    From: "Marta Pabińczyk" <z...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Za stara na szkolenie z PUPu??? :(
    Date: Wed, 15 Dec 2004 21:07:39 +0000 (UTC)

    Witam Państwa,
    Jestem 24-letnią bezrobotną zarejestrowaną w Powiatowym Urzędzie Pracy w
    Sieradzu jako osoba jej poszukująca. Z tego też powodu zaproponowano mi
    udział w spotkaniach Klubu Pracy podczas których wypłynęła propozycja
    szkolenia kadrowo-płacowego. Jest ono realizowane ze środków Unii
    Europejskiej PHARE 2002 pod nadzorem Polskiej Agencji Rozwoju
    Przedsiębiorczości. Nie ukrywam, że jestem bardzo zainteresowana szkoleniem o
    takim właśnie profilu, ponieważ moim zdaniem znacząco poprawiłoby moją
    sytuację na regionalnym rynku pracy. Wstępnie kwalifikowałam się na w/w
    szkolenie, jednak ostatecznie okazało się, że nie spełnię warunku dotyczącego
    wieku najprawdopodobniej z takiego oto zapisu:
    "bezrobotni, którzy w roku kalendarzowym zastosowania wobec nich usług lub
    instrumentów rynku pracy nie ukończyli 25 roku życia" (
    http://www.parp.gov.pl/dotacjephare16.html ).
    Szkolenie rozpoczyna się 3.01.2005, natomiast ja skończę 25 lat w lipcu.
    W związku z tym mam kilka pytań:
    1. Dlaczego w przytoczonym przepisie użyto sformułowania "w roku
    kalendarzowym ukończyli" skoro w następnym punkcie używa się
    zwrotu: "bezrobotni pozostający w rejestrze Powiatowych Urzędów Pracy łącznie
    przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, którzy w momencie
    zastosowania wobec nich ustawy lub instrumentów rynku pracy nie ukończyli 26
    roku życia"?
    2. Czy, jeśli cytowany przepis jest tym właściwym, istnieje możliwość
    odwołania się od decyzji dyskwalifikującej mnie jako kandydatki na szkolenie?
    3. Do jakich kolejno instancji/instytucji mogę i powinnam się odwołać i na co
    mogę się powoływać?
    Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.
    Pozdrawiam ciepło
    --
    Marta