    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS zaskarżony do Trybunału Konstytucyjnego!
    Date: Sun, 11 May 2014 17:55:55 +0200

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:536f719c$0$2353$65785112@news.neostrada.pl...

    > A który polityk jest wiarygodniejszy i mniej się ośmiesza?
    > Podaj nazwisko.

    Nie śledzę polityki. Nie podam przykładu. Ale ten facet z linku jest
    tragiczny.

    > Premier udowadniał że moje składki w OFE są nie są moje bo nie mogę nimi
    > dysponować.

    Bo nie możesz. Na tym polega ich przymusowość.

    > A jak przyszło do egzekwowania należnego mi wynagrodzenia w sądzie to
    > każą mi podawać kwoty razem ze składkami które _są nieodzowną częścią_
    > mojego wynagrodzenia i to ja powinienem o nie dbać bo są _MOJE_

    Są Twoje, tylko nie możesz nimi dowolnie dysponować. W życiu jest wiele
    podobnych konstrukcji. Spróbuj z hurtowni alkoholu sprzedać komuś alkohol w
    detalu, a też jest Twój.

    > Śmiech na sali.

    Pytanie, czy to uzasadniony śmiech.

    > Gość mało przekonywująco działa bo mówi prawdę a potulne lemingi wierzą
    > tylko w przekaz medialny najlepiej poparty obrazkami i sztuczkami
    > socjotechnicznymi.

    Nie chce mi się robić kolejny raz wykładu z ekonomii, ale pomysłodawcę II
    Filaru powinno się osądzić pod kątem przestępstwa z art. 296 kk, bowiem z
    góry było wiadomo, że jedyne, co z tego wyjdzie to konieczność wydatkowania
    ze Skarbu Państwa dodatkowych środków na tzw. speed, czyli różnicę pomiędzy
    odsetkami od wkładów dla obecnych zatrudnionych i odsetkami od kredytów
    komercyjnych zaciąganych przez ZUS dla banków (na to złożyli się wszyscy
    podatnicy chyba), oraz konieczność opłacenia zarządu II Filarem (to
    opłacili już uczestnicy tej farsy finansowej). Przy czym skutkiem tego
    zarządu - na ile się orientuje - jest znacznie mniejszy przychód z odsetek,
    niż gdybyśmy to na rachunek wpłacili w banku. Czyli z systemu emerytalnego
    po prostu wyprowadzono pod pozorem naprawy pewnie z 5% środków, częściowo
    do banków, a częściowo do zarządów II Filara.