  • 31. Data: 2009-02-25 23:03:53
    Temat: Re: Zamowienie internetowe a sklep bez "tzn. koszyka" [KOREKTA]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 25.02.2009 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
    > Przywilej reklamacji wynika z samego faktu zakupu, a nie z faktu
    > posiadania rachunku/paragonu.

    Tylko jak bezspornie udokumentujemy tu datę dokonania zakupu?

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2009-02-26 08:22:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Tylko jak bezspornie udokumentujemy tu datę dokonania zakupu?

    Potwierdzenie przelewu, maile ze sklepu, data na paczce, zeznania
    kupującego... Jest tego wiele. Paragon nie jest jedynym dobrym dowodem
    na wszystko.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2009-02-26 09:18:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 26.02.2009 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
    > Potwierdzenie przelewu, maile ze sklepu, data na paczce, zeznania
    > kupującego... Jest tego wiele. Paragon nie jest jedynym dobrym dowodem
    > na wszystko.

    Problem w tym, że żadne z ww. nie są zwykle bezsporne. Jak masz sytucję
    wyznaczenia terminu +/- tygodnie, miesiące to nie ma pewnie sprawy, ale
    jak w grę wchodzi 1-2 dni to już nie tak łatwo.

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2009-02-26 13:21:21
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Problem w tym, że żadne z ww. nie są zwykle bezsporne. Jak masz sytucję
    > wyznaczenia terminu +/- tygodnie, miesiące to nie ma pewnie sprawy, ale
    > jak w grę wchodzi 1-2 dni to już nie tak łatwo.

    według mnie momentem zakupu w takiej sytuacji jest moment zapłaty za
    towar bo od tego momentu ten towar jest już twój pomimo że jeszcze lezy
    sobie na półce sprzedawcy (ale tylko w tej sytuacji, bo inaczej bedzie
    jak będę kupował coś z odroczonym terminem płatności, wtedy będę miał
    fakturę z konkretną datą albo umowę kupna-sprzedaży)

    dyskutować można czy ważna jest data zlecenia przelewu u mnie czy
    zaksięgowania go na koncie sprzedawcy, ale obydwie te daty są łatwe do
    udowodnienia i sprawdzenia

    ja za datę sprzedaży i wpisania jej do kpir uznaję datę pojawienia się
    pieniędzy u mnie na koncie, zgodnie z zaleceniami urzędu skarbowego
    (gdybym miał kasę fiskalną to tym momentem byłby najbliższy dzień
    roboczy kiedy to bym wybijał paragon fiskalny)

  • 35. Data: 2009-02-26 13:24:07
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik HALF&HALF napisał:

    > Zawsze tak robie mimo to nie uwazam ze przelew bankowy jest rachunkiem
    > zakupu w/g ktorego moglbym cokolwiek reklamowac.

    A ja tak właśnie uważam bo jest to moment zapłaty za towar i masz na to
    dowód, więc co ci więcej potrzeba?

  • 36. Data: 2009-02-26 13:26:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    cyklista napisał(a):

    > A ja tak właśnie uważam bo jest to moment zapłaty za towar i masz na to
    > dowód, więc co ci więcej potrzeba?

    Jaki dowod? Ze zleciles swojemu bankowi wykonanie przelewu a on go
    wykonal i nic po za tym. Mam na mysli, ze z powyzszego nie wynika, ze
    odbiorca przelewu go otrzymal.

    j.

    --
    Dzien DARWINA http://www.dziendarwina.pl

  • 37. Data: 2009-02-26 14:00:33
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik januszek napisał:

    > Jaki dowod? Ze zleciles swojemu bankowi wykonanie przelewu a on go
    > wykonal i nic po za tym. Mam na mysli, ze z powyzszego nie wynika, ze
    > odbiorca przelewu go otrzymal.
    >
    > j.

