  • 31. Data: 2008-08-27 15:37:13
    Temat: Re: Zakaz konkurencj w przypadku działalności gospodaczej.
    Od: uosiu <a...@w...pl>

    > to juz wogóle bez sensu - bo "spróbujesz" nawet 1 dzień i potem rok masz w
    > plecy...................

    O co chodzi z tym rokiem w plecy? Nigdy nie miałem i nie zakładałem DG i
    jestem w tym temacie "ultrafioletowy".

> [...]
    > rozumiem robisz swoje i sie sprawdzasz w tym.
    >
    > wiec czego jako czlowiek mozesz sie spodziewac w takiej firmie w przyszłosci
    > ?.......
    >

    > najgorsze co mozesz zrobic to pomyslec krókofalowo - tylko przemyslanie co w
    > długiej perspektywie Ci to da jest słuszny
    >
    > wiem ze latwiej sie gada będąc 3cim - ale to tez daje perspektywe i dystans
    >

    > polecam jedno - weź kartkę - zrób 2 kolumny - i sumiennie, bez naginania
    > zlistuj sobie ZA i PRZECIW zmianie
    >
    > tylko naprawde sumiennie
    >
    > i jesli jedna kolumna wyjdzie wyraźnie dłuższa masz odpowiedź.......
    To aż taka to kiepska sprawa ta Działalność Gospodarcza?

  • 32. Data: 2008-08-27 15:59:34
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 27 Aug 2008 16:40:08 +0200, uosiu napisał(a):

    > Nie będzie, wstępne ustalenia są takie, że dostanę to wszystko co
    > obecnie "kosztuję" pracodawcę, a jak się nie zgodzę to po
    > trzymiesięcznym wypowiedzeniu się roztajemy.

    W takim razie ja bym bez wahania rozpoczął intensywne poszukiwania nowej
    pracy.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 33. Data: 2008-08-27 17:57:54
    Od: BartekK <s...@N...org>

    uosiu pisze:
    > Pracuje obecnie na umowę o prace, mój obecny pracodawca chce żebym
    > założył własną działalność i nadal pracował dla niego ale już jako
    > firma/osoba prawna.
    > Dał mi nawet do przejrzenia umowę i zakres obowiązków jaki by nas obu
    > obowiązywał. Znalazłem w nim kilka punktów o zakazie konkurencji, który
    > miałby mnie obowiązywać przez cały czas nasze współpracy i rok po jej
    > zakończeniu.
    > Czy może w przypadku dwóch firm takie lub podobne przepisy nie
    > obowiązują i nie ważne co na temat konkurencji jest zapisane w umowie
    Chwila, a przypadkiem nie jest tak (przy umowie cywilnoprawnej) że:
    - umowa obowiązuje w trakcie trwania (czyli cały czas aż zostanie
    rozwiązana) i wtedy obowiązuje cię zakaz konkurencji
    - umowa po rozwiązaniu znika, nie obowiązuje w cale, w żadnym kawałku,
    skoro umowa zostaje rozwiązana to nie obowiązuje cie już też zakaz
    konkurencji.
    W przypadku zakazu z KP jest inaczej, ale tam jest to w ustawie
    określone. A tutaj pracy nie będzie, więc i KP nie ma zastosowania.
    Chyba że ktoś potem udowodni że to był jednak stosunek pracy, a tylko
    tak zamaskowany, ale gdyby chciał coś takiego udowadniać pracodawca - to
    by strzelał sobie w stope z bazooki...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 34. Data: 2008-08-27 18:02:59
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    O co chodzi z tym rokiem w plecy? Nigdy nie miałem i nie zakładałem DG i
    jestem w tym temacie "ultrafioletowy".

    bo juz po jednym dniu "próbowania" od momentu podpisania tej hiper umowy
    będą obowiązywały Cię jej warunki - czyli zakaz konkurencji.

    i potem nawet po jednym dniu nie będziesz mógł podjąć godziwej siebie pracy
    chcąc być w zgodzie z prawem.

    w tym znaczeniu

    sama w sobie działalność - odrywając od tematu - jest ok. ale działalnosc
    rzeczywiscie wlasna, kiedy wykonujesz coś co naprawdę przypomina własną
    firmę, a nie tyrasz na jakiegoś cwaniaka który chce sobie ciąć koszty.

    Sebastian

  • 35. Data: 2008-08-27 18:06:39
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

[...]

    no tu już nie bedzie KP, ale po prostu umowa na zasadach kontraktu miedzy
    stronami

    wtedy kiedy ten były pracodawca bedzie chcial wyciagnac swoje prawa, to
    bedzie to czynił na umowie podpisanej miedzy dwiema niby firmami, co z KP
    nic nie bedzie mialo wspolnego

    zresztą kodeks pracy nic nie ma wspolnego przy ukladzie pracodawca -
    pracownik firma. to wtedy zaleznosci kontraktowe. z góry po prostu
    niekorzystne dla pracownika, takie cwaniactwo nie przynosi dla pracownika
    realnych korzysci jak dla mnie.

    Sebastian

  • 36. Data: 2008-08-27 20:38:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:

    > Jeszcze raz - jak ty liczysz?
    > Przecież składki są liczone od _brutto_
    > Jaki w ogóle sens ma takie liczenie "od tyłu"?

    2500zł brutto generuje łączne koszty 2924zł, a pracownik dostaje
    1790zł. Fakt, że połowa tych kosztów jest ponoszona przez pracodawcę, a
    połowa przez pracownika z ekonomicznego punktu widzenia nie ma znaczenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 37. Data: 2008-08-27 20:41:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    BartekK pisze:
> [...]
    > Chyba że ktoś potem udowodni że to był jednak stosunek pracy, a tylko
    > tak zamaskowany, ale gdyby chciał coś takiego udowadniać pracodawca - to

    Ja bym to rozszerzył dalej:

    Jeśli zleceniobiorca pracuje, to trzeba mu płacić.
    Ale jeśli skończy pracę, to za ostatni miesiąc nie płacimy mu. Wszak
    umowa już nie obowiązuje.

    Dobrze piszę? :)

  • 38. Data: 2008-08-27 20:52:55
    Od: <s...@a...pl>

    > Pamiętaj, że nie będzie Ci przysługiwał ulgowy ZUS oraz podatek liniowy.

    Hmm, CIT nie jest "liniowy"?

  • 39. Data: 2008-08-27 20:54:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    s...@a...pl pisze:

    > Hmm, CIT nie jest "liniowy"?

    CIT nie przysługuje dla prowadzących działalność gospodarczą.

  • 40. Data: 2008-08-27 20:54:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g94e0j$ufd$2@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > 2500zł brutto generuje łączne koszty 2924zł, a pracownik dostaje 1790zł.
    > Fakt, że połowa tych kosztów jest ponoszona przez pracodawcę, a połowa
    > przez pracownika z ekonomicznego punktu widzenia nie ma znaczenia.
    A tym bardziej z punktu widzenia pracownika. Szczególnie, że nie ma on na to
    wpływu.

    --
    Jotte