    From: cyklista <...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zamowienie internetowe a sklep bez "tzn. koszyka" [KOREKTA]
    Date: Thu, 26 Feb 2009 14:21:21 +0100

    Użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Problem w tym, że żadne z ww. nie są zwykle bezsporne. Jak masz sytucję
    > wyznaczenia terminu +/- tygodnie, miesiące to nie ma pewnie sprawy, ale
    > jak w grę wchodzi 1-2 dni to już nie tak łatwo.

    według mnie momentem zakupu w takiej sytuacji jest moment zapłaty za
    towar bo od tego momentu ten towar jest już twój pomimo że jeszcze lezy
    sobie na półce sprzedawcy (ale tylko w tej sytuacji, bo inaczej bedzie
    jak będę kupował coś z odroczonym terminem płatności, wtedy będę miał
    fakturę z konkretną datą albo umowę kupna-sprzedaży)

    dyskutować można czy ważna jest data zlecenia przelewu u mnie czy
    zaksięgowania go na koncie sprzedawcy, ale obydwie te daty są łatwe do
    udowodnienia i sprawdzenia

    ja za datę sprzedaży i wpisania jej do kpir uznaję datę pojawienia się
    pieniędzy u mnie na koncie, zgodnie z zaleceniami urzędu skarbowego
    (gdybym miał kasę fiskalną to tym momentem byłby najbliższy dzień
    roboczy kiedy to bym wybijał paragon fiskalny)