  • 1. Data: 2009-06-03 19:47:01
    Temat: Zakaz konkurencji a koniec umowy
    Od: tomjas <t...@W...onet.pl>

    Witam.
    Czy pracodawca moze zadac ode mnie podpisania pisma zawierajacego
    klauzule o zakazie pracy dla firmy konkurencyjnej? Nie bylo takiej
    klauzuli przy podpisywaniu umowy o prace na okres probny. Czy pod koniec
    umowy moze takie pismo mi przedlozyc? Czy mam obowiazek je podpisac?
    Z gory dzieki.

  • 2. Data: 2009-06-03 19:56:09
    Temat: Re: Zakaz konkurencji a koniec umowy
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    tomjas pisze:
> [...]
    > klauzuli przy podpisywaniu umowy o prace na okres probny. Czy pod koniec
    > umowy moze takie pismo mi przedlozyc? Czy mam obowiazek je podpisac?

    Nie masz takiego obowiązku. Ponadto zakaz pracy u konkurencji wiąże
    się zwykle z gratyfikacją ze strony aktualnego pracodawcy.

  • 3. Data: 2009-06-03 19:57:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "tomjas" <t...@W...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > klauzuli przy podpisywaniu umowy o prace na okres probny. Czy pod koniec
    > umowy moze takie pismo mi przedlozyc? Czy mam obowiazek je podpisac?

    Nie masz obowiazku podpisac, ale pracodawca moze Ci przykladowo nie
    przedluzyc umowy, nie wyslac na szkolenie itp.

  • 4. Data: 2009-06-03 20:01:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci news:slrnh2dkpk.83c.tomjas@krusty.localdomain tomjas
    <t...@W...onet.pl> pisze:

> [...]
    > klauzule o zakazie pracy dla firmy konkurencyjnej? Nie bylo takiej
    > klauzuli przy podpisywaniu umowy o prace na okres probny. Czy pod koniec
    Tak. Moze przedlozyc pismo dowolnej tresci.

    > Czy mam obowiazek je podpisac?
    Nie. Nie ma obowiazku podpisywania czegokolwiek.

    Przeczytaj sobie:
    http://www.jobuniverse.pl/artykuly/6715.html

    Tak czy inaczej jest to _umowa_ a do zawarcia umowy potrzebna jest zgoda
    wszystkich umawiajacych sie stron.
    Ty sie nie musisz umawiac. I co ci pracodawca zrobi? Wypowie te próbna,
    konczaca sie umowe? Moze ona sie predzej rozwiaze niz uplynie okres jej
    wypowiedzenia?
    A moze to dzialanie pracodawcy nalezy do elementów "próby"? ;)

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-06-03 20:03:30
    Od: tomjas <t...@W...onet.pl>

    On Wed, 3 Jun 2009 21:57:28 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Uzytkownik "tomjas" <t...@W...onet.pl> napisal w wiadomosci
    >
    > Nie masz obowiazku podpisac, ale pracodawca moze Ci przykladowo nie
    > przedluzyc umowy, nie wyslac na szkolenie itp.

    Dzieki. Rowniez Cubusowi.
    Generalnie nie zamierzam przedluzac umowy. Chodzi mi raczej
    o "polubowne" rozstanie typu zadnych smieci w swiadectwie pracy, itp.
    A wlasnie - czy moge zadac by w swiadectwie pracy nie bylo opinii
    o mojej pracy a tylko suche fakty tyou stanowisko, okres pracy, nalezny
    urlop itp.?
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2009-06-03 20:05:04
    Od: spp <s...@o...pl>

    tomjas pisze:

    > A wlasnie - czy moge zadac by w swiadectwie pracy nie bylo opinii
    > o mojej pracy a tylko suche fakty tyou stanowisko, okres pracy, nalezny
    > urlop itp.?

    Ależ tam nie ma prawa znaleźć sie nic innego, nawet gdybyś żądał aby
    wpisał opinię :) TYlko te fakty.

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-06-03 20:18:43
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 03 Jun 2009 22:01:06 +0200, Jotte napisał(a):

    > Nie. Nie ma obowiazku podpisywania czegokolwiek.

    Ale zgodnie z orzecznictwem odmowa podpisania takiej umowy przez
    pracownika może być podstawą do wypowiedzenia stosunku pracy przez
    pracodawcę.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 8. Data: 2009-06-03 20:25:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h06l1k$sam$1@news.onet.pl spp <s...@o...pl> pisze:

    > Ależ tam nie ma prawa znaleźć sie nic innego, nawet gdybyś żądał aby
    > wpisał opinię :) TYlko te fakty.
    Jak tylko, jak nie tylko?
    Mogą się tam znaleźć dane wpisywane na żądanie pracownika.
    Dz.U. 1996 nr 60 poz. 282 (ze zm.) §1 ust. 1 pkt 13.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2009-06-03 20:28:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pan.2009.06.03.20.18.43@rudak.org Olgierd
    <n...@n...problem> pisze:

    > Ale zgodnie z orzecznictwem odmowa podpisania takiej umowy przez
    > pracownika może być podstawą do wypowiedzenia stosunku pracy przez
    > pracodawcę.
    O tym napisałem.
    Podobnie jest z innymi tego typu czynnościami (np. niepodpisanie różnych
    regulaminów itp.).

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2009-06-03 20:49:40
    Od: tomjas <t...@W...onet.pl>

    On Wed, 3 Jun 2009 20:18:43 +0000 (UTC), Olgierd wrote:

    > Ale zgodnie z orzecznictwem odmowa podpisania takiej umowy przez
    > pracownika może być podstawą do wypowiedzenia stosunku pracy przez
    > pracodawcę.

    Tak.Chodzlo mi o zadanie podpisania takiego oswiadczenia w momencie
    zakonczenia umowy.