  • 1. Data: 2004-01-26 03:16:20
    Temat: zapisobiorca - kto to?
    Od: "Ella" <e...@p...fm>

    Mam prośbę: proszę o interpretację następującego pisma (napisanego
    odręcznie).
    " Ja, Janina Kowalska, urodzona tego i tego, tu i tu, ustanawiam
    zapisobiorcą uniwersalnym pana Jana Malinowskiego, zamieszkałego tu i tu.
    Data. Podpis."
    Pani Kowalska już nie żyje, pan Malinowski nie należy do rodziny.
    Czy należy traktować to pismo jako testament? Czy jest sens, aby siostry
    pani Kowalskiej zgłaszały się jako ewentualne spadkobierczynie?
    Dodatkowy problem jest taki, że pani Kowalska podlega prawu francuskiemu.
    Może są jakieś różnice, ale chciałabym przynajmniej wiedzieć, jak rozstrzyga
    prawo polskie w takim wypadku.
    Będę wdzięczna za pomoc.

  • 2. Data: 2004-01-27 18:56:28
    Temat: zapisobierca - jeszcze raz
    Od: "Ella" <e...@p...fm>

    Ponawiam prosbę: proszę o interpretację następujacego pisma (napisanego
    odręcznie).

    " Ja, Janina Kowalska, urodzona tego i tego, tu i tu, ustanawiam
    zapisobiercą uniwersalnym pana Jana Malinowskiego, zamieszkałego tu i tu.
[...]

    Może sa jakies różnice, ale chciałabym przynajmniej wiedzieć, jak
    rozstrzyga prawo polskie w takim wypadku.
    Będę wdzięczna za pomoc.

    Przepraszam, ze ponawiam wiadomosc, ale obawiam sie, ze została juz
    zasypana, a bardzo mi zależy na dojściu do kwestii:
    czy zapisobierca to ktos więcej niż spadkobierca? I czy to pismo załatwia
    sprawy spadkowe raz na zawsze?

    E.