  • 1. Data: 2004-12-15 16:44:50
    Temat: Fałszerstwo podpisu na wniosku o zmianie preselekcji (tpsa i tele2)
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam umowę z Tele2. Mam umowę różnież z Telekomunikacją.

    Od czasu podpisania umowy z tele2 pojawiło się pare telefonów od miłych
    pracowniczek (?) telekomunikacji z prośbą o przejście z powrotem na ich
    abonament. Po podliczeniu zysków i strat stwierdzałem za każdym razem że
    dziękuje za ofertę.

    Dzisiaj otwieram skrzynkę, a tam pismo tej treści: "w związku ze
    złożniem wniosku o zmienę preselekcji ... zostało zrealizowane ...".
    Istota pisma jest taka, że od początku grunia domyślą preselekcją jest
    telekomunikacja. Można więc powiedzieć, że przez pare dni zamiast
    dzwonić przez tele2 używałem tepsy (nie rozwiązano mi umowy z tele2,
    tylko zmieniono defaultowe ustawienie telefonu na tepse).

    Oczywiście wykonałem telefon do nich i co się okazało: "składałem"
    wniosek o zmienę preselekcji jakiś czas temu (pod koniec listopada).
    Oczywiście nic nie składałem. Poprosiłem (trochę wystraszoną panią) o
    opisanie mi podpisu i okazuje się, że to nieczytelna parafka. Zachodzi
    więc podejrzenie o fałszerstwo.

    No i pytanie: co powinienem dalej zrobić ? Zostawić to tak jak jest i
    sprawę odkręcić ? Czy może jakieś doniesienie złożyć (gdzie ?) o
    popełnieniu przestępstwa sfałszowania podpisu ?

    Poprosiłem ich o podesłanie mi wydruku tego pisma. Po przyjściu (pewnie
    za parę dni) będę w stanie ocenić czy podpis był "zupełnie" z kosmosu
    czy też opierający się na jakimś złożonym przeze mnie.

    --
    Sebastian Bialy - h...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2004-12-15 17:24:48
    Od: Stasio Podróżnik <b...@o...pl>

    Użytkownik Sebastian Bialy napisał:

    > No i pytanie: co powinienem dalej zrobić ? Zostawić to tak jak jest i
    > sprawę odkręcić ? Czy może jakieś doniesienie złożyć (gdzie ?) o
    > popełnieniu przestępstwa sfałszowania podpisu ?

    Walcz z komuną !
    Art. 270. § 1. Kto, w celu użycia za autentyczny, podrabia lub
    przerabia dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego używa,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto wypełnia blankiet, opatrzony cudzym
    podpisem, niezgodnie z wolą podpisanego i na jego szkodę albo takiego
    dokumentu używa.
    § 3. Kto czyni przygotowania do przestępstwa określonego w § 1,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    > Poprosiłem ich o podesłanie mi wydruku tego pisma. Po przyjściu (pewnie
    > za parę dni) będę w stanie ocenić czy podpis był "zupełnie" z kosmosu
    > czy też opierający się na jakimś złożonym przeze mnie.

    j.w.
    ;)

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 3. Data: 2004-12-15 18:01:48
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Witam,

    > Poprosiłem (trochę wystraszoną panią) o
    > opisanie mi podpisu i okazuje się, że to nieczytelna parafka. Zachodzi
    > więc podejrzenie o fałszerstwo.

    Gorąco polecam w te pędy ŻĄDAĆ od tpsa xerokopii Twojego zlecenia z
    podpisem.
    Jeśli wydadzą i będzie podrobiony podpis to od razu na policję.
    Jeśli będą ściemniać i odmiawiać wglądu, zapowiedz im, że natychmiast
    idziesz do prokuratury i o sprawie informujesz też www.urtip.gov.pl. Jeśli
    nadal nic nie wskórasz, zrealizuj zapowiedziane im kroki.

    > No i pytanie: co powinienem dalej zrobić ? Zostawić to tak jak jest

    NIE! Zostawiając to możesz się spodziewać rosnących rachunków z tp a w
    przyszłości firmy windykacyjnej.
    Jeśli masz uzasadnione poderzenia sfałszowania podpisu reaguj NATYCHMIAST.
    To leży w Twoim a nie tepsy interesie.

    > i sprawę odkręcić ?

