  • 11. Data: 2010-05-27 08:40:26
    Temat: Re: Zakup internetowy w KDC.
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Ale na konsumencie leży dokonanie zwrotu w stanie niezmienionym i
    > wywiedź teraz z ustawy, że za to ma też sprzedawca zapłacić.

    Za to nie.

    --
    Krzysztof

  • 12. Data: 2010-05-27 08:50:02
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Istnieje wersja, że przesyłki zwrócić się nie da, bo to usługa nie
    > dość, że 'o właściwościach określonych przez konsumenta' (adres dostawy),
    > to na dodatek zrealizowana i niemożliwa do zwrotu. Jest to jedno z wyłączeń
    > wymienionych w tej ustawie.

    Klient nie kupuje usługi transportowej, tylko produkt (towar). Bardzo
    często zresztą koszt przesyłki jest wliczony w cenę produktu.

    > Obowiązkowe
    > fundowanie komuś przesyłki towaru jest już nieco przesadzone i
    > nieproporcjonalne. To czysta strata dla przedsiębiorcy.

    To normalne ryzyko prowadzenia firmy. A jak masz sklep stacjonarny i
    nakupisz niechodliwego towatu, to też do kogoś masz pretensje, że
    poniosłeś straty? Znasz jakiś biznes, który nie ponosi strat z jakiegoś
    powodu? Oczywistą sprawą jest żeby minimalizować straty, ale...
    kontrahenci, przepisy, dbanie o Klientów itp.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Jodłowski

    WYSYŁKOWO.PL - Sklep Internetowy
    http://www.wysylkowo.pl

  • 13. Data: 2010-05-27 09:24:46
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 27.05.2010 Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Klient nie kupuje usługi transportowej, tylko produkt (towar). Bardzo
    > często zresztą koszt przesyłki jest wliczony w cenę produktu.

    Nie wiem, jak u Ciebie, jeśli wliczasz w koszt towaru, to Twój problem. U
    mnie towar to jedna rzecz, a przesyłka to druga. Nie ma obowiązku łączenia
    tego. To dwie różne rzeczy.

> [...]
    > nakupisz niechodliwego towatu, to też do kogoś masz pretensje, że
    > poniosłeś straty? Znasz jakiś biznes, który nie ponosi strat z jakiegoś

    Kompletnie nietrafione porównanie. Kupienie niechodliwego towaru jest moją
    sprawą i decyzją, żadna ustawa nie zmusza do tego.

    Obowiązek fundowania bliżej nieokreślonemu bytowi teleinformatycznemu
    powodującego zajście zdarzenia 'zakup za pobraniem' w sklepie internetowym (bo
    na tym etapie, z perspektywy sprzedawcy trudno mówić jeszcze o kliencie)
    przesyłki, której i tak nie odbierze, bo poklikał dla jaj, albo w momencie
    otrzymania przesyłki wydał już kieszonkowe, to jest jakiś skandal. Podobnie
    zwracanie za przesyłkę przy zwrocie towaru. W takiej sytuacji ustawa
    powinna dopuszczać określenie opłaty za usługę wypożyczenia towaru. :)

    Obowiązek zwrotu kosztów przesyłki przy zakupie na odległość można porównać
    do obowiązku zwrotu przez sklep 'stacjonarny' kosztów paliwa zużytego na
    dojazd do sklepu klientowi, który przyjechał i... nic nie kupił. ;) Widzisz
    paradoks? Gdyby kupił, to sam sobie zapłaci, a jak nie kupi, to sklep
    zwraca. Tak samo jest przy zakupie na odległość - jeśli zatrzyma, to sam
    płaci za przesyłkę, jeśli odeśle, to płaci sprzedawca! Rewelacja! ;)
    --
    Samotnik

  • 14. Data: 2010-05-28 09:02:43
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 May 2010 09:24:46 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

> [...]
    > zwraca. Tak samo jest przy zakupie na odległość - jeśli zatrzyma, to sam
    > płaci za przesyłkę, jeśli odeśle, to płaci sprzedawca! Rewelacja! ;)

