  • 1. Data: 2010-03-06 13:24:48
    Temat: Jak to jest ze stażem?
    Od: " 1a-5" <1...@g...pl>

    Witam.

    Moja sytuacja wygląda tak; skończyłam kierunek studiów - leśnictwo. W
    przypadku absolwentów tego kierunku wymagany jest roczny staż odbyty w LP w
    przeciągu 24 miesięcy od ukończenia studiów. Tutaj--
    >http://www.lp.gov.pl/zd/2009/08/z59-2009 jest zarządzenie dotyczące tego
    stażu.

    Nabór na taki staż jest ogłaszany zazwyczaj w okresie wiosna/lato i wtedy
    też są określane terminy do kiedy należy złożyć podanie. Osobiście broniłam
    swoją pracę dyplomową jesienią, więc nie zdązyłam złozyć podania o staż w
    terminie. Po skończeniu studiów zarejestrowałam się jako osoba bezrobotna w
    UP i tam zaproponowano mi staż zupełnie niezwiązany z moim zawodem (praca w
    archiwum historycznym). Postanowiłam spróbować, żeby nie spędzić
    bezproduktywnie czasu który został mi do momentu aż LP ogłoszą nowy naór. Po
    rozmowie kwalifikacyjnej zostałam do tego archiwum przyjęta, pozotało tylko
    zanieść decyzję do UP i wykonać badania lekarskie.

    Teraz jednak ogarnęły mnie wątpliwości, czy ja mogę tak zrobić? Czy mogę
    pójść na staż z UP a później odbyć staż w LP? Czy staż z UP nie zamknie mi
    drogi do stażu w LP? (czytałam że 12 miesięczny staż można odbyć tylko raz)
    Staż w Lasach Państwowych finansowany jest przez firmę Lasy Państwowe, na
    jego początku podpisuje się umowę o pracę na rok, czyli chyba jest to
    formalnie praca a nie staż?

    Proszę o szybką odpowiedź, gdyż ostatecznie muszę się zdecydować do
    poniedziałku.

  • 2. Data: 2010-03-07 14:21:27
    Temat: Re: Jak to jest ze stażem?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    >Czy staż z UP nie zamknie mi
    > drogi do stażu w LP?

    Na pierwszy rzut oka nie. Jeśli tylko zmieścisz się w 24 miesiącach, to LP
    nie powinno obchodzić co robiłaś między ukończeniem szkoły a ich stażem.
    Ale najlepiej było pytać w LP?

    >(czytałam że 12 miesięczny staż można odbyć tylko raz)

    Gdzie tak czytałaś, o co chodzi?

  • 3. Data: 2010-03-07 14:40:11
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    " 1a-5" <1...@g...pl> wrote in message
    >czytałam że 12 miesięczny staż można odbyć tylko raz

    A nie dotyczyło to czasem stażu z UP...?