  • 1. Data: 2009-04-09 19:23:25
    Temat: Zawezwanie do próby ugodowej zagranicznego przedsiębiorcy?
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    KPC:
    "Art. 185. § 1. O zawezwanie do próby ugodowej - bez względu na
    właściwość rzeczową - można zwrócić się do sądu rejonowego ogólnie
    właściwego dla przeciwnika. W wezwaniu należy oznaczyć zwięźle sprawę."

    A co w przypadku jesli przeciwnikiem jest zagraniczny przedsiebiorca?
    (majacy siedzibe np. w Berlinie)

    --
    pozdr
    luck

  • 2. Data: 2009-04-09 21:02:09
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    kauzyperda pisze:
> [...]
    > właściwego dla przeciwnika. W wezwaniu należy oznaczyć zwięźle sprawę."
    >

    > A co w przypadku jesli przeciwnikiem jest zagraniczny przedsiebiorca?

    Nic, nie zawezwiesz.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 3. Data: 2009-04-10 05:56:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > Nic, nie zawezwiesz.

    To chyba zależy od tego czy w sprawie jest jurysdykcja krajowa. Jeśli
    jest to wygląda na to że art. 45 kpc :) Ciekawe.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 4. Data: 2009-04-10 06:43:49
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Johnson pisze:

    > To chyba zależy od tego czy w sprawie jest jurysdykcja krajowa.

    No owszem, pośpieszyłem się, uogólniając.
    Jeśli
    > jest to wygląda na to że art. 45 kpc :) Ciekawe.

    Ha. Rzeczywiście byłoby to ciekawe.

  • 5. Data: 2009-04-14 17:42:52
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Johnson pisze:

    > To chyba zależy od tego czy w sprawie jest jurysdykcja krajowa. Jeśli
    > jest to wygląda na to że art. 45 kpc :) Ciekawe.

    No wlasnie.
    A zalozmy dalej, ze strony w umowie (bo spor dotyczy wykonania umowy -
    konkretnie zaplaty) umowily sie, ze wszelkie spory bedzie rozstrzygal
    sad wlasciwy dla przedsiebiorcy w Polsce (np. we Wroclawiu).

    --
    pozdr
    luck

  • 6. Data: 2009-04-15 17:53:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kauzyperda pisze:

    > A zalozmy dalej, ze strony w umowie (bo spor dotyczy wykonania umowy -
    > konkretnie zaplaty) umowily sie, ze wszelkie spory bedzie rozstrzygal
    > sad wlasciwy dla przedsiebiorcy w Polsce (np. we Wroclawiu).

    Dobra, ale po co sobie zawracać głowę tą próbą ugodową? Chodzi o
    koszty?? istniej szansa zawarcia ugody? Bo jeśli nie o to chodzi to od
    razu pozew, a ugoda jest możliwa również w trakcie procesu.

    A poza tym jeśli to problem praktyczny, a nie teoretyczny (czyli jakiś
    kazus z jakiegoś testu) to najprościej wystartować z takim wnioskiem do
    sądu we Wrocławiu. Jak sąd uzna że to nie on, to ma obowiązek przekazać
    do sądu właściwego. I to on będzie miał ewentualnie problem, a nie ty.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 7. Data: 2009-04-15 18:36:59
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Johnson pisze:

    > Dobra, ale po co sobie zawracać głowę tą próbą ugodową? Chodzi o
    > koszty?? istniej szansa zawarcia ugody? Bo jeśli nie o to chodzi to od
    > razu pozew, a ugoda jest możliwa również w trakcie procesu.

    Czasem goni przedawnienie, a w postępowaniu gospodarczym głupotą jest
    śpieszyć się przy pozwie. Wtedy zawezwanie do próby ugodowej jest jak
    znalazł

  • 8. Data: 2009-04-15 19:23:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > Czasem goni przedawnienie, a w postępowaniu gospodarczym głupotą jest
    > śpieszyć się przy pozwie. Wtedy zawezwanie do próby ugodowej jest jak
    > znalazł

    To zrobić tak jak powiedziałem. Niech sąd sie martwi właściwością.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 9. Data: 2009-04-17 19:25:35
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Johnson pisze:

    > Dobra, ale po co sobie zawracać głowę tą próbą ugodową? Chodzi o
    > koszty?? istniej szansa zawarcia ugody? Bo jeśli nie o to chodzi to od
    > razu pozew, a ugoda jest możliwa również w trakcie procesu.

    Jak to przewaznie przy probach ugodowych bywa - chodzi o przedawnienie
    przede wszystkim

> [...]
    > sądu we Wrocławiu. Jak sąd uzna że to nie on, to ma obowiązek przekazać
    > do sądu właściwego. I to on będzie miał ewentualnie problem, a nie ty.

    Problem jak najbardziej praktyczny, no i jest wola "polityczna", zeby
    przed pozwem poszla proba ugodowa (bo "lepiej brzmi") wiec staram sie
    cos sensownego wymyslic

    W kazdym razie dzieki za odpowiedzi!

    pozdr
    luck