  • 31. Data: 2023-04-20 00:03:24
    Temat: Re: Zaraza
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.04.2023 o 23:03, Shrek pisze:

    > Przecież dostałeś - zdecydowana większość ofiar covid to seniorzy.

    Masz na myśli zgony? Z tym nikt nie polemizuje przecież...
    Tyle, że nie o tym była tam mowa...

    Jakby to ująć inaczej... nie wszystkie ofiary wypadków drogowych, to trupy.

    > Dzieci i młodzież nie stanowią nawet procenta. Są w granicach błędu
    > statystycznego i z tego co pamiętam to dopóki podawano informacje na
    > temat wieku i chorób wspólistniejących to w całej polsce było
    > kilkanaście zgonów <18 lat z czego _żaden_ na kowida, wszystkie z
    > chorobami wspóistniejącymi. Prawdopodobnie były to dzieci ciężko chore
    > na inne choroby którym wyszedł dodatni wynik.
    >
    > Jeszcze raz - ty poważnie uważasz (tak wiem tylko cytujesz, ale się
    > chyba ze swoim źródlem zgadzasz) że "najmłodsi są najbardziej
    > zagrożeni"? Przecież to clickbiatowy śródtytuł.

    Nie mam podstaw się nie zgadzać.
    Są zagrożeni na zarażenie w przedszkolu, w szkole, dyskotece... emeryci
    chyba tylko w domu kultury na cotygodniowych spotkaniach na kawę i
    skip-bo. Statystycznie są bardziej zagrożeni niż emeryci siedzący w domu
    pod kocykiem na fotelu bujanym.
    Są zagrożeni lekkim, ciężkim, czy nawet najcięższym przebiegiem... jaki
    by on nie był, są zagrożeni. Dużo bardziej niż emeryci.
    Powikłaniami... o czym również piszą, że to nie jest tak, ze przechodzą
    jak pstryknięcie palcami. O zagrożeniu paraliżem służby zdrowia przez
    siwiejące matki na sam widok cieknących nosków swoich pociech i
    biegnących z tym natychmiast do lekarza z litości nie wspominając...
    Są zagrożeni rodzicami debilami, którzy nie chcą szczepić własnych dzieci...
    W konsekwencji są zagrożeniem dla dziadków, wśród których, jak sam
    słusznie zauważyłeś jest zdecydowanie więcej zgonów...

    Także tego... zgony, to tylko wycinek tego, co widzisz przez swoje
    wąskie okno. I uparłeś się, że tylko to chcesz widzieć. Gówno na wejściu
    - gówno na wyjściu, jak słusznie i bardzo trafnie to ująłeś.

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 32. Data: 2023-04-20 01:19:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-19, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wiem. Sam pisałem, że na wykresach śmierci od szczepionek "widać zabory"
    > co powodowało, że byłem szurem. Korelacja jest warunkiem "niemal"
    > koniecznym ale nie wystarczającym. Ale jakaś zachodzić powinna. A nie
    > zachodzi niemal nigdzie.

    Zalezność moze zachodzić, nie, że powinna zachodzić, a czy zachodzi to
    za specjalnie nie ma jak stwierdzić (łatwo), dlatego te liczby zbyt
    wiele nie wnoszą. Jesli coś można w ogóle powiedziec, to pewnie, że w
    krajach, gdzie mało ekstra trupów kowid nie obciążył zbytnio
    infrastruktury medycznej i społecznej (opieka medyczna dawała rady,
    ludzie nie umierali z powodu izolacji, restrykcji - np. pomoc dla
    biznesu, socjalna etc.).

    > Może, ale to nie tak działa. Skoro ktoś w imię czegoś zamknął gospodarki
    > i spowodował światory kryzys, to wypadałoby żeby to potem przeanalizować
    > - co było dobrze, jakie dało efekty a co należy poprawić. Choćby po to
    > żeby następnym razem wiedzieć. Nic takiego nie nastąpiło. Wszystko
    > opiera się na "udowodnij, że nie pomogło", a to właśnie należałoby
    > udowodnić albo uprawdopodobnić chociaż że pomogło. Jak pisałem - dość
    > oczywistym tematem do zastanowienia się jest temat czy dobrze
    > adresowaliśmy lokdałny do pracujących, skoro zagrożeni byli emeryci. A

    I wychodzi na to, że się wielu zastanawia, patrząc po publikacja, które
    gdzieindziej zacytowałeś.

