  • 1. Data: 2010-03-06 11:40:39
    Temat: Zakladam firme, na co zwroci uwage
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    zakladam swoje pierwsza firme....
    dzialnosc informatyczna instalatorstwo, uslugi

    na co zwrocic uwage przy wypelnianiu wniosku ED-RG
    wiem juz ze musze wypelnic ED-1 gdyz PKD bedzie wiecej

    co z kontem (trzeba mmiec na firme) i zakupami sluzacymi do prowadzenia
    dzialalnosci?

  • 2. Data: 2010-03-06 11:59:28
    Temat: Re: Zakladam firme, na co zwroci uwage
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 6 Mar 2010 12:40:39 +0100, Kris napisał(a):

    > zakladam swoje pierwsza firme....

    Gratuluje

    > na co zwrocic uwage przy wypelnianiu wniosku ED-RG
    > wiem juz ze musze wypelnic ED-1 gdyz PKD bedzie wiecej

    Po co? Wybierz sobie kilka głównych PKD i tylko te wpisz. PKD jest stricte
    statystyczne, niczemu innemu nie służy.

    > co z kontem (trzeba mmiec na firme) i zakupami sluzacymi do prowadzenia
    > dzialalnosci?

    No jakieś konto trzeba mieć :)
    Polecam poczytać, wszystko wyjaśnione w google:
    "pierwsza firma"
    "zakładanie firmy"
    "jak założyć firmę"
    Jako informatyk, powinieneś to wiedzieć :) Bo tutaj to trochę NTG.

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2010-03-06 14:13:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Mar 2010, scream wrote:

    > No jakieś konto trzeba mieć :)

    Niekoniecznie :)
    Tak naprawdę "przymus" pojawia się tylko przy płaceniu
    naprawdę dużych kwot od lub do innych firm.
    W pozostałych przypadkach DG konta nie potrzebuje, może
    obracać gotówką, acz "przymus" może być czysto umowny
    (inna duża firma może być niechętna do obracania gotówką).

    Dla porządku przypomnę, że w 1-osobowej DG takie zobowiązania
    publicznoprawne jak:
    - ZUS ("za siebie")
    - PIT ("za siebie"!)
    - VAT
    - PCC
    ...stanowią *OSOBISTE* zobowiązanie podatnika, więc mogą być
    płacone z konta "nie związanego z DG" i nie powodują żeby
    to konto stało się "związane".

    Co innego, jak ktoś płaci zaliczki choćby tylko za
    zleceniobiorców czy wykonawców albo odprowadza VAT
    z SC (podatnikiem, zobowiązanym, jest spółka, osobista
    jest "tylko" odpowiedzialność).
    Bo wtedy są to "zobowiązania związane z DG", a jednocześnie
    jest obowiązek zapłaty przelewem.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-03-06 14:35:15
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    > Po co? Wybierz sobie kilka głównych PKD i tylko te wpisz. PKD jest stricte
    > statystyczne, niczemu innemu nie służy.

    musza byc koncowe pkd a nie z glownych kategorii.
    (wiem bo przerabialem rok temu, tez chcialem isc na latwizne)

  • 5. Data: 2010-03-06 14:38:16
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 6 Mar 2010 15:35:15 +0100, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

    > musza byc koncowe pkd a nie z glownych kategorii.
    > (wiem bo przerabialem rok temu, tez chcialem isc na latwizne)

    Wiec wpisujesz sobie handel pietruszką, a w rzeczywistości wykonujesz
    usługi transportowe. No i jaki problem? Nikomu nic do tego.

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2010-03-06 15:06:49
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    wspolna-flaszka.pl <p...@n...pl> napisał(a):

    > musza byc koncowe pkd a nie z glownych kategorii.
    > (wiem bo przerabialem rok temu, tez chcialem isc na latwizne)
    A który to urząd gminy? Sądy rejestrowe łykają całe grupy bez problemu, urząd
    skarbowy - także, podobnie notariusze przy sporządzaniu umów. Później tylko
    ewent. GUS wzywa do uzupełnienia rubryki z podstawową i faktycznie wykonywaną
    działalnością.

    GK

  • 7. Data: 2010-03-06 15:21:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kris wrote:
    > zakladam swoje pierwsza firme....
    > dzialnosc informatyczna instalatorstwo, uslugi
    >
    > na co zwrocic uwage....

    1. czy podpisales juz rozdzielnosc majatkowa
    2. czy na pewno caly majtek przepisales juz na zone.
    3. z czego utrzyma sie rodzina jak ty nie bedziesz nigdzie pracowal, bo
    cokolwiek bys nie zarobil zabierze US, wiec ci sie nie opłaca.

  • 8. Data: 2010-03-06 17:23:13
    Od: Arek <a...@e...net>

    Kris pisze:
    > zakladam swoje pierwsza firme....

    http://www.arnoldbuzdygan.com/?p=592

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 9. Data: 2010-03-06 17:28:42
    Od: Arek <a...@e...net>

    wspolna-flaszka.pl pisze:
    > musza byc koncowe pkd a nie z glownych kategorii.
    > (wiem bo przerabialem rok temu, tez chcialem isc na latwizne)

    Zawsze wpisuje główne i nikomu nic do tego.
    Niech podadzą przepisy, że szczegółowe.

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 10. Data: 2010-03-06 18:53:21
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    Użytkownik " GK" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tylko
    > ewent. GUS wzywa do uzupełnienia rubryki z podstawową i faktycznie

    UM Sopotu