    From: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@B...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Za stara na szkolenie z PUPu??? :(
    Date: Fri, 17 Dec 2004 07:58:34 +0100

    Hi!!!!

    On Wed, 15 Dec 2004 21:07:39 +0000 (UTC), "Marta Pabińczyk"
    <z...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Witam Państwa,
    >Jestem 24-letnią bezrobotną zarejestrowaną w Powiatowym Urzędzie Pracy w
    >Sieradzu jako osoba jej poszukująca. Z tego też powodu zaproponowano mi

    NIe można być osobą bezrobotną i poszukującą pracy jednocześnie -
    oczywiście mam na myśli tutaj określenia występujące w ustawie. Z
    Twojego pierwszego zdania nie wynika jasno, czy jesteś bezrobotną, czy
    poszukującą pracy.

> [...]
    >W związku z tym mam kilka pytań:
    >1. Dlaczego w przytoczonym przepisie użyto sformułowania "w roku
    >kalendarzowym ukończyli" skoro w następnym punkcie używa się
    >zwrotu: "bezrobotni pozostający w rejestrze Powiatowych Urzędów Pracy łącznie
    >przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, którzy w momencie
    >zastosowania wobec nich ustawy lub instrumentów rynku pracy nie ukończyli 26
    >roku życia"?
    >2. Czy, jeśli cytowany przepis jest tym właściwym, istnieje możliwość
    >odwołania się od decyzji dyskwalifikującej mnie jako kandydatki na szkolenie?

    To co cytujesz nie jest żadnym przepisem. Są to wytyczne do projektów.
    Projekty składa powiat. Twój powiat widocznie nie starał się o
    uruchomieine projektów dla grup docelowych wymienionych w pkt 2 . A do
    grupy z pkt 1 i 3 się nie zaliczasz niestety... (tzn. teraz się
    zaliczasz, ale od 1 stycznia 2005 r. już nie - a ważna jest data
    rozpoczęcia szkolenia).
    Tak nawiasiem mówiąc, to nie słyszałem, żeby gdziekolwiek były
    tworzone programy dla grupy docelowej wymienionej w pkt 2. Robi się
    takie programy ale nie określa się wieku - warunkiem jest
    pozostawanie w rejestrze Powiatowych Urzędów Pracy łącznie
    przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat.

    Jak sama widzisz - nie spełniasz warunków, a właściewie nie będziesz
    spełniać po 31 grudnia 2004 r.

    Ale moge Cię pocieszyć, że jeśli nasze władze się pospieszą, to
    będziesz miała szansę "załapać się" na coś - w projekcie nowej ustawy
    osoby do 25 r. zycia są liczone nie rocznikami, tylko wg. dokładnej
    daty urodzenia (nie podoba mi się to wcale)...

    3mcie się
    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/