eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Zakup przez internet i zwrot towaru
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2004-01-26 07:09:53
    Temat: Zakup przez internet i zwrot towaru
    Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl>

    Witajcie

    Mam pytanie dotyczace zakupu przez internet - konkretnie lodowki.

    Lodowka dotarla do mnie w opakowaniu nie budzacym zastrzezen (dopiero
    pozniej dowiedzialem sie, ze opakowanie powinno chronic takze spod
    urzadzenia - zwlaszcza kolka).
    Po wymyciu i "odstaniu" urzadzenia okazalo sie, ze niestety, ale jest dosc
    mocno uszkodzona dolna "niewymienialna" listwa. W odpowiednim czasie - czyli
    12 godzin po dostawie (zmiescilem sie w 10 dniach) poinformowalem sprzedawce
    o uszkodzeniu zadajac wymiany sprzetu na nieuszkodzony. Stanowisko
    sprzedawcy jest nastepujace:
    > Zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000r. (Dz.U. z dn. 31 marca 2000r.)
    > Rozdział 1 Art.2 Pkt. 1 ma Pan prawo jako klient odstąpić od umowy kupna w
    > ciągu 10 dni ale pod jednym warunkiem i o tym mówi Pkt.3 tego samego
    > Art.2(rozdział 1) "to co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie
    > niezmienionym", co oznacza, że klient nie może używać produktu, który ma
    > zamiar zwrócić.
    > Oświadczam, że nie przyjmę przesyłki jeśli mimo mojego oświadczenia Pan ją
    > wyśle do mojego sklepu.

    Pytanie - co radzicie zrobic w takiej sytuacji?

    Pozdro

    Maseł


  • 2. Data: 2004-01-26 08:44:52
    Temat: Re: Zakup przez internet i zwrot towaru
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Maseł wrote:
    >>Zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000r. (Dz.U. z dn. 31 marca 2000r.)
    >>Rozdział 1 Art.2 Pkt. 1 ma Pan prawo jako klient odstąpić od umowy kupna w
    >>ciągu 10 dni ale pod jednym warunkiem i o tym mówi Pkt.3 tego samego
    >>Art.2(rozdział 1) "to co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie
    >>niezmienionym", co oznacza, że klient nie może używać produktu, który ma
    >>zamiar zwrócić.
    >>Oświadczam, że nie przyjmę przesyłki jeśli mimo mojego oświadczenia Pan ją
    >>wyśle do mojego sklepu.
    > Pytanie - co radzicie zrobic w takiej sytuacji?

    Szkoda że nie zacytował całości: "To, co strony świadczyły, ulega
    zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w
    granicach zwykłego zarządu."

    Tylko trochę mylisz uprawnienia - w ciągu 10 dni masz prawo odstąpić od
    umowy i zarządać zwrotu pieniędzy, a nie wymiany. Tej też mógłbyś żądać,
    ale na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    Zwróć się do miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów.

    KG


  • 3. Data: 2004-01-26 09:18:51
    Temat: Re: Zakup przez internet i zwrot towaru
    Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl>


    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w wiadomości
    news:bv2jm0$bj7$1@news.onet.pl...
    > Maseł wrote:
    > >>Zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000r. (Dz.U. z dn. 31 marca 2000r.)
    > >>Rozdział 1 Art.2 Pkt. 1 ma Pan prawo jako klient odstąpić od umowy kupna w
    > >>ciągu 10 dni ale pod jednym warunkiem i o tym mówi Pkt.3 tego samego
    > >>Art.2(rozdział 1) "to co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie
    > >>niezmienionym", co oznacza, że klient nie może używać produktu, który ma
    > >>zamiar zwrócić.
    > >>Oświadczam, że nie przyjmę przesyłki jeśli mimo mojego oświadczenia Pan ją
    > >>wyśle do mojego sklepu.
    > > Pytanie - co radzicie zrobic w takiej sytuacji?
    > Szkoda że nie zacytował całości: "To, co strony świadczyły, ulega
    > zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w
    > granicach zwykłego zarządu."

