eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZagineła paczka zagraniczna - kto moze złozyc reklamację › Re: Zagineła paczka zagraniczna - kto moze złozyc reklamację
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Zagineła paczka zagraniczna - kto moze złozyc reklamację
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <X...@1...0.0.1>
    <5c17e9be$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Date: Tue, 18 Dec 2018 11:24:35 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.2.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5c17e9be$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Language: pl-PL
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 36
    Message-ID: <5c18cae3$0$490$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 193.0.80.79
    X-Trace: 1545128675 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 490 193.0.80.79:38925
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:777731
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 17.12.2018 o 19:23, Robert Tomasik pisze:
    > W dniu 17-12-18 o 14:59, Budzik pisze:
    >> Zagineła paczka przesyłana z Francji do Polski.
    >> Złozylismy reklamacje w Polskim DHLu, według trackingu paczka została
    >> odebrana jakis kilometr od naszego domu.
    >> DHL odpisał nam ze reklamacje mozna złozyc tylko tam gdzie była nadawana.
    >> Dlaczego? Czy rzeczywiście prawo tak wyglada?
    >> Czy jest jakis sposób zeby reklamacje złozyc w PL?
    >> Oczywiście mamy skan oryginalnego dowodu nadania i tak jak pisałem - z
    >> trackingu wynika ze paczka do Polski dotarła bezproblemowo.
    >>
    > Umowę zawierał nadawca, zatem to on może reklamować. To wynika z
    > przepisów DHL, ale większość operatorów pocztowych ma chyba to tak
    > rozwiązane.
    >

    W prawie POCZTOWYM jest tak:

    Art. 92.

    1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi
    pocztowej prawo wniesienia reklamacji przysługuje:

    1) nadawcy;

    2) adresatowi - w przypadku gdy nadawca zrzeknie się na jego rzecz
    prawa dochodzenia roszczeń albo gdy przesyłka pocztowa lub kwota
    pieniężna określona w przekazie pocztowym zostanie doręczona
    adresatowi.

    2. Nadawca albo adresat mogą zgłosić reklamację w każdej placówce
    pocztowej operatora...

    Nie wiem, czy DHL podpada pod prawo pocztowe.

    MJ

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1