  • 1. Data: 2018-12-17 14:59:56
    Temat: Zagineła paczka zagraniczna - kto moze złozyc reklamację
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Zagineła paczka przesyłana z Francji do Polski.
    Złozylismy reklamacje w Polskim DHLu, według trackingu paczka została
    odebrana jakis kilometr od naszego domu.

    DHL odpisał nam ze reklamacje mozna złozyc tylko tam gdzie była nadawana.

    Dlaczego? Czy rzeczywiście prawo tak wyglada?

    Czy jest jakis sposób zeby reklamacje złozyc w PL?

    Oczywiście mamy skan oryginalnego dowodu nadania i tak jak pisałem - z
    trackingu wynika ze paczka do Polski dotarła bezproblemowo.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 2. Data: 2018-12-17 19:23:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-12-18 o 14:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Oczywiście mamy skan oryginalnego dowodu nadania i tak jak pisałem - z
    > trackingu wynika ze paczka do Polski dotarła bezproblemowo.

    Umowę zawierał nadawca, zatem to on może reklamować. To wynika z
    przepisów DHL, ale większość operatorów pocztowych ma chyba to tak
    rozwiązane.

  • 3. Data: 2018-12-17 20:53:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Umowę zawierał nadawca, zatem to on może reklamować. To wynika z
    > przepisów DHL, ale większość operatorów pocztowych ma chyba to tak
    > rozwiązane.

    OK, ale:
    - w Polsce odpisano nam dokładnie to samo
    - osoba która nadawała paczke we Francji juz tam nie mieszka
    - paczka zagineła w Polsce

    I co, nic nie da sie zrobic?
    Nie mozna złozyc reklamacji w Polsce w imieniu nadawcy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 4. Data: 2018-12-17 21:56:12
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-12-17 o 20:53, Budzik pisze:

    > I co, nic nie da sie zrobic?
    > Nie mozna złozyc reklamacji w Polsce w imieniu nadawcy?

    Dowiedz się w DHLu w jaki sposób nadawca może przekazać ci prawo do
    reklamacji.
    Jest to raczej przewidziane w ich regulaminie świadczenia usług.

  • 5. Data: 2018-12-17 22:45:02
    Od: "n" <...@...e>

    Można poprzez przelew roszczeń nadawcy na adresata.

    -----

  • 6. Data: 2018-12-18 05:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik n ...@...e ...

    > Można poprzez przelew roszczeń nadawcy na adresata.

    Z racji tego, ze nadawca jest Francuzem, czy moze to byc w jezyku
    francuskim?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 7. Data: 2018-12-18 10:44:35
    Od: "n" <...@...e>

    Najwyżej pójdziesz do tłumacza przysięgłego.

    -----

  • 8. Data: 2018-12-18 11:24:35
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Umowę zawierał nadawca, zatem to on może reklamować. To wynika z
    > przepisów DHL, ale większość operatorów pocztowych ma chyba to tak
    > rozwiązane.

    W prawie POCZTOWYM jest tak:

    Art. 92.

    1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi
    pocztowej prawo wniesienia reklamacji przysługuje:

    1) nadawcy;

    2) adresatowi - w przypadku gdy nadawca zrzeknie się na jego rzecz
    prawa dochodzenia roszczeń albo gdy przesyłka pocztowa lub kwota
    pieniężna określona w przekazie pocztowym zostanie doręczona
    adresatowi.

    2. Nadawca albo adresat mogą zgłosić reklamację w każdej placówce
    pocztowej operatora...

    Nie wiem, czy DHL podpada pod prawo pocztowe.

    MJ

  • 9. Data: 2018-12-18 12:35:34
    Od: adam <a...@a...pl>

    Miałem odwrotny przypadek, wysyłka z PL do USA, nie napiszę jaką firmą.
    Dostarczyli na ulicę obok. Ja jako nadawca składałem reklamację.
    Nie pomogły prośby ani zaklęcia, żeby przerzucić paczkę z ulicy na ulicę.
    Wysłałem po raz drugi, dotarła prawidłowo, ale obciążyli mnie za obydwie
    wysyłki. Razem ok 800 zł.
    Dwa miesiące szarpałem się z nimi, że zapłacę tylko za jedną przesyłkę.
    Gdy zagroziłem, że opiszę całą sytuację w mediach społecznościowych to w
    ciągu godziny miałem odpowiedź, że uznają reklamację i rezygnują z
    opłaty za błędnie dostarczoną paczkę.

  • 10. Data: 2018-12-18 21:07:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-12-18 o 11:24, Michał Jankowski pisze:

    > W prawie POCZTOWYM jest tak:

    Tyle, że to polskie prawo, a paczka była nadana we Francji.