    OK - to byl cytat z mejla tego Pana. O zwyklym zarzadzie (w tym wypadku IMHO
    rozpakowanie i umycie sprzetu) wiem.

    > Tylko trochę mylisz uprawnienia - w ciągu 10 dni masz prawo odstąpić od
    > umowy i zarządać zwrotu pieniędzy, a nie wymiany. Tej też mógłbyś żądać,

    Pierwsza moja propozycja - po 12 godzinach od dostawy - to byla wymiana. To
    co powyzej to cytat z mejla ktory dostalem po poinformowaniu dostawcy o tym
    ze jezeli wymiana (lub naprawa lodowki) jest niemozliwa - odstepuje od umowy
    (tez zmiescilem sie w 10 dniach).

    > ale na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
    > Zwróć się do miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów.

    OK - tak zrobie

    Pozdro

    Maseł

    --
    www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel
    ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962
    Prawda jest najcenniejszą wartością, jaką posiadamy.
    Dlatego też posługujemy się nią oszczędnie.
    Marek Twain


  • 4. Data: 2004-01-26 18:39:06
    Temat: Re: Zakup przez internet i zwrot towaru
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:274404c0a025319bec6006d6b50a3e1c@masel.cs.put.p
    oznan.pl...

    Ja bym sugerował jednak przejście z korespondencji mailowej trudnej
    cokolwiek później do udowodnienia na list polecony z poświadczeniem
    doręczenia. Bo terminy biegną.


  • 5. Data: 2004-01-27 19:19:59
    Temat: Re: Zakup przez internet i zwrot towaru
    Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bv403s$g43$9@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:274404c0a025319bec6006d6b50a3e1c@masel.cs.put.p
    oznan.pl...
    > Ja bym sugerował jednak przejście z korespondencji mailowej trudnej
    > cokolwiek później do udowodnienia na list polecony z poświadczeniem
    > doręczenia. Bo terminy biegną.

    Wlasnie to robie. Tyle, ze z poleconych ciut trudniej sie kopiuje na newsy
    :-)
    Jutro zamierzam wyslac odpowiednio spreparowane wezwanie do zaplaty.

    Pozdro

    Maseł

    --
    www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel
    ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962
    Jak człowiek dobry, to miłość przyjdzie i po ślubie,
    a jak niedobry, to kochanie uczyni jeszcze cięższą dole.
    I. Mrozowicka


  • 6. Data: 2004-01-28 13:10:57
    Temat: Re: Zakup przez internet i zwrot towaru
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1df6aea20ed4d3f6285c1dec8979ebc4@masel.cs.put.p
    oznan.pl...

    > Wlasnie to robie. Tyle, ze z poleconych ciut trudniej sie kopiuje na
    newsy
    > :-)
    > Jutro zamierzam wyslac odpowiednio spreparowane wezwanie do zaplaty.

    Jakie wezwanie do zapłaty. Ty masz wysłać oświadczenie o odstąpieniu od
    umowy kupna.


  • 7. Data: 2004-01-31 10:07:48
    Temat: Re: Zakup przez internet i zwrot towaru
    Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bv9kft$k8j$13@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:1df6aea20ed4d3f6285c1dec8979ebc4@masel.cs.put.p
    oznan.pl...
    >
    > > Wlasnie to robie. Tyle, ze z poleconych ciut trudniej sie kopiuje na
    > newsy
    > > :-)
    > > Jutro zamierzam wyslac odpowiednio spreparowane wezwanie do zaplaty.
    >
    > Jakie wezwanie do zapłaty. Ty masz wysłać oświadczenie o odstąpieniu od
    > umowy kupna.

    1) oswiadczenie poszlo
    2) przyszla odpowiedz, ze gosciu nie zamierza odebrac
    3) wysylam wezwanie do zaplaty i informuje, ze lodowka czeka na odbior w
    domciu, ew. moge ja zapakowac i wyslac kurierem.

    Wlasnie jestem juz w zasadzie po etapie 3.

