  • 11. Data: 2009-06-04 05:58:55
    Temat: Re: Zakaz konkurencji a koniec umowy
    Od: spp <s...@o...pl>

    Jotte pisze:

    > Jak tylko, jak nie tylko?
    > Mogą się tam znaleźć dane wpisywane na żądanie pracownika.
    > Dz.U. 1996 nr 60 poz. 282 (ze zm.) §1 ust. 1 pkt 13.

    Ale nie wolno pracodawcy umieścić tam niczego innego jak suchy fakt -
    wpis musi być pozbawiony jakiejkolwiek oceny czy subiektywnych
    spostrzeżeń. Do tego służy ewentualnie opinia o pracowniku, którą
    pracodawca _może_ wystawić na żądanie pracownika (może, nie musi).

    --
    spp

  • 12. Data: 2009-06-04 06:29:05
    Od: spp <s...@o...pl>

    tomjas pisze:

    > Czy pracodawca moze zadac ode mnie podpisania pisma zawierajacego
    > klauzule o zakazie pracy dla firmy konkurencyjnej?

    Żadać zawsze może. :)

    > Nie bylo takiej
    > klauzuli przy podpisywaniu umowy o prace na okres probny. Czy pod koniec
    > umowy moze takie pismo mi przedlozyc?

    Może.

    Czy mam obowiazek je podpisac?

    Oczywiście nie.

    Ale ...

    jeżeli nie zamierzasz pracować u konkurencji może warto to przemyśleć. W
    końcu 1/4 wynagrodzenia piechotą nie chodzi, a jeżeli nawet tego
    pracodawca nie wpisze w umowę (a powinien) to i tak należeć się Tobie
    będą te pieniądze (tyle że o sąd trzeba będzie się otrzeć). :)

    --
    spp

  • 13. Data: 2009-06-04 14:56:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4a2762a0$1@news.home.net.pl spp <s...@o...pl> pisze:

    > Ale nie wolno pracodawcy umieścić tam niczego innego jak suchy fakt - wpis
    > musi być pozbawiony jakiejkolwiek oceny czy subiektywnych spostrzeżeń.
    A niby co tego zabrania? Jeśli pracodawca uczyni taki zapis z własnej
    inicjatywy zaspracownikowi to nie będzie odpowiadać, to wystąpi o
    sprostowanie. Jeśli to będzie na pracownika wniosek, to nie widzę problemu.
    Na świadectwie pracy mogą znaleźć się np. dane dotyczące zajmowanych
    stanowisk, odbytych szkoleń, uzyskanych nagród, a także ocena pracy, opinia
    czy jak to tam nazwać.

    > Do tego służy ewentualnie opinia o pracowniku, którą pracodawca _może_
    > wystawić na żądanie pracownika (może, nie musi).
    To się nazywa (nazywało?) referencje.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2009-06-04 15:22:52
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 04 Jun 2009 16:56:30 +0200, Jotte napisał(a):

> [...]
    > inicjatywy zaspracownikowi to nie będzie odpowiadać, to wystąpi o
    > sprostowanie. Jeśli to będzie na pracownika wniosek, to nie widzę

    Pracodawcy z własnej inicjatywy zabrania rozporządzenie MPiPS w sprawie
    szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania
    i prostowania.
    Na żądanie pracownika może.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 15. Data: 2009-06-04 15:36:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pan.2009.06.04.15.22.49@rudak.org Olgierd
    <n...@n...problem> pisze:

    > Pracodawcy z własnej inicjatywy zabrania rozporządzenie MPiPS w sprawie
    > szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania
    > i prostowania.

    To podobnie jak PoRD zabrania wielu rzeczy. Mimo to kierowcy nagminnie je
    popełniają.
    I podobnie pracodawca może popełnić błędy czy wręcz świadome
    nieprawidłowości sporządzając dokument pt. świadectwo pracy.
    Pracownik ma prawo żądać jego sprostowania.
    Co wskazałem.