    Dziękluję wszystkim za udział w dyskusji.
    Dogrzebałam się pewnych rzeczy w przepisach prawnych, poszłam po rozum do
    głowy i spodziewając się dziś przesyłki - JEDNAK odbiorę ją.
    Ponieważ:
    a)zawarłam umowę kupna-sprzedaży, zapłaciłam od razu i nikogo już teraz nie
    obchodzi, bo mają moje pieniądze
    b)moje mailowe gadanie z nimi nie jest skuteczne, bo owszem, jako klioent
    mam 10 dni, ale na PISEMNE!!! odstąpienie od tej umowy
    c)to nic, że to z ich winy zamówienie zostało bezpodstawnie anulowane, ale
    wobec ich PÓŹNIEJSZEGO (a co!) połapania się, że moja wpłata jednak od razu
    wpłynęła, oni się połapali też, że umowa nadal skutkuje i mogę im nagwizdać
    - jak gdyby nigdy nic po prostu wysłali mail z wiadomością o realizacji
    zamówienia, pomimo moich WCZEŚNIEJSZYCH protestów i uprzedzenia mailem o
    niechęci do odebrania przesyłki
    d)w razie konsekwentnego trwania w uporze i nieodebrania przesyłki przeze
    mnie, przy niewypowiedzianej pisemnie (mailowe gadanie jak pisałam, nie
    skutkuje) umowie, naliczą mi opłatę manipulacyjną 20 złotych, niezależnie
    od tego, czy będa musieli zwrócić koszty przesyłki do nich nieodebranej
    paczki, czy nie
    e)czyli i tak wychodzę na durnia w tym wszystkim jako solidny (tak uważam)
    klient.

    W związku z powyższym to były moje OSTATNIE zakupy w KDC!

  • 15. Data: 2010-05-28 16:26:03
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On May 28, 10:02 am, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
    > klient.
    >
    > W związku z powyższym to były moje OSTATNIE zakupy w KDC!

    Po prostu rozpierdala mnie z jaka latwoscia biezesz na siebie wine za
    burdel w ich systemach

  • 16. Data: 2010-05-28 23:15:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 28 May 2010 11:02:43 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > klient.
    >
    > W związku z powyższym to były moje OSTATNIE zakupy w KDC!

    Niedługo po wysłaniu tego postu zadzwonił do mnie miły pan z KDC i
    uspokoił, że przesyłka co prawda jest wysłana, ale żebym jej nie odbierała,
    nie będę także obciążona żadnymi opłatami, a cała zapłacona przeze mnie
    suma zostanie jak najszybciej zwrócona na moje konto przelewem zwrotnym.

    Czytają, czy co?
    ;-)

  • 17. Data: 2010-05-29 08:21:17
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 29 May 2010 01:15:02 +0200, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
    >nie będę także obciążona żadnymi opłatami, a cała zapłacona przeze mnie
    >suma zostanie jak najszybciej zwrócona na moje konto przelewem zwrotnym.

    jakby nie patrzec musi tam byc co najmniej jeden informatyk - widac
    usenet nie jest mu obcy :)

    a z punktu widzenia sklepu gdy klient napisze o anulowaniu PRZED
    wyslaniem paczki a mimo to sie ja wysle, to sie to bierze jako blad
    wewnatrz firmy i nie ma o co kruszyc kopii z klientem.
    a sensowny system infromatyczny pozwala wyeliminowac takie glupie
    pomylki i koszt jednej czy dwoch w roku sklep spokojnie moze wziac na
    klate :)

    p.s. dla paranoikow - mam nic wspolnego z kdc poza tym, ze to
    konkurencyjna firma - ja tez pracuje w ehandlu :)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 18. Data: 2010-05-29 13:49:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 May 2010, Samotnik wrote:

> [...]
    > zwracanie za przesyłkę przy zwrocie towaru. W takiej sytuacji ustawa
    > powinna dopuszczać określenie opłaty za usługę wypożyczenia towaru. :)

    Takoż uważam, i to bez uśmieszka.

    pzdr, Gotfryd