  • Data: 2016-12-20 14:47:23
    Temat: Re: Za szyfrowanie danych - kazamaty. Wkrótce...
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-12-20 o 11:16, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > po prostu nie wie, że ponieważ rozkodowywanie kluczami
    > publicznymi/prywatnymi trwa, to tak koduje sie tylko naglowek maila
    > zazwyczaj, reszta jest algorytmem symetrycznym kodowana. Stąd możliwość
    > ciut łatwiejszego złamania kodu, ale jeśli ktoś się uprze może cała
    > wiadomość zakodować i wtedy odkodowanie nie będzie już takie proste.

    A mnie się wydawało, że kluczem asymetrycznym szyfruje się klucz
    symetryczny służący do odszyfrowania wiadomości.
    Jak zaszyfrujesz nagłówek to nie wyślesz majla, bo serwer nie będzie
    umiał go obsłużyć.
    No chyba, że masz na myśli przekazywany w nagłówku asymetrycznie
    zaszyfrowany klucz symetryczny.

    ps. Też mam tendencję do zamiennego używania słów szyfrowanie/kodowanie,
    ale niektórzy by się na to bardzo oburzyli.