    Przede wszystkim TWARDO domagać się od tepsy kopii zlecenia z podpisem.
    Tylko ona będzie dowodem popełnienia ewentualnego przestępstwa.

    > Czy może jakieś doniesienie złożyć (gdzie ?) o
    > popełnieniu przestępstwa sfałszowania podpisu ?

    Na prokuratuę/policję ale najpierw uderz do tepsy. Na gliny/prokurę idź
    dopiero wtedy, gdy a) zdobędziesz kopię ze sfałszowanym swym podpisem
    b) tepsa odmówi wydania Ci jej.

    > Poprosiłem ich o podesłanie mi wydruku tego pisma. Po przyjściu (pewnie
    > za parę dni) będę w stanie ocenić czy podpis był "zupełnie" z kosmosu
    > czy też opierający się na jakimś złożonym przeze mnie.

    I do tego czasu nie idź jeszcze nigdzie, bo nie masz dowodu w ręce.
    Jeśli go zdobędziesz lub też tp odmówi Ci wydania go, reaguj stanowczo i
    NIE DAJ się kupić tepsie przeprosinami. Jeśli podrobili Twój podpis, to tym
    samym dokonali przestępstwa, za które odpowiedzieć MUSZĄ i -co ważne- Tobie
    wręcz nie wolno(!) tak tego zostawić. Jeśli zdobędziesz dowód popełnienia
    przestępstwa, to musisz powiadomić organa ścigania. Raz jeszcze nadmienię,
    że załatwienie tej sprawy jest dla CIEBIE ważne i wielce korzystne. Nikt na
    prawde nie wie, pod czym ktoś sfałszował Twój podpis. Jeśli do tego doszło,
    to mogli Cię wmanewrować w jeszcze inne "zlecenia" a to może za sobą w
    przyszłości pociągnąć pisemka firm windykacyjnych i wezwania do sądu.

    --

    Rico - antynacjonalizm i kosmopolityzm gwarantowany.
    "Krajowi producenci muszą być wspierani przez państwo, a ich produkty

  • 4. Data: 2004-12-15 19:01:34
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > Oczywiście nic nie składałem. Poprosiłem (trochę wystraszoną panią) o
    > opisanie mi podpisu i okazuje się, że to nieczytelna parafka. Zachodzi

    Sprobuj uzyskac to pismo ... albo przynajmniej jego kopię i lec do
    prokuratury zlozyc zawiadomienie o falszerstwie.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2004-12-15 22:11:27
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Ryszard Rączkowski wrote:
    > <...>
    > przestępstwa, to musisz powiadomić organa ścigania.
    > [...]

    OK. Z czystej ciekawości: Rozumiem, że po złożeniu doniesienia na
    prokuraturę/policję nie powinienem się spodziewać kosztów jakichkolwiek
    (głupich znaczków skarbowych/whatever) - ta sprawa powinna być ścigana z
    urzędu ?

    Chodzi również o to, czy z mojej strony moze to być uciążliwe (np
    wezwanie na przesłuchanie do Warszawy ...).

    --
    Sebastian Bialy - h...@p...onet.pl

  • 6. Data: 2004-12-15 23:24:35
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "Sebastian Bialy" <h...@p...onet.pl> napisał:

    > ta sprawa powinna być ścigana z urzędu ?

    Tak, fałszerstwo podpisu jest przestępstwem ściganym z urzędu zaś Ty jesteś
    poszkodowanym.

    > Chodzi również o to, czy z mojej strony moze to być uciążliwe (np
    > wezwanie na przesłuchanie do Warszawy ...).

    Nie. Złóż zawiadomienie w najbliższej Tobie komendzie/prokuraturze. Na
    dobrą sprawę miejsce popełnienia podróbki nie jest jeszcze znane. W razie
    czego zapieraj się i pisz, że sprawę ma prowadzić organ, gdzie zgłosiłeś
    sprawę lub inny, pobliski ale nie podejrzewam aby chcieli przekazywać
    sprawę gdzie indziej. Jeśli faktycznie doszło do podrobienia podpisu, to
    nie tylko Twojego ale i innych abonentów. Kwestią czasu jest wówczas, aż
    wszystkie przypadki wyjdą na jaw. Jeśli był to proceder uprawiany na
    szerszą sklalę przez daną osobę czy ich grupę, to mam nadzieję, że prędko z
    mamra nie wyjdą a TPSA rozpocznie wobec nich powództwo cywilne.