    > tu kwiatek wyskauje że "najbardziej narażeni są najmłodsi" i jak mu
    > zwracam uwagę, że to bzdura i gówno na wejściu daje gówno na wyjściu to
    > się burzy, że on tylko bzdury cytuje.

    To raczej MZ chodzi o to, że po młodszych to wcale nie spływa i że są
    oni także istotnym czynnikiem rozprzestrzeniania zarazy. Bo narracja
    była taka, że tylko starych i chorych to dotyczy. Tez przeciez nie jest
    jakoś specjalnie prosto oszacować wszystkie zdrowotne i społeczne
    efekty.

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2023-04-20 01:51:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-19, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Sprawdziłem:
    >
    > https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=d
    r+Ilona+Ma%C5%82ecka.

    > Publikacji recenzowanych nie znalazłem (innych zresztą też nie). Ale
    > jest konto na ista, fejsbuku i jutubie.

    E, słabo Ci poszło:
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=Ma%C5%82ecka%2
    0I%5BAuthor%5D

    Może nie za dużo, ale widać, że babka siedzi w pediatrii na poziomie wyższym
    niż lekarz pierwszego kontaku.

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2023-04-20 01:56:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-19, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak to jakos tlumaczyli, ale porównanie np Szwecja-Norwegia-Finlandia,
    > czy Belgia-Niderlandy, albo Hiszpania-Portugalia jest ciekawe.

    Uwspólniasz po swojej percepcji/poglądach, a stan faktyczny może i jest różny.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2023-04-20 06:08:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.04.2023 o 00:03, Kviat pisze:

    > Masz na myśli zgony? Z tym nikt nie polemizuje przecież...

    Acha... To na co są najbardziej narażeni? Na ciężki przebieg?

    > Tyle, że nie o tym była tam mowa...

    A o czym była mowa jak cały czas rozmawiamy o lokdałnach nadmiarowej
    śmiertelności i ciężkim przebiegu?

    > Nie mam podstaw się nie zgadzać.

    Zachowujesz się jak sekciarz - "jest napisane w piśmie"

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 36. Data: 2023-04-20 06:10:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > E, słabo Ci poszło:
    > https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=Ma%C5%82ecka%2
    0I%5BAuthor%5D

    Zwracam honor.

    > Może nie za dużo, ale widać, że babka siedzi w pediatrii na poziomie wyższym
    > niż lekarz pierwszego kontaku.

    Tym dziwniejsze że prostuje się dla clikbaitwoych śródtytułów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 37. Data: 2023-04-20 06:22:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zalezność moze zachodzić, nie, że powinna zachodzić,

    Jeśli lokdałny działają to pownno być to widać w statystyce. Jeśli nie
    da się tego zauważyć, to znaczy że są statystycznie nieistotne i nie ma
    sensu sobie nimi głowy zawracać. Tym bardziej że ich skutki negatwne
    sąwidoczne nawet bez statystyki.

    > I wychodzi na to, że się wielu zastanawia, patrząc po publikacja, które
    > gdzieindziej zacytowałeś.

    I nie może znaleźć potwierdzenia że rzeczywiście miały istotny wpływ.
    Przynajmniej te w dłuższym okresie.

    > To raczej MZ chodzi o to, że po młodszych to wcale nie spływa

    Spływa - przynajmniej jeśli chodzi o śmiertelność (która jest pochodną
    cięzkiego przebiegu). Jak pisałem dopóki podawano dane w polsce było
    kilkanaście zgonów poniżej 18 rż, żadnego na cowid bez chorób
    wspóistniejących. Zaryzykuję stwierdzenie, że żadna z tych osób nie
    zmarła w rzeczywistości na kowid, jedynie wyszedł jej dodatni test.

    > i że są
    > oni także istotnym czynnikiem rozprzestrzeniania zarazy.

    Ale nie są czynnikiem zajmującym służbę zdrowia. Takim czynnikiem byli w
    bardzo dokładnym przybliżeniu emeryci i to oni powinni być lokdałnowani
    a nie ludzie pracujący.

    BTW - nauka zdalna kończyła się w wielu przypadkach właśnie u dziadków.

    > Tez przeciez nie jest
    > jakoś specjalnie prosto oszacować wszystkie zdrowotne i społeczne
    > efekty.

