  • 21. Data: 2009-07-15 15:00:17
    Temat: Re: Rękojmia a wykonawca naprawy
    Od: jQ <j...@s...pl>

    Dnia środa, 15 lipca 2009 16:31, człowiek imieniem ąćęłńóśźż <u...@w...eu>
    zamieścił wiadomość <h3kp28$503$1@news.wp.pl> o treści:

    www.ehipoteka.pl/corporate_site/content/download/111
    4/7741/file/III%20CZP%2048-04.pdf

    Czyli co, każdy z mieszkańców ma z osobna występować przeciwko developerowi?
    Toż to nonsens

  • 22. Data: 2009-07-15 15:05:45
    Od: kuba <j...@g...com>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Nie musicie czekać tych 6 tygodni, to nie sąd, nawet złożenie pozwu nie uchyla samo
    w sobie uchwały.

    > Tak przy okazji (jeśli cokolwiek zrozumiesz ;))
    > www.ehipoteka.pl/corporate_site/content/download/111
    4/7741/file/III%20CZP%2048-04.pdf

    Dzięki za to orzeczenie, bo b. interesujące. Na marginesie: trudno mi
    wyobrazić sobie wkurw właścicieli lokali, którzy po kilku latach procesu
    dowiadują się, że wspólnota nie miała legitymacji czynnej ;>

    pozdrawiam
    kuba

  • 23. Data: 2009-07-15 15:18:22
    Temat: Re: Zastepcze usuniecie wad dziela.
    Od: kuba <j...@g...com>

    jQ pisze:

    > Co miałoby oznaczać w tym przypadku odstąpienie od umowy, jeśli
    mieszkanie
    > odebrałem i zapłaciłem za nie, a sprawa się tyczy rękojmi?

    Skutki odstąpienia reguluje 395 par. 2 KC. W tym przypadku - deweloper
    zwraca kasę, którą zapłaciłeś, a Ty się wyprowadzasz.

    > A nie sądzę, by developer był skłonny odkupić je
    > ode mnie po cenie rynkowej.

    Do tego nie możesz go zmusić.

    Aa i jeszcze coś: nie musisz koniecznie korzystać z tego art. 637 KC. On
    jest dogodny, bo odpowiedzialność wykonawcy w nim przewidziana jest
    niezależna od winy i wystąpienia szkody.

    Możesz kombinować z art. 471 KC (tu masz domniemanie winy, ale musisz
    wykazać szkodę). Wtedy możesz zastosować art. 363, jednak moim zdaniem w
    zasadzie ograniczony do odszkodowania pieniężnego, gdyż jak podkreślono
    w tej uchwale III CZP 48/04:

    "z art. 363 k.c. wynika, iż restytucja polega na przywróceniu stanu
    istniejącego przed wystąpieniem zdarzenia wywołującego szkodę,
    podczas gdy w wypadku dostarczenia towarów z wadami stan zgodny z umową
    nigdy nie istniał."

    pozdrawiam
    kuba

  • 24. Data: 2009-07-15 16:41:01
    Od: jQ <j...@s...pl>

    Dnia środa, 15 lipca 2009 17:18, człowiek imieniem kuba
    <j...@g...com> zamieścił wiadomość <h3ks00$fjq$1@inews.gazeta.pl>
    o treści:

    > Skutki odstąpienia reguluje 395 par. 2 KC. W tym przypadku - deweloper
    > zwraca kasę, którą zapłaciłeś, a Ty się wyprowadzasz.
    Na pewno? Jeśli mieszkanie kupiłem za dużo mniejsze pieniądze, niż jest ono
    warte, poza tym władowałem pieniądze w jego wykończenie.

    [ciach]
    Dyskusja stała się bardzo ciekawa, ale i zagmatwana, jak polskie prawo.
    Powiedzcie mi zatem, co w takim razie najlepiej w tej chwili poczynić? Czy
    powinienem wysłać pismo z żądaniem przedstawienia przyczyn usterek i
    planowanego czasu i sposobu ich usunięcia? Czy robić to jako ich klient,
    czy przekazać to zarządowi wspólnoty? A może samemu narzucić im termin,
    tylko skąd miałbym znać realny termin usunięcia tej usterki, jak nawet nie
    wiem, co jest jej przyczyną? Poradźcie, od czego zacząć :)

  • 25. Data: 2009-07-15 16:57:11
    Od: kuba <j...@g...com>

    jQ pisze:
> [...]
    > Na pewno? Jeśli mieszkanie kupiłem za dużo mniejsze pieniądze, niż jest ono
    > warte, poza tym władowałem pieniądze w jego wykończenie.

    Tak. Pierwsza okoliczność nie ma znaczenia, dlatego musisz
    przekalkulować, czy Ci się opłaca. Co do nakładów (pieniędzy władowanych
    w wykończenie) - będą was czekać żmudne rozliczenia.

    kuba

  • 26. Data: 2009-07-15 21:07:11
    Temat: Re: [OT] Rękojmia a wykonawca naprawy
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał

    > Termin to wy im powinniście byli wyznaczyć. Jeśli tego nie
    > zrobiliście
    > to zróbcie to teraz. Tylko niech on będzie rozsądny, aby mogli w tym
    > terminie faktycznie pousuwać usterki.

    Twoje posty od jakiegoś czasu jako jedyne w tej grupie wyświetlają mi się z
    takimi, jak wyżej robaczkami (jeśli ich nie widzisz, to wyjaśnię, że
    zamiast pliterek pojawiają się np. a "umlaut" zamiast "ą" i "ę", L z
    kreską, zamiast "ś" lub "ż", A z jakimś łukiem, zamiast "ó" itd.). Podobne
    robaczki pojawiają się w postach cytowanych przez Ciebie.
    Czy Ty masz coś źle ustawione czy ja? :)

  • 27. Data: 2009-07-15 21:12:07
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Baloo pisze:
> [...]
    > robaczki pojawiają się w postach cytowanych przez Ciebie.
    > Czy Ty masz coś źle ustawione czy ja? :)

    Ty masz źle ustawione. Nie masz deklaracji charsetu.

    --
    animka

  • 28. Data: 2009-07-15 21:29:44
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał

    > Ty masz źle ustawione. Nie masz deklaracji charsetu.

    Mam "charset="iso-8859-2", czyli taki, jaki być powinien.

  • 29. Data: 2009-07-15 21:46:18
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Baloo napisał(a):

    > "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał

    > Mam "charset="iso-8859-2", czyli taki, jaki być powinien.
    Za to Marcin Debowski wpisał sobie utf8 zamiast utf-8 i stąd był problem.

    --
    Maciek

  • 30. Data: 2009-07-15 21:56:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > Ty masz źle ustawione. Nie masz deklaracji charsetu.

    Animka znowu coś palnęła jak zwykle.

    From: "Baloo" <b...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_=5BOT=5D_R=EAkojmia_a_wykonawca_n