    Pozdro

    Maseł


  • 8. Data: 2004-01-31 12:02:11
    Temat: Re: Zakup przez internet i zwrot towaru
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Maseł wrote:

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:bv9kft$k8j$13@news.onet.pl...
    >> Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >> news:1df6aea20ed4d3f6285c1dec8979ebc4@masel.cs.put.p
    oznan.pl...
    >>
    >> > Wlasnie to robie. Tyle, ze z poleconych ciut trudniej sie kopiuje na
    >> newsy
    >> > :-)
    >> > Jutro zamierzam wyslac odpowiednio spreparowane wezwanie do zaplaty.
    >>
    >> Jakie wezwanie do zapłaty. Ty masz wysłać oświadczenie o odstąpieniu od
    >> umowy kupna.
    >
    > 1) oswiadczenie poszlo
    > 2) przyszla odpowiedz, ze gosciu nie zamierza odebrac
    > 3) wysylam wezwanie do zaplaty i informuje, ze lodowka czeka na odbior w
    > domciu, ew. moge ja zapakowac i wyslac kurierem.
    >
    > Wlasnie jestem juz w zasadzie po etapie 3.

    Cos pan kreci....

    Wyslal Pan oswiadczenie ze odstepuje od umowy i chce jakiejs zaplaty ?

    Umowa zawartana odleglosc - kupujacy ma prawo w odpowiednim terminie
    odstapic od umowy...

    CZyja w koncu jest ta lodowka i kto komu do zaplaty i
    za co wezwanie wysyla ?


    > Pozdro
    >
    > Maseł


  • 9. Data: 2004-01-31 12:04:32
    Temat: Re: Zakup przez internet i zwrot towaru
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    bosz wrote:
    > CZyja w koncu jest ta lodowka

    teraz to już sprzedawcy

    > i kto komu do zaplaty i za co wezwanie wysyla ?

    pewnie wezwanie do zwrotu należności

    KG


  • 10. Data: 2004-01-31 13:42:40
    Temat: Re: Zakup przez internet i zwrot towaru
    Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości
    news:bvg57v$iiu$1@inews.gazeta.pl...
    > bosz wrote:
    > > CZyja w koncu jest ta lodowka
    > teraz to już sprzedawcy
    > > i kto komu do zaplaty i za co wezwanie wysyla ?
    > pewnie wezwanie do zwrotu należności

    Kuna - prawnicy :-))), dogadac sie tu z takimi...

    1) Kupilem lodowke (umowa zawarta przez Internet)
    2) zaplacilem (przesylka za pobraniem)
    3) okazala sie dziabnieta (nastepnego dnia po odbiorze, telefon do
    sprzedawcy i proba wymiany, w miedzyczasie wizyta w firmowym serwisie i
    informacja, ze oni tego nie naprawiaja)
    4) poinformowalem sprzedawce, ze jej nie chce (zmiescilem sie w 10 dniach)
    5) sprzedawca tez jej nie chce (zaraz po tej informacji odpisal, ze nie
    odbierze przesylki)
    6) ja chce kase ktora zaplacilem na swoje konto (i to mu napisalem i ze
    lodowke to moze sobie....... odebrac kiedy chce, albo mu ja wysle, jak tylko
    wskaze miejsce i czas) :-)

    A tu na grupie to tylko chcialem sie upewnic ze mam racje i dobrze odczytuje
    ustawe (z poprawkami - bo sprzedawca sie broni, ze ma byc nierozpakowywana,
    a ja ze przeca moge ja rozpakowac i nawet pouzywac przez kilka dni i dopiero
    wtedy stwierdzic, ze cosik nie tak - bylebym dziury w drzwiczkach nie
    wywiercil i nie dospawal uchwytow na puszki z piwem w srodku - nazywa sie to
    jakos "granice normalnego zarzadu"), ewentualnie dostac podpowiedz, gdzie
    sie udac po pomoc (miejski costam od konsumentow poradzil wyslac "wezwanie
    do zaplaty", wiec wyslalem i czekam... zostal jeszcze tydzien bo radzili dac
    gosciowi 14 dni na wplate pieniazkow - co dalej?, przyznam, ze nie wiem).
    :-))

    Pozdro

    Maseł

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1