    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Zakup internetowy w KDC.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 28 May 2010 11:02:43 +0200

    Dnia Thu, 27 May 2010 09:24:46 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > Obowiązek zwrotu kosztów przesyłki przy zakupie na odległość można porównać
    > do obowiązku zwrotu przez sklep 'stacjonarny' kosztów paliwa zużytego na
    > dojazd do sklepu klientowi, który przyjechał i... nic nie kupił. ;) Widzisz
    > paradoks? Gdyby kupił, to sam sobie zapłaci, a jak nie kupi, to sklep
    > zwraca. Tak samo jest przy zakupie na odległość - jeśli zatrzyma, to sam
    > płaci za przesyłkę, jeśli odeśle, to płaci sprzedawca! Rewelacja! ;)

    Dziękluję wszystkim za udział w dyskusji.
    Dogrzebałam się pewnych rzeczy w przepisach prawnych, poszłam po rozum do
    głowy i spodziewając się dziś przesyłki - JEDNAK odbiorę ją.
    Ponieważ:
    a)zawarłam umowę kupna-sprzedaży, zapłaciłam od razu i nikogo już teraz nie
    obchodzi, bo mają moje pieniądze
    b)moje mailowe gadanie z nimi nie jest skuteczne, bo owszem, jako klioent
    mam 10 dni, ale na PISEMNE!!! odstąpienie od tej umowy
    c)to nic, że to z ich winy zamówienie zostało bezpodstawnie anulowane, ale
    wobec ich PÓŹNIEJSZEGO (a co!) połapania się, że moja wpłata jednak od razu
    wpłynęła, oni się połapali też, że umowa nadal skutkuje i mogę im nagwizdać
    - jak gdyby nigdy nic po prostu wysłali mail z wiadomością o realizacji
    zamówienia, pomimo moich WCZEŚNIEJSZYCH protestów i uprzedzenia mailem o
    niechęci do odebrania przesyłki
    d)w razie konsekwentnego trwania w uporze i nieodebrania przesyłki przeze
    mnie, przy niewypowiedzianej pisemnie (mailowe gadanie jak pisałam, nie
    skutkuje) umowie, naliczą mi opłatę manipulacyjną 20 złotych, niezależnie
    od tego, czy będa musieli zwrócić koszty przesyłki do nich nieodebranej
    paczki, czy nie
    e)czyli i tak wychodzę na durnia w tym wszystkim jako solidny (tak uważam)
    klient.

    W związku z powyższym to były moje OSTATNIE zakupy w KDC!