  • Data: 2004-06-11 21:38:57
    Temat: Re: Zamiana OS typu OEM miedzy dwoma komputerami
    Od: poilkj <u...@d...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Daniel H. wrote:

    > ale mozna kupic tanszego malucha

    To czemu oczekujesz, że będzie miał klimatyzację?

    > kupilem, bo nie mialem innej mozliwosci,
    > linux ze wzgledow technicznych odpada
    > a wersja box ze wzgledow finansowych

    Wiesz, ta wersja ze względów finansowych jest najlepsza.

    > wiec wole odkleic sobie glupia naklejke
    przeklejenie naklejki nie powoduje przeniesienia licencji.
    Używasz programu niezgodnie z licencją.

    > najwazniejsze, ze bede w zgodzie z wlasnym sumieniem (bo tak naprawde nie
    > ukradlem tego tylko kupilem)
    Dziurawe w takim razie to twoje sumienie.
    Albo może inaczej. Przypomina sumienie Kalego.

    > i Twoje moraly brzydko mowiac mam... gdzies
    >
    > czy znasz kogos kto z tego powodu przegral sprawe w sadzie?
    A ty znasz kogoś kto wygrał?
    Po tych którzy przegrali, to się raczej sporo znajdzie.
    natomiast nikt z moich znajomych takiej sprawy nie miał.

    > z tego co widze interpretacja licencji oem jest tak niejasna, ze nie jestem
    > pewien czy sad podzielalby Twoje zdanie
    > i za cos takiego mnie skazal
    > poki co trzeba u nas udowodnic wine
    >
    > a jesli Ty na tym etapie porownujesz mnie ze zlodziejem samochodow
    > to bez komentarza

    Ja cie nie porównuję, ze złodziejem samochodów, ja ci daję przykład.
    Interpretacja licencji dołączonej do programu jest jasna i wyraźna.
    W momencie pierwszej instalacji programu wiążesz program ze sprzętem i
    przenosząc go na inny komputer łamiesz postanowienia licencji.

    Jeżeli chcesz mieć możliwość przenoszenia oprogramowania z komputera na
    komputer zakup inną wersję licencji. Masz taką możliwość.
    Nazywa się ona Windows-BOX.