  • 11. Data: 2006-06-27 18:21:59
    Temat: Re: Zamówiony sprzęt niezgodny z opisem
    Od: "XXX" <s...@i...pl>

    Ten punk ustawy o niezgodnosci towaru z umowat
    Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, "kupujący
    może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną
    naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe
    lub wymagają nadmiernych kosztów." Przy ocenie nadmierności kosztów
    uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień
    stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na
    jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia
    W cudzyslowiu zaznaczylem to co mialem na mysli , jesli to jest np sam naped
    to wymiana calego laptopa moze byc dla sprzedawcy nadmiernymi kosztami, wiec
    szybciej na pewno wymienilby sam naped.

  • 12. Data: 2006-06-27 19:08:34
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    XXX napisał(a):

    > W cudzyslowiu zaznaczylem to co mialem na mysli , jesli to jest np sam naped
    > to wymiana calego laptopa moze byc dla sprzedawcy nadmiernymi kosztami, wiec
    > szybciej na pewno wymienilby sam naped.

    Ja w tym wypadku odstapilbym od umowy i nie bawil sie w jakies
    niezgodnosci towaru z umowa. Jesli na wstepie dzieja sie takie cyrki to
    co bedzie potem?

    Jacek

  • 13. Data: 2006-06-27 19:15:07
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    fotomania.pl napisał(a):

    > Dlaczego Jacku piszesz bzdura ???

    No to jak wyobrazasz sobie zapoznanie sie ze sprzetem bez mozliwosci
    otwarcia opakowania w ktorym sie on znajduje? Bardzo czesto jest tak ze
    trzeba cos odkleic/urwac aby wyjac sprzet - w tym wypadku sklep sobie
    wymyslil ze potraci sobie 8% wartosci sprzetu.

    Ustawa jasno to precyzuje:

    Art 7. 3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą,
    a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony
    swiadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była
    konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić
    niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli
    konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki
    ustawowe od daty dokonania przedpłaty.

    Polecam zwrocic szczegolna uwage na to: "To, co strony
    swiadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była
    konieczna w granicach zwykłego zarządu."

    > Jezeli czlowiek potrzebuje kilku dni uzywania sprzetu na stwierdzenie czy w
    > kompie jest nagrywarka czy jej nie ma .
    > To ja przepraszam .

    Za co przepraszasz? Jakie to ma znaczenie? Moze wyszlo szydlo z worka w
    momencie gdy chcial cos nagrac i sie okazalo ze nie moze. Przeciez nie
    musial sprawdzac od razu wszystkiego na raz. Po to ma te ustawowe 10 dni
    aby odstapic od umowy wiec nie rozumiem o co chodz :)

> [...]

    swiadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była
    konieczna w granicach zwykłego zarządu."

    Nie ma tu mowy o stanie nienaruszonym a stanie niezmienionym. Czyli
    jesli jest koniecznosc wyciagniecia sprzetu z pudelka, to klienta ma do
    tego prawo i sprzedawca nie ma prawa zadac z tego tytulu jakiegos
    odszkodowania.

    > Mozesz zwrocic towar bez podawania przyczyny ale nie moze on nosic sladow
    > uzywania , a jezeli nosi ( otwarte opakowanie ) .

    Jak najbardziej uzytkownik ma prawo otworzyc towar i przertestowac. Jak
    inaczej moglby sie dowiedziec np czy w laptopie jest nagrywarka? Ma miec
    rentgen w oczach czy co?

    > Stwierdzenie posiadania takiej a takiej nagrywarki nie wymaga kilku dni
    > testow .......

    Dla Ciebie nie, a dla innych juz tak - nie kazdy jest alfa i omega.

    > Z drugiej strony jezeli kupujacy przedstawia te fakty i dobrze doczytal ze
    > to cos ma nagrywke DVD a nie naped DVD plus CDR ,
    > to zostal poprostu wydymany i jest to zwykle oszustwo ktore moze byc scigane
    > z urzedu .

    Nie jest to oszustwo tylko niezgodnosc towaru z umowa i tyle. Ale ja bym
    sie nie bawil w reklamowanie z tytulu niezgodnosci z umowa lecz
    poinformowal o odstapieniu od umowy w terminie jaki wyznacza nam ustawa.

    Jacek

  • 14. Data: 2006-06-27 21:23:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.06.2006 XXX <s...@i...pl> napisał/a:
    > Ten punk ustawy o niezgodnosci towaru z umowat
    > Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, "kupujący
    > może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną

    "Kupujący może żądać...."

    > W cudzyslowiu zaznaczylem to co mialem na mysli , jesli to jest np sam naped
    > to wymiana calego laptopa moze byc dla sprzedawcy nadmiernymi kosztami, wiec
    > szybciej na pewno wymienilby sam naped.

    Nie mniej to kupuący, nie sprzedawca decyduje w zgłoszeniu czego się
    domagać: naprawy bądź wymiany. Jeśli sprzedawca powołuje się na nadmierne
    koszty, powinien to pisemnie uzasadnić.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2006-06-28 13:56:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Marcin Debowski [###a...@I...ml1.net.###] napisał:

    > Nie mniej to kupuący, nie sprzedawca decyduje w zgłoszeniu czego się
    > domagać: naprawy bądź wymiany. Jeśli sprzedawca powołuje się na
    nadmierne
    > koszty, powinien to pisemnie uzasadnić.

    Wymyślenie uzasadnienia w tym wypadku trudne nie jest. Wszak bez
    wątpienia cały komputer ma wielokrotnie większą wartość od nagrywarki
    DVD.

  • 16. Data: 2006-06-28 14:22:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 28.06.2006 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > nadmierne
    > Wymyślenie uzasadnienia w tym wypadku trudne nie jest. Wszak bez
    > wątpienia cały komputer ma wielokrotnie większą wartość od nagrywarki
    > DVD.

    Nie, nie jest, co nie zmienia faktu, że sformułowanie żądania należy do
    konsumenta. A może się to bardzo przydać w nie tak znowu rzadkiej sytuacji
    gdy sprzedawca przekroczy ustawowy termin 14 dniowy na ustosunkowanie się
    do reklamacji.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2006-06-28 14:23:31
    Od: "XXX" <s...@i...pl>

    > Wymyślenie uzasadnienia w tym wypadku trudne nie jest. Wszak bez
    > wątpienia cały komputer ma wielokrotnie większą wartość od nagrywarki
    > DVD.
    dokladnie