eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZagineła paczka zagraniczna - kto moze złozyc reklamację › Re: Zagineła paczka zagraniczna - kto moze złozyc reklamację
  • Data: 2018-12-18 11:24:35
    Temat: Re: Zagineła paczka zagraniczna - kto moze złozyc reklamację
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 17.12.2018 o 19:23, Robert Tomasik pisze:
    > W dniu 17-12-18 o 14:59, Budzik pisze:
    >> Zagineła paczka przesyłana z Francji do Polski.
    >> Złozylismy reklamacje w Polskim DHLu, według trackingu paczka została
    >> odebrana jakis kilometr od naszego domu.
    >> DHL odpisał nam ze reklamacje mozna złozyc tylko tam gdzie była nadawana.
    >> Dlaczego? Czy rzeczywiście prawo tak wyglada?
    >> Czy jest jakis sposób zeby reklamacje złozyc w PL?
    >> Oczywiście mamy skan oryginalnego dowodu nadania i tak jak pisałem - z
    >> trackingu wynika ze paczka do Polski dotarła bezproblemowo.
    >>
    > Umowę zawierał nadawca, zatem to on może reklamować. To wynika z
    > przepisów DHL, ale większość operatorów pocztowych ma chyba to tak
    > rozwiązane.
    >

    W prawie POCZTOWYM jest tak:

    Art. 92.

    1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi
    pocztowej prawo wniesienia reklamacji przysługuje:

    1) nadawcy;

    2) adresatowi - w przypadku gdy nadawca zrzeknie się na jego rzecz
    prawa dochodzenia roszczeń albo gdy przesyłka pocztowa lub kwota
    pieniężna określona w przekazie pocztowym zostanie doręczona
    adresatowi.

    2. Nadawca albo adresat mogą zgłosić reklamację w każdej placówce
    pocztowej operatora...

    Nie wiem, czy DHL podpada pod prawo pocztowe.

    MJ

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1