  • 11. Data: 2008-06-11 07:54:47
    Temat: Re: Zakład usługowy a czas pracy ?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 11 czerwiec 2008 09:49
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g2o02m$9a7$1@news.onet.pl>):

    > Widzę, że Twój umysł jest przesiąknięty socjalistycznym myśleniem.
    > Trudno to wyplenić w obecnych czasach. Zachowanie wspomnianej pani
    > doktor jest po prostu brakiem konkurencji i wolnego rynku w usługach
    > medycznych dla ludzi.

    też.

    > Jednakże w Twoim poście jest pewien błąd logiczny: z faktu, że gmina
    > nakazuje otwieranie sklepów nie wcześniej niż o 6:00 i zamykanie nie
    > później niż o 22:00 wcale nie wynika, że sklep nie może być otwarty od
    > 15:00 do 17:00, a w przypadku braku klientów właściciel nie może go
    > zamknąć.

    Wszystko trzeba rozpatrywać w kontekście danego terenu i warunków nań.

    Nie wcześniej i nie później wynika znów zapewne z tego, żeby po nocy się
    różni menele nie włóczyli, bo po 22 do sklepu raczej zwykli mieszkańcy
    raczej nie idą. Możliwe, że chodzi również o ochronę godności osobistej
    pracownika. Niestety Polacy miewają odchyły w kierunku traktowania
    współobywateli jako niewolników.

    > Gdzie zatem widzisz we wspomnianej uchwale ochronę klienta?

    2. Czas otwarcia placówek powinien uwzględniać potrzeby lokalne, interes
    podmiotu prowadzącego placówkę oraz odpowiednie normy prawa wynikające z
    przepisów odrębnych.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 12. Data: 2008-06-11 08:01:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:

    > 2. Czas otwarcia placówek powinien uwzględniać potrzeby lokalne, interes
    > podmiotu prowadzącego placówkę oraz odpowiednie normy prawa wynikające z
    > przepisów odrębnych.

    To jest tak ogólne, jak uchwalenie, że każde dziecko ma prawo do
    miłości. Z pozoru słuszne, ale nic praktycznie nie wnoszące.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-06-11 08:07:55
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 11 czerwiec 2008 10:01
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g2o0p1$a4n$2@news.onet.pl>):

    > To jest tak ogólne, jak uchwalenie, że każde dziecko ma prawo do
    > miłości. Z pozoru słuszne, ale nic praktycznie nie wnoszące.

    Widocznie w tej gminie problemem były nocne sklepy oraz zbyt długo
    działające placówki gastronomiczne.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 14. Data: 2008-06-11 08:08:51
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    > miłości. Z pozoru słuszne, ale nic praktycznie nie wnoszące.

    Widocznie w tej gminie problemem były nocne sklepy oraz zbyt długo
    działające placówki gastronomiczne. Więc uregulowano ten temat, a tematu za
    krótko otwartych placówek nie, bo bo nie ma. Wszystko trzeba analizować w
    kontekście danych warunków lokalnych.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 15. Data: 2008-06-11 08:14:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jun 2008, Tristan wrote:

    > (autor Johnson
    >
    > Jaki przeżytek? Gmina musi dbać o dobro swoich obywateli.

    W ten sposób, że zabrania pracy fryzjerom przed godziną 6.00?? :O
    Na czym to dobro polega? ;>

    BTW: AFAIR kilka lat temu podobny cyrk był w Rudzie Śląskiej.
    Przyznam że nie pamiętam jak się skończyło.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-06-11 10:32:44
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 11 czerwiec 2008 10:14
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0806111012080.3300@quad>):

    > W ten sposób, że zabrania pracy fryzjerom przed godziną 6.00?? :O
    > Na czym to dobro polega? ;>

    Znaczy tam było o placówkach handlowych i gastronomicznych, podejrzewam, że
    chodzi o to, żeby nie było nocnych melin z alkoholem.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 17. Data: 2008-06-11 11:59:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jun 2008, Tristan wrote:

    > Znaczy tam było o placówkach handlowych i gastronomicznych, podejrzewam, że
    > chodzi o to, żeby nie było nocnych melin z alkoholem.

    A!
    Ma z tego wynikać, że "robią dobrze" prowadzącym nocne meliny
    z alkoholem, bo z braku konkurencji ci ostatni więcej zarobią
    (tyle ze nielegalnie)?
    Bo w to że ich nie będzie *z powodu decyzji radnych* chyba sam
    nie wierzysz?

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2008-06-11 12:12:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Bo w to że ich nie będzie *z powodu decyzji radnych* chyba sam
    > nie wierzysz?

    Na podstawie jego postów w tym wątku wyciągam wniosek, że jednak w to
    wierzy ;)

  • 19. Data: 2008-06-11 19:13:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tristan pisze:

    > W tym, że należy zapewnić obywatelom dostęp do jedzenia, napojów itepe.
    > Wyobraź sobie, że wracasz doma, po drodze chcesz kupić pieczywo i wodę, a
    > tu kartka na sklepie ,,mom to gdzieś, pojechałem nad jezioro''.

    Wtedy idę do innego sklepu który nie ma mnie gdzieś. A ja mam od tej
    pory gdzieś ten sklep który pojechał na wakacje.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 20. Data: 2008-06-11 20:34:41
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > tu ,,oooo, pani dochtór właśnie wyszła, bo nie było pacjentów''. Tak
    > niestety kończy się brak regulacji. Na drzwiach jedno, w ustach recepcji

    Ja byłem niedawno w Enionie w poniedziałek o g.16, bo jak wynikało z
    informacji na stronie www w ten dzień pracują dłużej. Na miejscu zastałem
    panią sprzątaczkę oraz jedną dyżurującą w kasie "bo mamy ISO i jest ten
    dyżur w poniedziałki do 17...". Oczywiście sprawy z którą przyszedłem już z
    panią nie załatwiłem.