  • 21. Data: 2009-05-04 00:30:05
    Temat: Re: Zaplata - wieksza suma
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kauzyperda wrote:

    > A skad zalozenie ze strony nie sprawdzaja ksiegi wieczystej przed
    > transakcja?

    A co ci to da.
    Sprawdzisz sobie księgę, pojdziesz do notariusza, a kolega w tym czasie
    złożę w sądzie wniosek o obciążenie hipoteki.
    I możesz się iść bujać.

  • 22. Data: 2009-05-04 00:30:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Icek wrote:

    > I co czyja jest? Tego kto szybciej zarejestruje ja w KW ?

    tak,
    zreszta typowy numer.
    Doniesienie czegos do sądu na ostatnią chwilę.

  • 23. Data: 2009-05-04 17:08:05
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Pan Papkin"

    > kolejność działań standardowa stosowana przez każdego notariusza:
    > 1.umowa u notariusza - podpisy stron
    > 2. wizyta w banku (najlepiej otwórz sobie tymczasowy rachunek w tym
    > banku z którego będzie przelew)
    > 3. powrót do notariusza i oświadczenie sprzedającego że otrzymał
    > zapłatę
    > 4. podpisanie i zarejestrowanie aktu przez notariusza oraz wydanie
    > wypisów

    popieram, tez tak kiedys zrobilem
    ad. 2 - uściślę - jak pojechalismy do banku, ja zrobilem wyplate, a
    sprzedający wplate - kasjerka nawet nie liczyla pieniedzy tylko wydala
    wplacajacemu potwierdzenie wplaty.
    *** blad ***

  • 24. Data: 2009-05-04 18:36:18
    Od: r...@w...pl

    > zbyt duza zeby zaplacic gotowka

    Nie ma zbyt dużej sumy, jak wygrasz w totka 20 mln i zadeklarujesz ze chcesz
    wyplate gotówką, to tak wypłacą.

  • 25. Data: 2009-05-04 18:48:04
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    witek pisze:

    > A co ci to da.
    > Sprawdzisz sobie księgę, pojdziesz do notariusza, a kolega w tym czasie
    > złożę w sądzie wniosek o obciążenie hipoteki.
    > I możesz się iść bujać.

    Pisalem o *minimalizowaniu* czasu pomiedzy sprawdzeniem a transakcja -
    czyli sprawdzenie tuz *przed* tranaskacja (pare minut) - i najlepiej
    natychmiast wniosek do sadu (jesli mozliwe) - choc to juz lekka paranoja
    zaczyna sie robic.

    Oczywiscie zawsze mozesz "nie zdazyc", ale jak spodziewasz sie tego typu
    numerow to znaczy, zeby transakcje lepiej odpuscic...

    Zreszta na upartego jestes w stanie ustawic kogos pod biurem podawczym i
    sprawdzac jakie ludzie wnioski skladaja - ale jak pisalem, paranoja

    --
    pozdr
    luck

  • 26. Data: 2009-05-04 18:54:18
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Jacek_P pisze:

    > Z tego co pamietam z orzecznictwa - tak.

    Niby tak, bo przepis (626[6] kpc) mowi:
    § 1. O kolejności wniosku o wpis rozstrzyga chwila wpływu wniosku do
    właściwego sądu. Za chwilę wpływu wniosku uważa się godzinę i minutę, w
    której w danym dniu wniosek wpłynął do sądu.
    § 2. Wnioski, które wpłynęły w tej samej chwili, będą uważane za złożone
    równocześnie.

    Ale jest tez takie ciekawe orzeczenie SN-u:

    III CKN 1302/00 postanow. SN 2003.04.04
    W razie złożenia w tym samym dniu dwóch wniosków o wpis prawa własności
    na rzecz różnych nabywców, na podstawie różnych umów sprzedaży
    dotyczących tej samej nieruchomości, o kolejności rozpoznania wniosków
    rozstrzyga chwila zawarcia tych umów.

    --
    pozdr
    luck

  • 27. Data: 2009-05-04 22:17:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kauzyperda wrote:

> [...]
    - i najlepiej
    > natychmiast wniosek do sadu (jesli mozliwe) - choc to juz lekka paranoja

    To nie jest paranoja tylko robienie kogos w balona.
    o ile sprawdzic kilka minut przed pospisaniem aktu sie da, o ile
    zostawisz kolege w sądzie, o tyle potem jestes juz pogrzebany, bo
    wystarczy, zeby sprzedajacy po podpisaniu aktu dal koledze cynk, ze moze
    juz wniosek do sadu skladac. Ty w tym czasie ze swoim wnioskiem bedziesz
    na schodach u notariusza.

    > Oczywiscie zawsze mozesz "nie zdazyc", ale jak spodziewasz sie tego typu
    > numerow to znaczy, zeby transakcje lepiej odpuscic...

    Wrecz przeciwnie. Kupujesz mieszkanie na rynku wtornym od dobrze
    ubranego goscia, ktory sprzedaje bo "kupil wieksze" i nie masz pojecia z
    kim masz do czynienia, a na ladne oczy to juz nie jedna (jeden) sie dal
    nabrac.

    > Zreszta na upartego jestes w stanie ustawic kogos pod biurem podawczym i
    > sprawdzac jakie ludzie wnioski skladaja - ale jak pisalem, paranoja

    nie paranja tylko rzeczywistosc.

  • 28. Data: 2009-05-04 22:21:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kauzyperda wrote:

> [...]
    > na rzecz różnych nabywców, na podstawie różnych umów sprzedaży
    > dotyczących tej samej nieruchomości, o kolejności rozpoznania wniosków

    Co dokładnie nic ci nie daje,bo, gosciu moze spokojnie u wszystkich
    notariuszy sprzedawac to mieszkanie od samego rana.

    Jakiekolwiek zabezpieczenie dawałby wpis do ksiegi z informacja, ze
    mieszkanie jest "w trakcie sprzedawania." Taki lock file

  • 29. Data: 2009-05-05 10:13:43
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Bzdura, patrz np. stanowisko stołecznej rady notarialnej.
    Zreszta i w tym wypadku sprzedający mógłby nagle 'zasłabnąć" po otrzymaniu zapłaty.

    Pieniążki na stół u notraiusza i tyle :-)
    JaC

    -----

  • 30. Data: 2009-05-05 14:30:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż wrote:

    > Pieniążki na stół u notraiusza i tyle :-)

    a jak będą lewe? :)