  • Data: 2009-07-15 15:18:22
    Temat: Re: Zastepcze usuniecie wad dziela.
    Od: kuba <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    jQ pisze:

    > Co miałoby oznaczać w tym przypadku odstąpienie od umowy, jeśli
    mieszkanie
    > odebrałem i zapłaciłem za nie, a sprawa się tyczy rękojmi?

    Skutki odstąpienia reguluje 395 par. 2 KC. W tym przypadku - deweloper
    zwraca kasę, którą zapłaciłeś, a Ty się wyprowadzasz.

    > A nie sądzę, by developer był skłonny odkupić je
    > ode mnie po cenie rynkowej.

    Do tego nie możesz go zmusić.

    Aa i jeszcze coś: nie musisz koniecznie korzystać z tego art. 637 KC. On
    jest dogodny, bo odpowiedzialność wykonawcy w nim przewidziana jest
    niezależna od winy i wystąpienia szkody.

    Możesz kombinować z art. 471 KC (tu masz domniemanie winy, ale musisz
    wykazać szkodę). Wtedy możesz zastosować art. 363, jednak moim zdaniem w
    zasadzie ograniczony do odszkodowania pieniężnego, gdyż jak podkreślono
    w tej uchwale III CZP 48/04:

    "z art. 363 k.c. wynika, iż restytucja polega na przywróceniu stanu
    istniejącego przed wystąpieniem zdarzenia wywołującego szkodę,
    podczas gdy w wypadku dostarczenia towarów z wadami stan zgodny z umową
    nigdy nie istniał."

    pozdrawiam
    kuba