]
    >przez policję (w celu ustalenia tożsamości sprawcy wykroczenia, który
    >odmówił(?) podania swoich danych, czy w zw. z fotografowaniem).

    A może sprawdzicie jak się naprawdę zachowują policaje?
    Jakaś mała prowokacyjka?
    Albo flaszmobik?

    pozdrawiam
    makar

    --
    makaraj at tlen pl gov (the best .gov is no .gov)
    makaraj at gazeta pl gov

    Mam Manfrotto i nie zawaham się go użyć!