  • 21. Data: 2008-09-25 19:32:48
    Temat: Re: Zakaz konkurencji jako samodzielna umowa
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 25 Sep 2008 15:50:17 +0200, Patryk Włos <a...@o...pl>
    wrote:

    >Ale jeśli nie będzie klauzuli o wypowiedzeniu, to pozostaje rozwiązanie
    >za porozumieniem stron/obopólną zgodą, tak?

    Dlaczego?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 22. Data: 2008-09-25 20:06:17
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <a...@o...pl> napisał w
    > Ale umowa nie zakazuje człowiekowi pracy, tylko wstępowania w umowy, w
    > dodatku dobrowolnie i za wynagrodzeniem.

    Praca to też umowa.

  • 23. Data: 2008-09-25 21:07:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Patryk Włos pisze:

    > Ale czy to by wpłynęło na już zawarte umowy, czy tylko na nowe? A jeśli
    > na już zawarte, to na jakich zasadach? Jakieś okresy przejściowe i
    > zobowiązanie do zmiany zapisów umowy, czy co?

    Na te zawarte już również.

    > Można więc zawrzeć w umowie, że Jan Kowalski, podejmując pracę w
    > konkurencyjnej firmie, oddaje 100% wynagrodzenia netto na rzecz X (czyli
    > jak wyżej), ale dodatkowo za to firma X po zakończeniu trwania umowy
    > przekaże mu na własność jakieś mienie o jakiejś wartości - zawyżonej,
    > ale podanej już w umowie. Czyli taka forma kupna-sprzedaży. Co wtedy?

    Podstawowe pytanie: Czy Jan Kowalski będzie zadowolony z umowy i
    będzie chciał jej dotrzymać?

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 24. Data: 2008-09-25 21:12:36
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > Podstawowe pytanie: Czy Jan Kowalski będzie zadowolony z umowy i
    > będzie chciał jej dotrzymać?

    Czy będzie zadowolony - to kwestia drugorzędna. Będzie zadowolony na
    tyle, aby ją podpisać - o ile oczywiście akurat dany Jan Kowalski ją
    podpisze.

    Czy będzie chciał jej dotrzymać - myślę, że można zrobić ze 2-3 razy
    taki pokazowy enforcement wobec byłych pracowników, którzy nie
    dotrzymali umowy - jak będą musieli spłacać przez następne kilkanaście
    lat kredyt finansujący karę umowną, to następnych odważnych być nie powinno.

    --
    Wielka kompromitacja w Pekinie:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 25. Data: 2008-09-25 21:17:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Patryk Włos pisze:

> [...]
    > dotrzymali umowy - jak będą musieli spłacać przez następne kilkanaście
    > lat kredyt finansujący karę umowną, to następnych odważnych być nie

    Pytam się, czy Kowalski będzie zadowolony z umowy, bo to przede
    wszystkim od niego zależy, czy będzie chciał taką umowę zaskarżyć do
    sądu. I kolejny cytat, który może być przydatny:

    "Jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia
    byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze
    stron rażącą stratą, czego strony nie przewidywały przy zawarciu umowy,
    sąd może po rozważeniu interesów stron, zgodnie z zasadami współżycia
    społecznego, oznaczyć sposób wykonania zobowiązania, wysokość
    świadczenia lub nawet orzec o rozwiązaniu umowy. Rozwiązując umowę sąd
    może w miarę potrzeby orzec o rozliczeniach stron, kierując się zasadami
    określonymi w zdaniu poprzedzającym." (art. 357-1kc)

  • 26. Data: 2008-09-25 22:59:41
    Od: Molikk <m...@o...eu>

    Dnia Thu, 25 Sep 2008 20:15:54 +0200, Jotte napisał(a):

    > W wiadomości news:gbgj0s$uu8$1@news.onet.pl Molikk <m...@o...eu>

    > I na tym skończmy - nie czytasz ze zrozumieniem. On nie ubrdał sobie
    > zawierania umowy o zakazie konkurencji w rozumieniu KP, tylko zupełnie
    > "oddzielną", niepowiązaną ze stosunkiem pracy umowę cywilno-prawną
    > opartą o KC i tam też się te rojenia kończą.

    Tak jak i napisałem wcześniej, mimo, że kwoty zostały podane tak na
    chybił trafił, pisząc taką umowę musimy byćświadomi, że "praca" a raczej
    jej brak musi być odpowiednio wynagrodzony. Oczywiście nikt nikogo do
    podpisania zmusić nie może, ale jeżeli przed sądem udowodnimy, że nie
    pozostawiono nam innego wyboru jak tylko podpisać (czyli coś w stylu
    podpisz albo nie dostaniesz/stracisz prace) to umowę da się "uniewaznic"
    w przeciwnym razie będzie obowiązywała, chyba, że zostania udowodnione
    celowe działanie na szkode pracownika - ale to jest bardzo ciężko
    udowodnić, generalni odstąpienie od tego typu umowy wiaze sie z dlugim
    siedzeniem w sadzie.

    Molikk

  • 27. Data: 2008-09-25 23:15:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Sep 2008, Patryk Włos wrote:

    > Dlatego przewiduję takie rozwiązanie, że Jan Kowalski podpisuje taką umowę z
    > firmą X, natomiast w załączniku jako wyjątek wymieniona jest firma Y - i to z
    > firmą Y Jan Kowalski podpisuje ewentualną umowę o pracę, czy cośtam innego.

    A to nie doczytałem, przepraszam.
    IMVHO wspomniane przez Liwiusza "zasady" (85 KC) mogą wejść.
    Prawdopodobieństwo, że X i Y nie będą faktycznie powiązane można uznać
    za zerowe, a jeśli nie to będziemy mieli do czynienia z czymś co się
    określa jako "próbę obejścia przepisu".

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2008-09-26 06:29:21
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > Prawdopodobieństwo, że X i Y nie będą faktycznie powiązane można uznać
    > za zerowe, a jeśli nie to będziemy mieli do czynienia z czymś co się

    Znaczy kiedy będzie ta próba obejścia? Jeśli będą powiązane, czy jeśli
    nie będą? Bo to żadna sztuka zadzwonić do znajomego ze studiów, który
    obecnie ma firmę na drugim końcu Polski i poprosić go o przysługę...

    Ew. pojawia się też pytanie, czy stosunek firma_handlowa-firma_klient
    można uznać za powiązanie - jeśli nie, to można tradycyjnie "poprosić" o
    przysługę klientów z zadłużeniem, że nie będziemy ich jeszcze
    windykować, jeśli...

  • 29. Data: 2008-09-26 06:56:10
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "bolek" <b...@n...pl> napisał

    > Chciałbym widzieć głupka, który by to podpisał.
    > Za 100 miesięcznie ?

    Naprawdę chcesz zobaczyć głupka, który nie wie co podpisuje?
    Proszę bardzo: http://wiadomosci.onet.pl/1830788,11,item.html
    Tym razem za 300, jednorazowo.

  • 30. Data: 2008-09-26 12:11:52
    Od: "bolek" <b...@n...pl>

    wiadomości news:gbi12e$9oh$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "bolek" <b...@n...pl> napisał

    > Naprawdę chcesz zobaczyć głupka, który nie wie co podpisuje?
    > Proszę bardzo: http://wiadomosci.onet.pl/1830788,11,item.html
    > Tym razem za 300, jednorazowo.

    No przecież tam siedzą same głupki.
    Więc ich nie brałem pod uwagę.