  • 1. Data: 2004-04-06 06:22:47
    Temat: ZUS nie umie odpowiedziec...
    Od: m...@t...pl.nojunk (Witek Mozga)

    Witam,

    Ciotka ostatnio żali mi sie, że ma problem z ZUS. W zwiazku z tym
    pytanie: czy do ZUS mozna zwrocic sie z pytaniem w formie pisemnej,
    podobnie jak do US i zażadać wyjasnienia problemu na pismie?

    Problem jest nastepujacy:
    ciotka dorabia jako ksiegowa u kogos kto prowadzi dzialalnosc
    zarejestrowana w Warszawie. Teraz on otwiera filie, ktora bedzie
    zarejestrowana w Łodzi, ale jako inna firma. Trzeba gdzies zglosic
    pracownikow i... nie wiadomo gdzie, bo w ZUS nie wiedza czy w Lodzi
    czy w Warszawie. Zdrowy rozsadek podopowiada, ze w Lodzi, ale zdrowym
    rozsadkiem nie mozna sie kierowac w sprawach z ZUS.

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 2. Data: 2004-04-06 15:00:24
    Temat: Re: ZUS nie umie odpowiedziec...
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > czy w Warszawie. Zdrowy rozsadek podopowiada, ze w Lodzi, ale zdrowym
    > rozsadkiem nie mozna sie kierowac w sprawach z ZUS.

    ZUSu nie obchodzi to, że właściciel jest ten sam. Jest to formalnie
    rzecz biorąc odrębny podmiot gospodarczy i należy postępować tak, jakby
    to była niezależna firma z siedzibą w Łodzi.

    chester

    --
    "Mało jest uczciwych kobiet, które nie byłyby zmęczone swoją cnotą."
    (Francois de la Rochefoucauld)

  • 3. Data: 2004-04-06 19:48:48
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    > Ciotka ostatnio żali mi sie, że ma problem z ZUS. W zwiazku z tym
    > pytanie: czy do ZUS mozna zwrocic sie z pytaniem w formie pisemnej,
    > podobnie jak do US i zażadać wyjasnienia problemu na pismie?

    oczywiście
    koniecznie zachowaj sobie kopie :))
    lub wyślij poleconym
    jakbyś miał problemy daj znać p...@p...wp.pl

> [...]
    > czy w Warszawie. Zdrowy rozsadek podopowiada, ze w Lodzi, ale zdrowym
    > rozsadkiem nie mozna sie kierowac w sprawach z ZUS.

    z punktu widzenia ZUSu wszystkim żądzi siedziba płatnika składek
    dla porządku powinno się płacić zus w tym samym miejscu co podatki

  • 4. Data: 2004-04-07 10:57:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Witek Mozga" <m...@t...pl.nojunk> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy w Warszawie. Zdrowy rozsadek podopowiada, ze w Lodzi, ale zdrowym
    > rozsadkiem nie mozna sie kierowac w sprawach z ZUS.

    I jako księgowa ma z tym problem? To przecież proste. Decyduje siedziba
    pracodawcy. Więc jeśli pracownicy będą pracownikami centrali firmy, to
    ubezpieczamy ich tam , gdzie centrala, a jeśli to ciotka ich zatrudni, to
    tam gdzie ciotka. Jakoś nie bardzo widzę tutaj problem.

  • 5. Data: 2004-04-08 05:33:48
    Od: m...@t...pl.nojunk (Witek Mozga)

    >I jako księgowa ma z tym problem? To przecież proste.

    Wiesz jak to jest w dzisiejszych czasach. Ludzie lapia kazda posade.
    Ciotka ukonczyla jakis tam kurs i chcac-niechcac zajmuje sie takimi
    sprawami.

    Dziekuje wszystkim za pomoc.

    --
    Witek