  • Data: 2003-11-11 20:48:58
    Temat: Re: Zakaz fotografowania - jeszcze raz
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "tomgrzes" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3FB11507.4090709@poczta.onet.pl...
    > Dreczy mnie pytane: "Co z fotografowaniem w galerii gdzie zaplacilem
    > bilet, lub tam gdzie wstep jest wolny?"

    Logika kazałaby sądzić, że skoro zapłaciłeś, to masz prawo uwiecznić to co
    widzisz (o ile nie szkodzi to eksponatom) i za oglądanie czego zaplaciłeś.
    Przecież nawet w wielkich akwariach na zachodzie można robić zdjęcia, pomimo
    że błysk flesza bardziej chyba szkodzi rybkom niż muzealnym eksponatom,
    które nieraz przeleżały w ziemii kilkaset lat... ;-)

    IMO pracownikom/zarządowi polskich muzeów po prostu nie chce się procesować
    gdy ktoś wykorzysta swoje fotografie zarobkowo, więc obligatoryjnie zakazują
    robienia zdjęć wszystkim.

    W swojej własnej, prywatnej galerii mogę ustanowić zasady jakie mi się
    podobają i kupując bilet zgadzasz się na nie, w tym np. na zakaz
    fotografowania. Tylko czy państwowe - czyli nasze muzea mogą tego zabraniać
    nam - czyli ich właścicielom? Trzebaby sprawdzić, czy nie ma artykułu który
    stwierdza to wprost, ew. nie pozostawia decyzji zarządom muzeów.

    Pzdr

    A.