  • 1. Data: 2004-12-15 21:07:39
    Temat: Za stara na szkolenie z PUPu??? :(
    Od: "Marta Pabińczyk" <z...@N...gazeta.pl>

    Witam Państwa,
    Jestem 24-letnią bezrobotną zarejestrowaną w Powiatowym Urzędzie Pracy w
    Sieradzu jako osoba jej poszukująca. Z tego też powodu zaproponowano mi
    udział w spotkaniach Klubu Pracy podczas których wypłynęła propozycja
    szkolenia kadrowo-płacowego. Jest ono realizowane ze środków Unii
    Europejskiej PHARE 2002 pod nadzorem Polskiej Agencji Rozwoju
    Przedsiębiorczości. Nie ukrywam, że jestem bardzo zainteresowana szkoleniem o
    takim właśnie profilu, ponieważ moim zdaniem znacząco poprawiłoby moją
    sytuację na regionalnym rynku pracy. Wstępnie kwalifikowałam się na w/w
    szkolenie, jednak ostatecznie okazało się, że nie spełnię warunku dotyczącego
    wieku najprawdopodobniej z takiego oto zapisu:
    "bezrobotni, którzy w roku kalendarzowym zastosowania wobec nich usług lub
    instrumentów rynku pracy nie ukończyli 25 roku życia" (
    http://www.parp.gov.pl/dotacjephare16.html ).
    Szkolenie rozpoczyna się 3.01.2005, natomiast ja skończę 25 lat w lipcu.
    W związku z tym mam kilka pytań:
    1. Dlaczego w przytoczonym przepisie użyto sformułowania "w roku
    kalendarzowym ukończyli" skoro w następnym punkcie używa się
    zwrotu: "bezrobotni pozostający w rejestrze Powiatowych Urzędów Pracy łącznie
    przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, którzy w momencie
    zastosowania wobec nich ustawy lub instrumentów rynku pracy nie ukończyli 26
    roku życia"?
    2. Czy, jeśli cytowany przepis jest tym właściwym, istnieje możliwość
    odwołania się od decyzji dyskwalifikującej mnie jako kandydatki na szkolenie?
    3. Do jakich kolejno instancji/instytucji mogę i powinnam się odwołać i na co
    mogę się powoływać?
    Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.
    Pozdrawiam ciepło
    --
    Marta

  • 2. Data: 2004-12-15 22:41:34
    Temat: Re: Za stara na szkolenie z PUPu??? :(
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marta Pabińczyk" <z...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Dura lex, sed lex - Twarde prawo, ale prawo. Czemu tak to uczynił
    ustawodawca, to tego Ci nikt nie powie. Ale uczynił.

  • 3. Data: 2004-12-16 07:09:55
    Od: "Marta Pabińczyk" <z...@g...pl>

    > Użytkownik "Marta Pabińczyk" <z...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Dura lex, sed lex - Twarde prawo, ale prawo. Czemu tak to uczynił
    > ustawodawca, to tego Ci nikt nie powie. Ale uczynił.

    Problem w tym, że zapis dotyczący osób do 25 roku życia nie jest zbyt precyzyjny. W
    przypadku drugim, który przytaczałam, czyli: "bezrobotni pozostający w rejestrze
    Powiatowych Urzędów Pracy łącznie
    przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, którzy w momencie
    zastosowania wobec nich ustawy lub instrumentów rynku pracy nie ukończyli 26
    roku życia" stwierdzenie "w momencie zastosowania" jest dla mnie jasne i zrozumiałe.
    Natomiast sformułowanie "w roku kalendarzowym ukończyli" ja osobiście rozumiem jako
    "jeśli w 2005 obchodzą urodziny, to mogą uczestniczyć w szkoleniu, ale zanim osiągną
    25 wiosnę życia". Chodzi mi o to, żeby ktoś z Państwa udzielił mi wykładni prawa
    właśnie co do sformułowania "w roku kalendarzowym ukończyli".
    Jeszcze raz bardzo dziękuję z góry za wszelkie odpowiedzi dotyczące mojego problemu.
    Pozdrawiam ciepło.
    --
    Marta

  • 4. Data: 2004-12-16 07:18:19
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Dura lex, sed lex - Twarde prawo, ale prawo. Czemu tak to uczynił
    > ustawodawca, to tego Ci nikt nie powie. Ale uczynił.

    Ja! Ja wiem!
    Ja wiem dlaczego tak uczynił...
    Dlatego, że to jest RACJONALNY ustawodawca.

    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    -I zdanżam wszędzie na czas!

