  • Date: Wed, 01 Jun 2005 01:01:53 +0200
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zameldowanie, a prawo.

    Dnia 01/06/2005 00:34, NukeR wrote :

> [...]
    >
    > Co do "utrudnien" czy np: mozliwa jest taka hipotetyczna sytuacja ze
    > zamelduje w swoim prywatnym mieszkaniu osobe 'X' (ktora oplaca rachunki
    > itp, ale nie mam z nia zadnej umowy) i chcialbym powiedzmy w 2h ja
    > poprosic o opuszczenie lokalu? Czy ta osoba musi go opuscic bez
    > zwlocznie (krotko mowiac czy mozna kogos bez jednego zdania wyrzucic)
    > czy jednak taka osoba mieszkajaca bez zameldowania i bez zadnej umowy
    > nie ma zadnych praw? Bo przeciez po zameldowaniu bedzie miala wpisane w
    > dowodzie ze mieszka tu i tu i chyba bedzie mogla sie odwolac lub

    To czy dana osoba jest zameldowana czy też nie w danym lokalu nie
    pogarsza ani nie polepsza w żaden sposób ani jej sytuacji ani sytuacji
    najemcy bądź użyczającego. Inaczej brak zameldowania nie daje podstaw do
    wyrzucenia kogokolwiek z mieszkania, ani też sam fakt zameldowania nie
    daje podstaw do zamieszkania w danym mieszkaniu. W szczególności Policja
    siłą nie będzie wprowadzała osoby zameldowanej do lokalu, ani też nie
    będzie siłą wyrzucała osobę niezameldowaną z lokalu.

    W opisywanym przypadku:
    Jeśli zameldujesz osobę 'X' i ona tam faktycznie mieszka to gdy będziesz
    chciał aby w 2 godziny lokal opuściła, to nie dysponujesz żadnym
    legalnym środkiem aby ją do tego zmusić.
    Jeśli NIE zameldujesz osoby 'X' i ona tam faktycznie mieszka to gdy
    będziesz chciał aby w 2 godziny lokal opuściła, to nie dysponujesz
    żadnym legalnym środkiem aby ją do tego zmusić.
    Jeśli zameldujesz osobę 'X' i ona tam faktycznie NIE mieszka, to możesz
    w ramach obrony koniecznej, ją siłą usunąć z mieszkania.

    Tak więc, istotne jest jedynie czy dana osoba tam rzeczywiście mieszka,
    czy nie. Zameldowanie nie ma tu znaczenia.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have