  • 1. Data: 2009-07-15 07:56:42
    Temat: Użycie nazwy firmy w opisie przedmiotu na aukcjach
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    Dzień dobry!
    Mam małą zawiłostkę.
    Znajomy handlujący na Allegro dostał informację od importera,
    że nie może wykorzystywać zdjęć katalogowych, ani też posługiwać
    się nazwą marki (i jednocześnie) firmy w opisie aukcji.

    O ile zdjęcia jestem w stanie jakoś zrozumieć, chociaż nie jest
    to dla mnie logiczne (powinno im zależeć na jak najlepszej prezentacji
    towaru...), to nie wiem czy mają prawo zakazać mu używania w opisie aukcji
    nazwy marki sprzedawanych przedmiotów (bez logo- goły tekst).

    Uważam, że klient powinien otrzymać informację związaną z marką kupowanego
    towaru.

    Proszę o Państwa sugestię w tej sprawie :)

  • 2. Data: 2009-07-15 08:13:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 07:56:42 +0000, napisał(a):

    > Znajomy handlujący na Allegro dostał informację od importera, że nie
    > może wykorzystywać zdjęć katalogowych, ani też posługiwać się nazwą
    > marki (i jednocześnie) firmy w opisie aukcji.

    A sprzedaje ten właśnie towar? czy jakiś inny?
    Bo jeśli sprzedaje towar, co do którego importer się ciska, to mu jak
    najbardziej wolno.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Tanio i dobrze zrobić zdjęcia we Wrocławiu?

  • 3. Data: 2009-07-15 08:24:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    m...@W...gazeta.pl pisze:

> [...]
    > towaru...), to nie wiem czy mają prawo zakazać mu używania w opisie aukcji
    > nazwy marki sprzedawanych przedmiotów (bez logo- goły tekst).

    Zależeć im nie musi. W szczególności mogą chcieć budować wizerunek marki
    w oparciu o luksusowe salony sprzedaży danej rzeczy, a nie przez
    allegro. Zdjęcia są ich własnością i mogą nimi swobodnie dysponować.
    Natomiast możesz zawsze zrobić własne zdjęcie ich produktu.

    > Uważam, że klient powinien otrzymać informację związaną z marką kupowanego
    > towaru.

    Oczywiście.

    Producent i nazwa rzeczy są jej cechami i jak najbardziej można (a nawet
    należy je podać).

    Nie wiem co sprzedaje Twój kolega, ale nie wyobrażam sobie sytuacji jak
    importer jakiejś marki samochodów zakazuje używania jego nazwy w
    ogłoszeniach gdzie ludzie sprzedają swoje używane samochody tej właśnie
    marki ;)

    Natomiast inna sprawa jeżeli sprzedawca oszukuje w tytule po to żeby
    załapać się na słowa kluczowe w wyszukiwarce.
    Czyli sprzedając podobny produkt jakiejś mało znanej marki dopisuje w
    tytule "taki jak <BARDZO ZNANA MARKA>", albo "nie <BARDZO ZNANA MARKA>".

  • 4. Data: 2009-07-15 12:59:58
    Od: kuba <j...@g...com>

    m...@W...gazeta.pl pisze:
> [...]
    > towaru.
    >
    > Proszę o Państwa sugestię w tej sprawie :)

    Art. 155 Prawa własności przemysłowej (albo coś w tych okolicach), jeśli
    mamy do czynienia z zarejestrowanym znakiem towarowym. Jak nie
    zarejestrowany, to bym bardziej rację ma Twój kolega.

    pozdrawiam
    kuba

  • 5. Data: 2009-07-15 13:41:29
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Kumpel nie sprzedaje podróbek i nie zaniża cen.
    Prowadzi normalną sprzedaż.
    Znak towarowy-logo zawiera nazwę firmy i jest opisane jako :
    Community Trad Mark
    A może problem leży w tym, że firma-importer i właściciel owego znaku
    ma nazwę identyczną jak promowana marka ? Ale to chyba ich problem ;)

  • 6. Data: 2009-07-15 18:21:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    napisał(a):

> [...]
    > A może problem leży w tym, że firma-importer i właściciel owego znaku
    > ma nazwę identyczną jak promowana marka ? Ale to chyba ich problem ;)

    To może napisz jaka to marka, podaj link do aukcji etc

    j.

  • 7. Data: 2009-07-15 19:25:38
    Od: r...@m...com

> [...]
    > że nie może wykorzystywać zdjęć katalogowych, ani też posługiwać
    > się nazwą marki (i jednocześnie) firmy w opisie aukcji.

    Jeśli sprzedający jest właścicielem tych rzeczy, i sprzedaż ich nie jest
    zakazana przez allegro, to może i umiescic zdjęcia i marke i w opisie co tylko
    chce, byle zgodne z prawdą.

    to tak jak by sprzedawac fiata 126p i nie móc umiescic zdjecia ani marki czy
    modelu :D

  • 8. Data: 2009-07-16 06:46:16
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 21:25:38 +0200, r...@m...com napisał(a):

    > Jeśli sprzedający jest właścicielem tych rzeczy, i sprzedaż ich nie jest
    > zakazana przez allegro, to może i umiescic zdjęcia i marke i w opisie co tylko
    > chce, byle zgodne z prawdą.

    Chyba nie zawsze...

    Pozdrawiam,
    Henry