  • 1. Data: 2009-01-11 23:10:20
    Temat: Zastrzeżeniu wzoru mebla
    Od: "Krzysztof" <d...@f...pl>

    witam
    mam takie pytanie, chcę wyprodukować mebel mojego autorstwa, jak mogę
    zastrzeć wzór tego mebla na okoliczność taką że ktoś zacznie produkować taki
    sam?
    wiem że można to patentować, ale chyba z tym jest dużo zachodu, słyszałem
    coś natomiast o zastrzeżeniu notarialnym, ale nie wiem jak to wygląda w
    praktyce?

  • 2. Data: 2009-01-12 08:35:52
    Temat: Re: Zastrzeżeniu wzoru mebla
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    http://www.wplusw.pl/design.php

    and

    http://wiadomosci.nf.pl/News/2746/Chron-swoj-wzor/

  • 3. Data: 2009-01-12 09:32:35
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Krzysztof wyskrobał(a):
> [...]
    > wiem że można to patentować, ale chyba z tym jest dużo zachodu,
    > słyszałem coś natomiast o zastrzeżeniu notarialnym, ale nie wiem jak

    Zgłaszasz w Urzędzie Patentowym wzór użytkowy i cieszysz się ochroną. Jeżeli
    uważasz, że za duży z tym zachodu, to widocznie oryginalność tego mebla nie
    jest dla Ciebie aż tak bardzo ważna. O 'zatrzeżeniu notarialnym' nie
    słyszałem, ale chętnie się dowiem :) Google zwraca 1 wynik :|

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2009-01-12 14:13:39
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    .B:artek. pisze:
    > Krzysztof wyskrobał(a):
    zgłaszając do ochrony wzór przemysłowy
    Do wyboru: krajowy w UP RP, wspólnotowy w OHIM

    patentuje się wynalazki, wzory się chroni prawem ochronnym.

    ale chyba z tym jest dużo zachodu,

    akurat nie tak dużo,

    w ten sposób możesz wykazać pierwszeństwo, co dać Ci może podstawę do
    roszczeń prawnoautorskich, o ile mebel będzie na tyle oryginalny by być
    utworem, albo też do roszczeń z tytułu naruszenia niezarejestrowanego
    wzoru Wspólnoty ( o ile spełnione będą odpowiednie przesłanki)

    > Zgłaszasz w Urzędzie Patentowym wzór użytkowy i cieszysz się ochroną.

    Raczej przemysłowy, jak juz pisałem. Wzór użytkowy dla mebla mogę sobie
    wyobrazić, ale to będzie rzadki przypadek.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl