  • 1. Data: 2012-06-16 01:26:17
    Temat: ZUS sprawdzi oświadczenia rodziców
    Od: piotr <...@...c>

    Witam serdecznie.
    Oto cytat jednego z artykułó, który ukazałsię na jednej z lokalnych
    stron internetowych:
    "W Głogowie jest ponad dwa tysiące miejsc w przedszkolach. Jak się
    okazuje jest to za mało. Rodzice dzieci, które do przedszkola się nie
    dostały, narzekają na to, że miejsce znalazło się dla dzieci których
    rodzice nie pracują lub dzieci spoza Głogowa.
    W związku z tym przeprowadzona zostanie kontrola oświadczeń o
    zatrudnieniu zawartych we wnioskach.
    Władze miasta nie mają instrumentów, żeby samodzielnie zweryfikować
    prawdziwość oświadczeń rodziców przedszkolaków. W związku z tym
    zamierzają zwrócić się o pomoc do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych."

    I tu nasuwa mi się pytanie, czy ZUS ma prawo przekazywać takie
    informacje komukolwiek??

  • 2. Data: 2012-06-16 08:42:42
    Temat: Re: ZUS sprawdzi oświadczenia rodziców
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "piotr" <...@...c> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamierzają zwrócić się o pomoc do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych."
    >
    > I tu nasuwa mi się pytanie, czy ZUS ma prawo przekazywać takie informacje

    Prokuraturze przykładowo tak. Powezmą w ramach swojej właściwości
    wiarygodną wiadomość o przestępstwie i złożą zawiadomienie. Pytanie, czy
    Urząd Miasta może takie informacje przekazać ZUS-owi?

  • 3. Data: 2012-06-16 13:12:36
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > wiarygodną wiadomość o przestępstwie i złożą zawiadomienie. Pytanie, czy
    > Urząd Miasta może takie informacje przekazać ZUS-owi?

    A ja mam pytanie, tak z ciekawości, o co chodzi? Jakie przestępstwo
    popełniają rodzice i jakie sankcje za to grożą?

    J.

    www.kontestacja.com

  • 4. Data: 2012-06-16 13:20:50
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-06-16 11:12:36 +0000, krys <k...@p...onet.pl> said:

    > A ja mam pytanie, tak z ciekawości, o co chodzi? Jakie przestępstwo
    > popełniają rodzice i jakie sankcje za to grożą?

    A popełniają? Skąd takie założenie? Bo na razie padło pytanie, czy ZUS
    może donieść na kogoś i odpowiedź, że np. prokuraturze może...

    --
    Bydlę

  • 5. Data: 2012-06-16 14:22:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.06.2012 13:12, krys pisze:
    > A ja mam pytanie, tak z ciekawości, o co chodzi? Jakie przestępstwo
    > popełniają rodzice i jakie sankcje za to grożą?

    Składanie fałszywych oświadczeń celem wyłudzenia świadczenia.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2012-06-16 14:28:08
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-06-16 13:20, Bydlę pisze:

    > Bo na razie padło pytanie, czy ZUS
    > może donieść na kogoś i odpowiedź, że np. prokuraturze może...

    Pytanie brzmiało zupełnie inaczej.

    --
    spp

  • 7. Data: 2012-06-16 14:30:57
    Od: spp <s...@g...pl>

    > Składanie fałszywych oświadczeń celem wyłudzenia świadczenia.

    Tyle, że żądanie składania oświadczeń jest ... bezprawne. :(

    --
    spp

  • 8. Data: 2012-06-16 15:07:18
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Składanie fałszywych oświadczeń celem wyłudzenia świadczenia.

    Chyba usługi jednak. W dodatku płatnej. I zupełnie nie rozumiem, co ma ZUS
    do przedszkola.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 9. Data: 2012-06-16 15:08:37
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Bydlę wrote:

    > A popełniają? Skąd takie założenie? Bo na razie padło pytanie, czy ZUS
    > może donieść na kogoś i odpowiedź, że np. prokuraturze może...

    W myśl zasady "dajcie mi człowieka, a paragraf się znajdzie" to pewnie tak.
    Nie wiem, to pytam, może zrozumiem.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 10. Data: 2012-06-16 15:10:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:jrhtqe$6po$1@inews.gazeta.pl...

    > Składanie fałszywych oświadczeń celem wyłudzenia świadczenia.

    A mógłbyś wskazać konkretny artykuł w kodeksie karnym, który proponujesz?
    Bo w grę wchodzą dwa, ale żaden nie do końca. 297 mówi o fałszywym
    oświadczeniu, ale w celu uzyskania dotacji, subwencji lub kredytu. 271 mówi
    o osobie uprawnionej do wystawienia dokumentu. Żaden tu nie pasuje. Gdyby w
    grę wchodziło rozporządzenie majątkiem, to może oszustwo?