eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZabójstwo z dnia 16 grudnia 1997 roku, oskarżona wyszła po 18 latach › Re: Zabójstwo z dnia 16 grudnia 1997 roku, oskarżona wyszła po 18 latach
    Date: Sun, 24 Oct 2021 20:49:05 +0200
    Subject: Re: Zabójstwo z dnia 16 grudnia 1997 roku, oskarżona wyszła po 18 latach
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Czemu nie wniesiono apelacji?

    Nie wiem, jaki status miała ta trzecia rozprawa.

    > Skoro pokrzywdzona twierdziła, że postrzeliła ją ta kobieta, to jaki
    > sens było szukać tego faceta? Żeby go przesłuchać, czy nie zabił kobiety?

    Może opowiedział by jakieś wątki, które coś wniosłyby do sprawy.

    > To już tylko jakiś kretyn mógł w opinii napisać. O ile w wypadku
    > pistoletu drobnej budowy ciała osoba będzie miała problem z oddaniem
    > DRUGIEGO strzału, bowiem automatyka broni może nie wybrać kolejnego
    > naboju. To nie wiem, co ma budowa ciała do strzelania z rewolweru. Może,
    > gdyby zabójstwa dokonano z .357 MAGNUM, ale i to zabić da radę, a
    > jedynie może jej uszkodzić rękę - po strzale.

    TVN24 pojechał na strzelnicę, aby widzom pokazać jak się strzela z
    takiego rewolweru, strzelającą była kobieta podobnej postury do oskarżonej.

    > Nie mnie tu oceniać zasadność wyroku, ale argumenty przeciwko - jak
    > rozumiem przytaczane przez dziennikarzy - są po prostu "od czapy". Ten z
    > alibi jest akurat najtrafniejszy, tylko piszesz, ze to alibi na chwilę
    > PO ZABÓJSTWIE, a nei chwilę zabójstwa.

    Alibi obejmowało kilka godzin zawierające moment zabójstwa.

    > To znaczy jakich śladów - poza drobinami prochu dziennikarze - się
    > spodziewali w tym wypadku? Nie wiem, po jakim czasie była możliwość
    > zbadania podejrzanej. Nie wiemy, czy było wiadomo, w co była ubrana.

    Instruktor ze strzelnicy powiedział, że ślady prochu utrzymują się dość
    długo. Instruktor strzelał, a 3 dni później gdzieś leciał i mimo iż
    kąpał się i mył ręce... na lotnisku wykryto u niego kontakt z
    materiałami pirotechnicznymi.

    > Oczywiście jest to dziwne. Tylko 20 lat później co można w tej sprawie
    > zrobić? Mamy takie prawo, że faktycznie ławnicy mogą skazać osobę.
    > Dziwne, że we trzech się uwzięli na tę kobietę.

    Ławnicy mogli otrzymać propozycję nie do odrzucenia od grupy haraczowej,
    co to mąż ofiary być może miał na pieńku.

> [...]
    > dodatku powiązać z ofiarą. Tu oczywistym problemem był brak dowodów na
    > działanie tego konkretnego sprawcy. Nie można dowieść, ze tego nie
    > zrobił, ale nie ma dowodów, że zrobił.
    >
    > W wypadku o którym tu piszemy jest dowód przeciwko sprawcy - zeznania
    > ofiary. Zeznania ofiary znającej napastniczkę. I oczywiście można się
    > zastanowić nad obaleniem tego zeznania, tylko trzeba by było znać
    > szczegóły sprawy. Jaki interes miała ofiara we wskazaniu tego
    > konkretnego sprawcy? Chciała ukryć tożsamość faktycznego sprawcy? - to
    > pierwsza pobudka nasuwająca się. Bo przecież mogła równe dobrze

    Właśnie być może przemyślała i aby zamknąć sprawę wskazała oskarżoną, bo
    jeśli nie, to miałaby na karku tych od haraczy jak już tu napisano.

    > Generalnie - moim zdaniem - można by się "pobawić" w weryfikację, ale
    > wykazanie, że kobieta zabić nie mogła po takim okresie czasu bedzie
    > trudne, zaś wiadomo, ze dowód winy jest - ofiara.

    Nawet jeśli kobieta jest winna, tylko teraz chce ugrać jakieś korzyści
    oprócz wykasowania wpisu z KRK jako karana, to ma to sens z jej strony.
    Powiedziała, że słyszała o sprawie Komendy, więc zapewne to ją tchnęło
    do tego, aby nagłośnić sprawę i iść z tym do mediów po 18 z 25 lat odsiadki.

    Być może ja 24 lata temu tam przechodziłem, ale to jest tak ruchliwa
    ulica, że nie zwróciło mojej uwagi nic nadzwyczajnego, ot piesi.
    Ktokolwiek tam przechodził w momencie zabójstwa - nic nie pamięta.
    Ktokolwiek widział zabójcę wychodzącego ze sklepu, to po 24 latach na
    pewno nie pamięta twarzy.
    Zdarzenie miało tylko troje uczestników: mąż ofiary, zginął na miejscu,
    ofiara postrzelona i zabójca. Zabójca wszedł, wykonał swoje, podobno bił
    się z mężem, bo mąż miał zdarty naskórek tak jakby zrobił pięść i
    uderzył napastnika. Zdaniem dwóch pierwszych składów sędziowskich mało
    prawdopodobne aby napastnikiem była kobieta, dlatego uniewinniły oskarżoną.

    W dniu 2021.10.24 o 19:17, Shrek pisze:

    > I bardzo dobrze, bo dzięki takim dziennikarzom co chwila wychodzą nowe
    > sprawy które policja albo prokuratura próbuje zdołować, ze względu na
    > swoje fakapy.

    Czasem denerwuje mnie, że na siłę dziennikarze szukają spraw, albo biorą
    się za sprawy, które wypełniaja im czas antenowy.