    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zasiłek chorobowy w ciąży w ZUS
    Date: Sat, 20 Sep 2003 23:32:31 +0200

    On Fri, 19 Sep 2003, Korowiow wrote:

    >+ w <news:bke6ab$9kd$2@atlantis.news.tpi.pl>
    >+ Andrzej R. napisał(a):
    [...]
    >+ > (..............) pani w 8-mym miesiącu ciąży dostaje
    >+ >> pracę w charakterze pomocnika malarza - w zakresie obowiązków
    >+ >> miała np. wynoszenie gruzu. Sami przyznacie, jest się o co
    >+ >> czepić.
    >+ >
    >+ > Re : Oczywiście - naruszenie przepisów prawa pracy. Ale co to ma
    >+ > do świadczenia ?
    >+
    >+ Próba wyłudzenia. Śmiem twierdzić, że praca nie była wykonywana.

    "Twierdzenie" jest stanowczo za mocnym określeniem.
    Jak na mój gust - sprawa kwalifikuje się do nasłania PIPu
    (i ukarania przez PIP), chyba że masz *dowód* a nie
    poszlakę jak wyżej.
    Powód ? - jak niżej: sama nagminność przypadków kiedy
    PIP ma za co karać jest wystarczająca, żeby przyjęcie
    że tak *rzeczywiście* mogło być nie było mało prawdopodobne.
    Ja wiem... :( ale jak rzekłem: dura lex...
    To PRAWO kwalifikuje się ew. do zmiany, nie "postępowanie".

    [...]
    >+ > Re : A możesz Waszeć wyjaśnić co to znaczy "solidnego"

    >+ Główna sprawa - rozbieżności w zeznaniach "pracownika" i pracodawcy,
    >+ obciążające zeznania świadków.

    To jest podstawa, nie ma pytań, zgoda.

    >+ Inne - pracownicy "zatrudnieni" w zawodach wymagających przeprowadzania
    >+ wymaganych badań nie posiadają ich. Brak sporządzonych zakresów
    >+ czynności, listy płac/obecności sporządzane w trakcie kontroli ZUS

    ...psze pana... Spytać w PIP za co dają mandaty; jak wyżej ;)
    IMO to NIE jest podstawa. I ja wiem że ZUSu to nie urządza :(

    >+ (tylko na jej potrzeby ;)), brak dokumentów, które mogłyby potwierdzić
    >+ wykonywanie pracy np. sporządzone przez delikwenta faktury, jakieś
    >+ pisma, notatki.

    ....przez pomocnika murarza ??? ;)
    Owszem, jakby to była księgowa... ale "ta pani jest pomocnikiem
    i nie ma prawa nic podpisywać, a na komputerze to nie poznać kto
    wklepał" ;( - niestety.

    [...]
    >+ Wiem, że Cię nie przekonam. Patrzymy na sprawę z różnych perspektyw.

    Zgadza się. Nadto być może gdzie indziej szukamy dziury w całym :)

    >+ > Proszę o to, bo normalnie boję się .
    >+ > Boję się, że za lat ileś tam ZUS (o ile jeszcze będzie istniał)
    [...]
    >+ Nie przesadzaj :)

    Nie przesadza. IMO oczywiście ;) - a jak to tylko trochę :)
    Co najmniej opisy przypadków odmowy przez ZUS podwyższenia
    świadczeń z tytułu wpłacania w latach '70 dobrowolnych
    składek widziałem...
    "brak podstaw prawnych" !
    Dyskusja o tym że jak dobijemy do 60% deficytu - to być może
    również nastąpi ograniczenie wypłat emerytur ostatnio
    była w 1 programie PR zdaje się dziś - a najdalej wczoraj.
    *JEŚLI* możliwe jest łamanie zasad w postępowaniu - to może
    się zdarzyć KAŻDE złamanie. "Owszem, udowodnił Pan wpłacanie
    składek; teraz niech Pan udowodni że Pan pracował"... :]

    pozdrowienia, Gotfryd