    From: "Marta Pabińczyk" <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Za stara na szkolenie z PUPu??? :(
    Date: Fri, 17 Dec 2004 08:37:03 +0000 (UTC)

    Waldemar \Jakec\ Bulkowski <j...@B...tlen.pl> napisał(a):

    > Hi!!!!
    >

    > On Wed, 15 Dec 2004 21:07:39 +0000 (UTC), "Marta Pabińczyk"
    > <z...@N...gazeta.pl> wrote:
    >
    > NIe można być osobą bezrobotną i poszukującą pracy jednocześnie -
    > oczywiście mam na myśli tutaj określenia występujące w ustawie. Z
    > Twojego pierwszego zdania nie wynika jasno, czy jesteś bezrobotną, czy
    > poszukującą pracy.

    Ma Pan absolutną rację. Jednak oficjalnie jestem nazywana bezrobotną. Ponieważ
    rejestrując się w Urzędzie stwierdziłam, że chcę jak najszybciej podjąć pracę,
    zakreśliłam "osoba poszukująca pracy". Dlatego właśnie zaproszono mnie do Klubu
    Pracy.

> [...]
    > uruchomieine projektów dla grup docelowych wymienionych w pkt 2 . A do
    > grupy z pkt 1 i 3 się nie zaliczasz niestety... (tzn. teraz się
    > zaliczasz, ale od 1 stycznia 2005 r. już nie - a ważna jest data
    > rozpoczęcia szkolenia).
    > Tak nawiasiem mówiąc, to nie słyszałem, żeby gdziekolwiek były
    > tworzone programy dla grupy docelowej wymienionej w pkt 2. Robi się
    > takie programy ale nie określa się wieku - warunkiem jest
    > pozostawanie w rejestrze Powiatowych Urzędów Pracy łącznie
    > przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat.

    Nadal do końca nie mam jasności. Sformułowanie "nie ukończyli" sugeruje, że dopóki
    nie ukończę 25 lat, mogę skorzystać ze szkoleń kierowanych do tej grupy docelowej.
    Gdyby było napisane "nie ukończą", wtedy wszystko jest dla mnie jasne, tak jak punkt
    drugi. Natomiast uważam, że takie stwierdzenie jakie jest zastosowane i jakie mnie,
    okazuje się, zdyskwalifikowało, pozostawia możliwość interpretacji jaką
    przedstawiłam i na podstawie jakiej postanowiłam jednak powalczyć.

    > Jak sama widzisz - nie spełniasz warunków, a właściewie nie będziesz
    > spełniać po 31 grudnia 2004 r.

    Jeśli finał mojej potyczki z interpretacją zapisu okaże się moją porażką, to w takim
    razie nie do końca działa się bezrobociu, ale je tworzy. Bo skoro nie kwalifikuję
    się do pierwszej wymienionej grupy, to żeby spełniać warunki drugiej i udać się na
    szkolenie, muszę poczekać 8 (osiem) miesięcy...

    > Ale moge Cię pocieszyć, że jeśli nasze władze się pospieszą, to
    > będziesz miała szansę "załapać się" na coś - w projekcie nowej ustawy
    > osoby do 25 r. zycia są liczone nie rocznikami, tylko wg. dokładnej
    > daty urodzenia (nie podoba mi się to wcale)...

    Bardzo bym sobie życzyła, żeby miał Pan rację:)
    > 3mcie się

    Dziękuję serdecznie za zainteresowanie.
    Pozdrawiam ciepło.
    --