  • 1. Data: 2007-05-05 13:10:54
    Temat: Zawarcie transakcji handlowej / usługowej a wiek klienta?
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    Witam wszystkich! Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje jakieś wiek do bez
    któego przekroczenia transakcja zawarta w sklepie czy firmie usługowej jest
    nieważna? Chodzi mi o to czy np dziecko 15-letnie może przyjść do firmy
    usługowej, zlecić jakąś usługę, zapłacić? Czy ta transakcja jest ważna w świetle
    prawa? Bo kiedyś mi się coś obiło o uszy, że chyba do 14 roku życia transakcja
    jest nieważna?

    Maciej C

  • 2. Data: 2007-05-05 13:28:23
    Od: stern <s...@0...pl>

    Maciek C napisał(a):
> [...]
    > transakcja jest ważna w świetle prawa? Bo kiedyś mi się coś obiło o
    > uszy, że chyba do 14 roku życia transakcja jest nieważna?

    zależy od transakcji

    zerknij do art. 13 i nastepnych kodeksu cywilnego

  • 3. Data: 2007-05-05 15:53:06
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    stern w swoim poście napisał(a):

    > zależy od transakcji
    >
    > zerknij do art. 13 i nastepnych kodeksu cywilnego

    Konkret, przychodzi nastolatek, chce mi zostawić sprzęt elektroniczny do
    naprawy... Czy ja mogę od niego przyjąć taki sprzęt bez jakichś obaw, że np za 5
    dni przyjdzie z tata ktory bedzie chciał odzyskać pieniądze za naprawę, bo te np
    zostały wizięte bez zgody rodziców?

    Maciej C

  • 4. Data: 2007-05-05 15:54:29
    Od: stern <s...@0...pl>

    Maciek C napisał(a):

> [...]
    > że np za 5 dni przyjdzie z tata ktory bedzie chciał odzyskać pieniądze
    > za naprawę, bo te np zostały wizięte bez zgody rodziców?

    wszystko zależy od
    - wieku
    - wysokosci kosztów naprawy
    - stanu zamoznosci rodziny, itd itd :)