    \
    jeśli odbiorca stwierdzi że go nie otrzymał to ja złożę reklamację w
    moim banku i w jej wyniku otrzymam potwierdzenie przekazania pieniędzy
    na jego konto (bo jakby nie dostał to ja bym przeciez nie miał towaru
    który reklamuje)

    ps. tak to sobie mozemy jeszcze długo gdybać, czy ty jak dałes pieniądze
    w kasie za coś to to nie świadczy jeszcze że te pieniądze wpłyneły do
    kasy?, bierzesz na to jakis dowód? (wiem, wiem dostajesz zazwyczaj
    paragon fiskalny, ale rozwazamy tu sytuacje kiedy sprzedawca nie ma
    obowiązku posiadania kasy)

  • 38. Data: 2009-02-26 18:38:00
    Temat: Re: Zamowienie internetowe a sklep bez "tzn. koszyka"
    Od: Ania <a...@g...pl>

    HALF&HALF pisze:

    > Nauczylem sie z perspektywy czasu zbierac maile na temat zakupow tak tez
    > zrobilem z albumem za cene powyzej 600zl. Z racji tego ze rynek na takie
    > rzeczy u nas jest jaki jest album raczej zostawie bo nie widze
    > alternatywy. Zadzwonie tylko jutro i zapytam co z jakim kolwiek
    > paragonem zakupu. Rozumiem jakas gwarancja (na stronie gdzie nawet nie
    > ma jako takiego cennika nic o tym rowniez nie ma) chyba przysluguje na
    > takie cos? :-) Rok?

    podeslij link do tej strony - firmy - nie sklepu - bez koszyka, bo
    ciekawa jestem jak to wyglada i funkcjonuje, jesli chcesz robic zwrot...
    zawiadom firme, ze odstepujesz zgodnie z przyslugujacym ci prawem (w
    koncu kupiles poza siedziba) jeszcze mozesz sprobowac z rzecznikiem praw
    konsumentow pogadac telefonicznie, bo zdaje sie, ze ustawa tyczy sie
    wszystkich transakcji zawieranych na odleglosc, nie tylko tych z "koszykiem"

  • 39. Data: 2009-02-26 22:14:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ania wrote:

    > ciekawe w takim razie jako co sprzedaja? i czy w ogole sprzedaja ;)
    > moze tak na prawde, oni w ogole nic nie sprzedali, bo nie prowadza
    > dzialalnosci ;)

    no na czarno handlują, wieć wracamy do pierwocin donosik do US.

  • 40. Data: 2009-02-27 00:27:12
    Od: "HALF&HALF" <h...@o...eu>

> [...]
    > pogadac telefonicznie, bo zdaje sie, ze ustawa tyczy sie wszystkich
    > transakcji zawieranych na odleglosc, nie tylko tych z "koszykiem"

    Z pewna taka niesmialoscia bo jak juz pisalem zostawiam sobie ten album....

    www.foto-kwiatek.pl

    Rynek w polsce na takie rzeczy jaki jest wiadomo a w alternatywie mam firme
    z moze ciekawszymi o ile ma sie wybor albumami ale raz ze 50dni min.
    oczekiwanie, dwa ze nie ma jako takich nawet zdjec i co najwyzej moge
    zobaczyc probki skor albo jeden z bogatej oferty album. Czyli reasumujac
    moglyby byc lepsze o ile mozna bylo by wybrac ale nie mozna :-) wiec musi
    byc to co mam. Jak tylko znajde czas a tego za wiele nie mam bede domagal
    sie jakiego kolwiek rachunku zakupu. Nie uwazam ze emaile, przelew czy
    jakiekolwiek inne pokretne metody sa oficjalnym sposobem na ewentualna
    reklamacje a jedynie moga byc sposobem na rozwiazanie dlugiego sporu gdyby
    do takiego doszlo.

    Pozdrawiam

    PS. Cennik jak widac na stronie nie istnieje a dosylany jest z emailem.