  • 5. Data: 2004-12-17 06:58:34
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@B...tlen.pl>

    Hi!!!!

    On Wed, 15 Dec 2004 21:07:39 +0000 (UTC), "Marta Pabińczyk"
    <z...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Witam Państwa,
    >Jestem 24-letnią bezrobotną zarejestrowaną w Powiatowym Urzędzie Pracy w
    >Sieradzu jako osoba jej poszukująca. Z tego też powodu zaproponowano mi

    NIe można być osobą bezrobotną i poszukującą pracy jednocześnie -
    oczywiście mam na myśli tutaj określenia występujące w ustawie. Z
    Twojego pierwszego zdania nie wynika jasno, czy jesteś bezrobotną, czy
    poszukującą pracy.

> [...]
    >odwołania się od decyzji dyskwalifikującej mnie jako kandydatki na szkolenie?

    To co cytujesz nie jest żadnym przepisem. Są to wytyczne do projektów.
    Projekty składa powiat. Twój powiat widocznie nie starał się o
    uruchomieine projektów dla grup docelowych wymienionych w pkt 2 . A do
    grupy z pkt 1 i 3 się nie zaliczasz niestety... (tzn. teraz się
    zaliczasz, ale od 1 stycznia 2005 r. już nie - a ważna jest data
    rozpoczęcia szkolenia).
    Tak nawiasiem mówiąc, to nie słyszałem, żeby gdziekolwiek były
    tworzone programy dla grupy docelowej wymienionej w pkt 2. Robi się
    takie programy ale nie określa się wieku - warunkiem jest
    pozostawanie w rejestrze Powiatowych Urzędów Pracy łącznie
    przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat.

    Jak sama widzisz - nie spełniasz warunków, a właściewie nie będziesz
    spełniać po 31 grudnia 2004 r.

    Ale moge Cię pocieszyć, że jeśli nasze władze się pospieszą, to
    będziesz miała szansę "załapać się" na coś - w projekcie nowej ustawy
    osoby do 25 r. zycia są liczone nie rocznikami, tylko wg. dokładnej
    daty urodzenia (nie podoba mi się to wcale)...

    3mcie się
    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/

  • 6. Data: 2004-12-17 08:37:03
    Od: "Marta Pabińczyk" <z...@g...pl>

    Waldemar \Jakec\ Bulkowski <j...@B...tlen.pl> napisał(a):

> [...]
    > oczywiście mam na myśli tutaj określenia występujące w ustawie. Z
    > Twojego pierwszego zdania nie wynika jasno, czy jesteś bezrobotną, czy

    Ma Pan absolutną rację. Jednak oficjalnie jestem nazywana bezrobotną. Ponieważ
    rejestrując się w Urzędzie stwierdziłam, że chcę jak najszybciej podjąć pracę,
    zakreśliłam "osoba poszukująca pracy". Dlatego właśnie zaproszono mnie do Klubu
    Pracy.

> [...]
    > pozostawanie w rejestrze Powiatowych Urzędów Pracy łącznie
    > przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat.

    Nadal do końca nie mam jasności. Sformułowanie "nie ukończyli" sugeruje, że dopóki
    nie ukończę 25 lat, mogę skorzystać ze szkoleń kierowanych do tej grupy docelowej.
    Gdyby było napisane "nie ukończą", wtedy wszystko jest dla mnie jasne, tak jak punkt
    drugi. Natomiast uważam, że takie stwierdzenie jakie jest zastosowane i jakie mnie,
    okazuje się, zdyskwalifikowało, pozostawia możliwość interpretacji jaką
    przedstawiłam i na podstawie jakiej postanowiłam jednak powalczyć.

    > Jak sama widzisz - nie spełniasz warunków, a właściewie nie będziesz
    > spełniać po 31 grudnia 2004 r.

    Jeśli finał mojej potyczki z interpretacją zapisu okaże się moją porażką, to w takim
    razie nie do końca działa się bezrobociu, ale je tworzy. Bo skoro nie kwalifikuję
    się do pierwszej wymienionej grupy, to żeby spełniać warunki drugiej i udać się na
    szkolenie, muszę poczekać 8 (osiem) miesięcy...

> [...]
    > osoby do 25 r. zycia są liczone nie rocznikami, tylko wg. dokładnej
    > daty urodzenia (nie podoba mi się to wcale)...

    Bardzo bym sobie życzyła, żeby miał Pan rację:)
    > 3mcie się

    Dziękuję serdecznie za zainteresowanie.
    Pozdrawiam ciepło.
    --