  • 1. Data: 2007-05-16 21:37:40
    Temat: Zabezpieczanie danych przy rekwirowaniu komputera przez policje
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Poprzedni watek sie rozrosl i zboczyl z tematu. Zainteresowala mnie jedna
    konkretna kwestia - co w momencie gdy policja ot tak bierze dysk/komputer i
    zostawia tylko protokol ze zabrano.

    Przeciez moga na dysku umiescic co zechca. Czy tak zebrany material
    dowodowy ma wiec jakas moc prawna?

    Rozejrzalem sie jeszcze w temacie i znalazlem taka wypowiedz:
    http://napisy.info/forum/index.php?showtopic=11324&s
    t=0&p=67802&#entry67802

    Nie wiem ile w tym racji, ale na moja logike faktycznie nalezaloby material
    zabezpieczyc tak jak opisano w linku.

    Czy wiec w sytuacji, gdy komputer "po prostu" zabrano, bez zadnego
    lakowania tudziez spisywania zawartosci, to czy mozna sie wybronic w sadzie
    dowodzac, ze taki material dowodowy nie jest wiarygodny?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2007-05-16 22:03:00
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Tak na marginesie to nie rozumiem tych ciaglych obaw o to, ze gliniarze cos
    "dopisza" do dysku i ze jest to tak bardzo prawdopodobne, ze wymaga
    specjalnych zabezpieczen.
    Na tej samej zasadzie Policjanty moga sie umowic i zeznac, ze w czasie
    legitymowania powiedzmy legitymowany ich zbluzgal i juz jest przestepstwo.
    Moga zeznac, ze znalezli u niego w kieszeni plytke z lewym windowsem. Moga
    wmowic, ze popelnil chociazby drobne wykroczenie np przeszedl na czerwonym
    swietle. Moga wszytko. I oczywiscie sad im uwierzy, a nie podsadnemu A
    jednak chyba tak sie nie dzieje - dlaczego zatem mieliby koniecznie wrabiac
    wlascicieli kompow w nieleglany soft ?

    Cezar

  • 3. Data: 2007-05-17 06:50:06
    Od: "Pablo" <k...@N...onet.pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    >(...) jednak chyba tak sie nie dzieje (...)

    dobrze, że napisałeś chyba, bo tak się niestety dzieje. Szczególnie, jak
    jest się pod wpływem alkoholu - wtedu nawet "kryształowej" osobie wmówią co
    chcą...

    Pozdrawiam
    Pablo

  • 4. Data: 2007-05-17 07:29:59
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > jednak chyba tak sie nie dzieje - dlaczego zatem mieliby koniecznie
    > wrabiac
    > wlascicieli kompow w nieleglany soft ?

    a np dla podniesienia statystyk, dla udupienia delikwenta bo komus zalazl
    za skore itd itp, powodow mozna wymyslic duzo

  • 5. Data: 2007-05-17 09:50:12
    Od: "C.R.E.E.D" <"mrmotaba@"@wp.pl>

    Dnia Thu, 17 May 2007 00:03:00 +0200, Cezar napisał(a):

> [...]
    > jednak chyba tak sie nie dzieje - dlaczego zatem mieliby koniecznie wrabiac

    Czy jestes az tak naiwny czy sie wygłupiasz???
    Sam sobie odpowiedziałeś właściwie na swoje pytania.
    W zarekwirowanym kompie polucjanci moga wrzucic np pornografie
    dzieciecą , zainstalować piracki soft wart kilkadziesiat tysiecy itp.
    i jak bidulo udowodnisz ze go tam nie było i ze nie jestes pedofilem ?
    POLICJA JEST PONAD PRAWEM. Znam to z autopsji. KAZDY sad i kazda
    prokuratura stanie po stronie policji i to policji bedzie wierzyc a
    nie oskarżonemu. Dlaczego nie bawia sie w czerwone swiatła (nie zawsze
    ale dla rozrywki chetnie) albo "zbluzganie policji" - bo kupa
    papierków a efekt mizerny, ale "pedofil" albo "pirat" to już brzmi
    groźnie a i statystyki wykrycia pozytywnie rosną i premie i zwiazane z
    tym awanse i efekt medialny że cho cho.
    P.S.
    Dodam że zostałem skazany bo pani komisarz Maria N. pracowała na awans
    na nadkomisarza. Prokurator to jej mąż i na nic zdały sie opinie
    biegłych i swiadków ....
    C.R.E.E.D.

  • 6. Data: 2007-05-17 15:28:07
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

> [...]

    > Tak na marginesie to nie rozumiem tych ciaglych obaw o to, ze gliniarze cos
    > "dopisza" do dysku i ze jest to tak bardzo prawdopodobne, ze wymaga

    Ja zadalem pytanie hipotetyczne. Polskie prawo jest zawile i nie umiem sam
    dojsc do tego, a interesuje mnie skutecznosc takiej linii obrony.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net