    Jak wprowadzano cokolwiek to było to wynikiem "naukowego konsensusu" i
    kwestionowanie tego konsensu było szurstwem. Teraz okazuje się że nie
    było łatwo oszacować a nawet po fakcie nie jest łatwo znaleźć pozytywne
    działanie tych lokdałnów. Czyli zniszczono gospodarkę (i praworządność)
    na darmo oraz narobiono ogromnego długo edukacyjnego, zdrowotnego i
    emocjonalnego.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 38. Data: 2023-04-20 06:26:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Uwspólniasz po swojej percepcji/poglądach, a stan faktyczny może i jest różny.

    No ale czytając publikacje naukowe cieżko uznać że jest naukowy
    konsensus w kwestii skuteczności lokdałnów - wręcz odnosi się wrażenie,
    że skłaniają się ku wersji że nie zadziałały. Więc statystycznie nie
    widać, naukowcy mówią że nie... Chyba jednak nie działały jak
    chcieliśmu. Szczepionki też nie działały jak je przedstawioano.
    Zasadniczo chyba się ten naukowy konsensus sypie. W sumie nie ma nic
    dziwnego, jak pomyślimy o tym, że tak naprawdę to był on
    polityczno-medialno-naukowy. Mniej więcej w tej kolejności.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 39. Data: 2023-04-20 12:01:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 19 Apr 2023 17:46:12 +0200, Shrek napisał(a):

    > Sam pisałem, że na wykresach śmierci od szczepionek "widać zabory"
    > co powodowało, że byłem szurem.

    Bo jesteś. Do dzisiaj nie wyjaśniłeś, dlaczego zaborów nie było widać przed
    szczepieniami.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 40. Data: 2023-04-20 12:28:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-20, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jeśli lokdałny działają to pownno być to widać w statystyce. Jeśli nie
    > da się tego zauważyć, to znaczy że są statystycznie nieistotne i nie ma

    Dla n-krajów masz przykładowo trzy znaczące czynniki (a) lockdown -
    obniżył w PL śmiertelność o 5pk; (b) dostępność usług medycznych -
    podwyższyła w PL śmietelnosć o 10pkt; (c) profil użytkowania komunikacji
    miejskiej - podwyższył w PL od 3pkt. Linia bazowa na poziomie 100 dla
    wszystkich krajów. Jak chcesz z tego wydobyć "lockdown" jak to co wiemy
    o a i b i c to tylko ich suma? Nic nie powinno. Nic nie musi być widać.
    Można spekulować w oparciu o wiedzę o np. stanie usług medycznych ale
    przy większej liczbie czynników jest to MZ w prosty sposób trudne do
    ogarnięcia.

    > sensu sobie nimi głowy zawracać. Tym bardziej że ich skutki negatwne
    > sąwidoczne nawet bez statystyki.

    Są widoczne skutki negatywne. Czy lockdownów, to sorry Winetu, nie ma
    jak stwierdzić.

    > I nie może znaleźć potwierdzenia że rzeczywiście miały istotny wpływ.
    > Przynajmniej te w dłuższym okresie.

    No bo się tak łatwo nie da. MUsiałyby zaistniej jakieś specjalne warunki
    aby się dało. Takie specjalne warunki to np. arbitralna likwidacja
    lockdownu w trakcie pandemii (dużej ilości zakażen). Poza Chinami coś
    takiego gdzieś było?

> [...]
    > wspóistniejących. Zaryzykuję stwierdzenie, że żadna z tych osób nie
    > zmarła w rzeczywistości na kowid, jedynie wyszedł jej dodatni test.

    Nawet z tą śmiertelnością, skąd np. wiesz jaki to ma efekt na średnią
    długość i jakość życia?

    > Ale nie są czynnikiem zajmującym służbę zdrowia. Takim czynnikiem byli w
    > bardzo dokładnym przybliżeniu emeryci i to oni powinni być lokdałnowani
    > a nie ludzie pracujący.

    Pośrednio są bo przyczyniają się do propagacji.

    > BTW - nauka zdalna kończyła się w wielu przypadkach właśnie u dziadków.

    Jak nie były pacholenta chore, to bez znaczenia.

> [...]
    > działanie tych lokdałnów. Czyli zniszczono gospodarkę (i praworządność)
    > na darmo oraz narobiono ogromnego długo edukacyjnego, zdrowotnego i

    Ale nie rozdzierajmy szat bo ktoś coś tam mówił, a skoncentrujmy się na
    tym czy rzeczywiście można stwierdzić, że lockdown był zły lub dobry.

    --
    Marcin