    > Na żądanie pracownika może.
    Co wskazałem.

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2009-06-04 16:47:23
    Od: spp <s...@o...pl>

    Olgierd pisze:

    > Pracodawcy z własnej inicjatywy zabrania rozporządzenie MPiPS w sprawie
    > szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania
    > i prostowania.

    A ja rozumiem ten zapis że zamieszczenie jakichkolwiek ocen na
    świadectwie pracy jest zabronione, nawet gdy zażąda tego pracownik.

    > Na żądanie pracownika może.

    Informacje tak, oceny - w osobnym piśmie.

    Ale to tylko moje zdanie.

    --
    spp

  • 17. Data: 2009-06-04 17:11:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h08tqv$gme$1@news.onet.pl spp <s...@o...pl> pisze:

    > A ja rozumiem ten zapis że zamieszczenie jakichkolwiek ocen na świadectwie
    > pracy jest zabronione, nawet gdy zażąda tego pracownik.
    Skąd takie rozumienie zapisów rozporządzenia?

    > Informacje tak, oceny - w osobnym piśmie.
    Do rozporządzenia jest załącznik w postaci wzoru świadectwa pracy.
    Znajdujemy w nim punkt 6 - Informacje uzupełniające.
    Informacja - to może być cokolwiek.

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2009-06-04 17:26:09
    Od: spp <s...@o...pl>

    Jotte pisze:
> [...]

    Bo rozporządzanie jasno mówi co powinno się znaleźć w świadectwie, bez
    podziału na inicjatywę pracodawcy i pracownika. Na żądanie pracownika
    zamieszcza się _informacje_ o które prosi, nie opinię.

    > Skąd takie rozumienie zapisów rozporządzenia?

    > Do rozporządzenia jest załącznik w postaci wzoru świadectwa pracy.
    > Znajdujemy w nim punkt 6 - Informacje uzupełniające.

    > Informacja - to może być cokolwiek.

    Informacja to informacja, bez opinii.

    Kodeks Pracy jednoznacznie wymienia jakie informacje, rozporządzenie
    dorzuca:

    1. 1. W świadectwie pracy, oprócz informacji określonych w art. 97 § 2
    Kodeksu pracy, zamieszcza się informacje niezbędne do ustalenia
    uprawnień ze stosunku pracy i uprawnień z ubezpieczenia społecznego,
    dotyczące: ...

    Nie sądzę aby opinia spełniała ten warunek.

    Proponuję pozostać przy swoich zdaniach. Stosuję się do mojej opcji -
    opinię zawsze wystawię ale w osobnym piśmie.

    --
    spp

  • 19. Data: 2009-06-04 18:04:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h0903l$n0a$1@news.onet.pl spp <s...@o...pl> pisze:

    > Bo rozporządzanie jasno mówi co powinno się znaleźć w świadectwie, bez
    > podziału na inicjatywę pracodawcy i pracownika. Na żądanie pracownika
    > zamieszcza się _informacje_ o które prosi, nie opinię.
    W kwestii formalnej - to w końcu prosi czy żąda?
    Natomiast rozporządzenie pozwala na inicjatywę - w zasadzie na żądanie -
    wyłącznie pracownikowi.
    W razie naruszenia tej zasady pracownik może (ale nie musi) skorzystać z
    prawa do żądania sprostowania treści.

    > Informacja to informacja, bez opinii.
    Każde dane to jest informacja. Opinia też.
    Jest to informacja o opinii wystawiającego dokument.
    W wymienionym punkcie 6 widziałbym dla niej miejsce jeśli pracownik tego
    zechce.

    > Proponuję pozostać przy swoich zdaniach.
    Nie sprzeciwiam się.

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2009-06-06 21:51:53
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    > Ale zgodnie z orzecznictwem odmowa podpisania takiej umowy przez
    > pracownika może być podstawą do wypowiedzenia stosunku pracy przez
    > pracodawcę.

    ale z zachowaniem okresu wypowiedzenia czy dyscyplinarnie?