  • 1. Data: 2009-02-23 11:56:11
    Temat: Jak szybko działa prokuratura?
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    Jak długo trzeba czekać od zgłoszenia przestepstwa do rozpoczęcia
    postępowiania przez prokuraturę?
    Marcin

  • 2. Data: 2009-02-23 14:03:13
    Temat: Re: Jak szybko działa prokuratura?
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 23 Lut, 12:56, "Marcin" <markus1975wytnij t...@o2.pl> wrote:
    > Jak długo trzeba czekać od zgłoszenia przestepstwa do rozpoczęcia
    > postępowiania przez prokuraturę?
    > Marcin

    3/4 spraw prowadzi policja i to ona rozpoczyna dochodzenie czy
    śledztwo
    pod nadzorem Prokuratora, w nie których sprawach prokurator podpisuje
    tylko akt
    oskarżenia napisany przez policjanta.

    W innych sam prowadzi postępowanie przygotowawcze.
    Podałeś zdecydowanie za mało danych, chociaż podaj art. z k.k.

  • 3. Data: 2009-02-23 14:50:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl> napisał w wiadomości
    > Jak długo trzeba czekać od zgłoszenia przestępstwa do rozpoczęcia
    > postępowiania przez prokuraturę?
    > Marcin

    Termin wynosi 6 tygodni. Faktycznie, jeśli nie pomyliłeś i sprawa leży w
    gestii Prokuratury, to przeważnie zleca ona poprzedzenie wszczęcia
    czynnościami sprawdzającymi - mogą trwać miesiąc. Znam dziwne inicjatywy
    prowadzenia postępowań przez prokuratury w formie czynności wyjaśniających,
    które mogą trwać przed wszczęciem kilka miesięcy (odnotowany przeze mnie
    rekord wynosi 7 miesięcy od przesłania materiałów do wydania postanowienia
    o wszczęciu).

    Jeśli jednak pomyliłeś się i to może prowadzić Policja, to jeśli
    zawiadomienie jest pełne wszczęcie powinno nastąpić w ciągu 5 dni, a w
    przeciwnym wypadku po miesięcznych czynnościach sprawdzających.

  • 4. Data: 2009-02-23 16:03:30
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl> napisał w wiadomości
    > Jak długo trzeba czekać od zgłoszenia przestepstwa do rozpoczęcia
    > postępowiania przez prokuraturę?

    Mnie raz koles nei zaplacil 150 zl za swiadczone przeze mnie uslugi przez
    internet - tj. przeslal niby screena z potwierdzeniem przelewu a przelew nie
    dotarl:
    Bylo to tak:
    10.11.2007 - muialo miejsce zdarzenie
    17.12.2007 - doniesienei do prokuratury (mojej)
    7.01.2008 - wezwanie mnie na przesluchanie
    koniec stycznia - wszczecie dochodzenia przez jego komende policji
    20.02.2007 - gosciu wplaca kase
    poniec lutego - przychodzi pismo o umorzeniu (ze byl za granica, ze mial
    pust ekonto)
    marzec 2008 - zazalenie
    pazdziernik 2008 - akt oskarzenia
    5.01.2009 - pierwszy termin rozprawy do jego sadu - odwolany (remont sadu
    czy cos)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-02-24 05:38:55
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

> [...]
    > pazdziernik 2008 - akt oskarzenia
    > 5.01.2009 - pierwszy termin rozprawy do jego sadu - odwolany (remont sadu

    No to się pobujam po policjach, prokuraturach, sądach - sprawa dotyczy
    zatajania i ukrywania dochodów przed komornikiem i składania fałszywych
    zeznań przed sądem.
    Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa +18 załączników potwierdzających te
    dwa oskarżenia - w tym część załączników pochodzących z akt sądowych
    niezgodnych z tym co stwierdził komornik i co odpowiedziały urzędy.
    Wszystko mają na widelcu....a tu rzeczywiście może się ciągnąć 2 lata.
    Dzięki
    Pozdrawiam
    Marcin