  • Data: 2016-12-22 08:44:39
    Temat: Re: Za szyfrowanie danych - kazamaty. Wkrótce...
    Od: "Danusia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:o3easb$32n$1@news.chmurka.net...

    > Moje pytanie przyniosło efekt zgodny z oczekiwaniem - wiem więcej niż
    > przed jego zadaniem :)
    > Mi (i chyba wielu ludziom) się _wydaje_, że praktyczne łamanie AES256
    > jest obecnie niemożliwe. Ciekawe czy to wydawanie się polega na prawdzie
    > czy nie?
    > Większą pewność bym miał gdyby wielkość bloku w AES256 była taka jak
    > wielkość klucza.

    Nie wiem czy wiesz że w połowie rządów Gierka czyli około 1975r na biurku każdego
    dygnitarza państwowego i partyjnego stał czerwony telefon TI (telefonia niejawna),
    rozmów z którego nie można było podsłuchiwać na centralach telefonicznych. A PRL było
    technologicznie opóźnione o 20 lat.
    No i jak myślisz ile jest w Polsce ludzi którzy bez wahania kupiliby dla siebie,
    rodziny i "znajomych" komórki z małym przełącznikiem rozmowa "zwykła - kodowana" w
    sytuacji gdy służby podsłuchują miliony rozmów rocznie?
    No i dlaczego jeżeli jest taki popyt nie ma podaży?