  • 1. Data: 2003-06-25 23:37:49
    Temat: Zakaz reformationis in peius
    Od: "Darek Tomeczko" <d...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich!

    W sprawach prawniczych jestem zielony, ale proszone mnie o znalezienie
    czegos w internecie - ale wygooglac nic mi sie nie udalo :(( Pytanie jest
    krotkie: czy zakaz reformationis in peius obowiazuje w postepowaniu o
    stwierdzenie niewaznosci w procedurze karnej?

    Mam nadzieje, ze nic nie pokrecilem :P

    Z gory dzieki za zainteresowanie :))

    --

    Darek "Diariusz" Tomeczko www.tram.wroc.prv.pl
    "Lepszy szablon w garści, niż pixel na dachu."

  • 2. Data: 2003-06-26 10:17:26
    Temat: Re: Zakaz reformationis in peius
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > krotkie: czy zakaz reformationis in peius obowiazuje w postepowaniu o
    > stwierdzenie niewaznosci w procedurze karnej?

    Wydaje mi sie, ze nie. Skoro wyrok jest niewazny ex tunc, to w zasadzie nie ma
    czego ten zakaz dotyczyc. Wyrok jaki zapadnie po stwierdzeniu niewaznosci i ponownym
    przeprowadzeniu postepowania bedzie przeciez pierwszym, jaki w danej sprawie zapadł.

  • 3. Data: 2003-06-26 12:24:11
    Od: "Darek Tomeczko" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    nie ma czego ten zakaz dotyczyc. Wyrok jaki zapadnie po stwierdzeniu
    niewaznosci i ponownym przeprowadzeniu postepowania bedzie przeciez

    Duze dzieki za odpowiedz :)
    Zainteresowanej osobie przekazalem Twoja opinie. Proszone mnie jeszcze, zeby
    skonfrontowac to z trescia art. 103 par. 2 kpk. Ja nie wiem, o co chodzi,
    ale jakbys mogl/mogla spojrzec na to prawniczym okiem, bylbym bardzo
    wdzieczny.

  • 4. Data: 2003-06-26 12:57:40
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > skonfrontowac to z trescia art. 103 par. 2 kpk. Ja nie wiem, o co chodzi,
    > ale jakbys mogl/mogla spojrzec na to prawniczym okiem, bylbym bardzo

    Ej ej ej - po pierwsze - nie prawniczym - jestam informatykiem - prawnikiem jestem
    tylko amatorem. Poczekajcie jeszcze na inne wypowiedzi - byc moze ktos mnie zbluzga
    i odsadzi od czci i wiary. Napisalem wszakże na początku mojej wypowiedzi, iż
    ?wydaje mi się"...

    w sumie faktycznie nie mialem do konca racji jak widze.

    Chociaz ciekawi mnie sformułowanie "na skutek srodka odwolawczego" - normalnie
    wniosek o stwierdzenie niewaznosci nie wydaje sied byc srodkiem odwolawczym.
    A zatem wynikaloby z tego, ze zakaz ten obowiazuje, jesli np zostanei wniesiona
    apelacja i kasacja, zas sad odwolawczy (kasacyjny) zamiast rozpoznac srodek
    odwolawczy przekaze sprawe do postepowania stwierdzenie niewaznosci.
    Ale jestem tylko amatorem wiec moze sie myle. Poza tym przepis ten juz wkrotce traci
    waznosc, zas dzisiejsze powody niewaznosci beda tylko bezwzglednymi przyczynami
    odwolawczymi ( z dodatkowa mozliwoscia wznowienia postepowania z urzedu).

  • 5. Data: 2003-07-01 00:22:11
    Od: "Darek Tomeczko" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SDD" <n...@s...strefa.pl> napisał w wiadomości >

> [...]
    byc moze ktos mnie zbluzga i odsadzi od czci i wiary. Napisalem wszakże na
    początku mojej wypowiedzi, iż ?wydaje mi się"...

    Rozumiem. Ale nikt Cie od czci i wiary nie odsadzil :))

    Odpowiedz Twoja przekazalem - jeszcze raz dzieki. Bylo to bardzo pomocne w
    rozwiazaniu jakies prawniczej lamiglowki, zwanej bardziej poprawnie casusem
    ;)

> [...]
    wkrotce traci waznosc, zas dzisiejsze powody niewaznosci beda tylko
    bezwzglednymi przyczynami odwolawczymi ( z dodatkowa mozliwoscia wznowienia

    Tak, ale to chodzilo wlasnie o stare przepisy. A nowe od calkiem niedawna,
    patrzac na zegarek, juz obowiazuja :)

    Pozdrawiam!