  • 1. Data: 2006-06-26 18:29:47
    Temat: Nielegalne oprogramowanie w administracji samorządowej
    Od: Andrzej <a...@k...pl>

    Witam
    Czy ktoś z grupowiczów spotkał się z kontrolą legalności oprogramowania
    w "urzędzie" - jakie wyciągnięto konsekwencje ? Czy wogóle
    zarejestrowano taki przypadek ??? Czy BSA działa w takich przypadkach
    czy też wolą nie podejmować żadnych środków ???

    Baton

  • 2. Data: 2006-06-26 20:23:57
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > "urzędzie" - jakie wyciągnięto konsekwencje ? Czy wogóle zarejestrowano
    > taki przypadek ??? Czy BSA działa w takich przypadkach czy też wolą nie

    Witam.
    Krążą legendy - zwłaszcza w woj lubelskim, że w którymś urzędzie była
    kontrol oprogramowania. Na wszelki wypadek kilka urzedów gmin z tego woj (a
    mi znanych) ulegalniła oprogramowanie. Przecież 10 MS ofiice nie kosztuje
    majątku zwłaszcza jak się nie swoimi płaci.

    Krążą też legendy, że administracji samorządowej kontrolować nie będą bo
    nawet jak dostaną karę to pieniądze państwowe pójdą na ich zapłacenie.

    A te legendy krążą wśród urzędników tych urzędów - na ile prawdziwe- nie mam
    pojęcia.

    --
    PawełJ

  • 3. Data: 2006-06-28 14:54:33
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Andrzej napisał(a) :

    > Witam
    > Czy ktoś z grupowiczów spotkał się z kontrolą legalności oprogramowania
    > w "urzędzie"

    Kontrolą prowadzoną przez Policję i BSE nie spotkał. Ale z
    wewnętrzną tak.

    > - jakie wyciągnięto konsekwencje ?

    Chyba żadne poważne.

    > Czy wogóle
    > zarejestrowano taki przypadek ???

    Tak.
    W styczniu lub na początku lutego zeszłego roku w łódzkiem na
    jakiejś komendzie w dziale do walki w przestępczością gospodarczą
    wewnętrzna kontrola odkryła użytkowane nielegalne oprogramowanie.
    Komendnt nakazał usunięcie tych programów. Prasa o tym pisała
    wówczas.

    > Czy BSA działa w takich przypadkach
    > czy też wolą nie podejmować żadnych środków ???

    W świetle powyższego no comments.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    Ale jak możesz strzelać do kobiet i dzieci?!
    Łatwo - wolniej uciekają (C) by S.C.

  • 4. Data: 2006-06-28 20:13:08
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Zbynek Ltd.* stuknęła w klawisze i oto
    co powstało:

    > Kontrolą prowadzoną przez Policję i BSE nie spotkał. Ale z
    > wewnętrzną tak.

    U mojego znajomego wpadli do firmy, ale sprawa dotyczyła
    rozpowszechniania dziecięcej pornografii (ktoś mu się włamał na
    serwer). Przy okazji wyczesali troszkę lewego softu z jednego komputera
    pracownika oraz zmusili admina, żeby sie tłumaczył z Debiana na
    serwerze.

    > Chyba żadne poważne.

    Pracownika skłonili do przyznania się i umorzono postępowanie ze
    względu na znikomą szkodliwość. Admin przez przeszło 10 dni nie miał
    komputera, bo policja nie mogła ni cholery zrozumieć dlaczego nie ma
    naklejki na Debiana ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 5. Data: 2006-06-29 05:45:54
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Olgierd napisał(a) :

    > Admin przez przeszło 10 dni nie miał
    > komputera,

    Szczęściarz. Ludzie się skarżą, że im zabierają na całe miesiące.

    > bo policja nie mogła ni cholery zrozumieć dlaczego nie ma
    > naklejki na Debiana ;-)

    :-D