  • 1. Data: 2004-04-06 07:34:34
    Temat: Prawo Uni Europejskiej
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    Czy istnieje gdziekolwiek w Internecie pełny tekst prawa
    unijnego przetłumaczony na język polski?

    Wiem, że jest tego dużo (a w googlach znaleźć można prawie
    wyłącznie urywki lub wersje komercyjne wydawnictw) ale chyba
    powinno być to gdzieś zebrane by prosty czary obywatel miał
    prawo się z tym zapoznać?

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 2. Data: 2004-04-06 07:46:29
    Temat: Re: Prawo Uni Europejskiej
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Qwax wyskrobał(a):
    > Czy istnieje gdziekolwiek w Internecie pełny tekst prawa
    > unijnego przetłumaczony na język polski?

    Całe prawo unijne? Zapomnij... Nie ma i długo nie będzie po polsku całości,
    co najwyżej najważniejsze traktaty i rozporządzenia.

    Na stronach http://www.ukie.gov.pl są niektóre akty w oficjalnych polskich
    tłumaczeniach.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-04-06 07:56:24
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    Dzięki
    Qwax

  • 4. Data: 2004-04-06 07:58:00
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał
    w wiadomości news:c4tn93$nl5$1@news.onet.pl...
    > Qwax wyskrobał(a):
    >
    > Na stronach http://www.ukie.gov.pl są niektóre akty w
    oficjalnych polskich
    > tłumaczeniach.

    Szkoda tylko że taka strona nie istnieje
    ;-)))
    (404)

    Qwax

  • 5. Data: 2004-04-06 08:18:18
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Qwax wrote:

    > Czy istnieje gdziekolwiek w Internecie pełny tekst prawa
    > unijnego przetłumaczony na język polski?

    Na oficjalnej stronie UE pod adresem:
    http://europa.eu.int/eur-lex/pl/dd/index.html
    można znaleźć tłumaczenie zaakceptowanych przez Brukselę aktów prawa
    europejskiego (rozporządzeń i dyrektyw), pogrupowanych wg tematu.
    Tylko nie zraź się, kategorie są jeszcze podane po angielsku.

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 6. Data: 2004-04-06 12:28:50
    Od: KLoSS <N...@a...com.pl>

    wto, 06 kwi 2004 o 01:46 GMT Bartek Gliniecki napisał(a):

    > Qwax wyskrobał(a):
    >
    > Całe prawo unijne? Zapomnij... Nie ma i długo nie będzie po polsku całości,
    > co najwyżej najważniejsze traktaty i rozporządzenia.

    Czyli każdy Polak musi się do tego prawa stosować bez możliwości zapoznania
    sie z nim ;-)

    Pozdrawiam
    KLoSS
    --
    Koszulki z jajem ;-) Hit SEZONU! Razem ponad 60 oryginalnych wzorów!
    http://alchemy.com.pl/koszulki/

  • 7. Data: 2004-04-06 13:33:49
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    Użytkownik "KLoSS" <N...@a...com.pl> napisał w
    wiadomości
    org...

    prawa

    > Czyli każdy Polak musi się do tego prawa stosować bez
    możliwości zapoznania
    > sie z nim ;-)

    Oczywiście.

    A propos nieźle się naszukałem Kodeksu Karnego w wersji
    obowiązującej (a komentarzy to do dziś w Internecie nie
    znalazłem - zresztą wcześniej się wściekłem) ;-)))

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 8. Data: 2004-04-06 14:09:02
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Qwax wyskrobał(a):
    > Szkoda tylko że taka strona nie istnieje
    > ;-)))
    > (404)

    Jak nie istnieje jak istnieje? Przed chwilą aż sprawdziłem z ciekawości.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 9. Data: 2004-04-06 14:12:35
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    KLoSS wyskrobał(a):
    > Czyli każdy Polak musi się do tego prawa stosować bez możliwości
    > zapoznania sie z nim ;-)

    Po pierwsze - nie każdy Polak musi, bo nie wszytkich ono dotyczy. Zauważ, że
    prawo UE tak generalnie to reguluje sprawy związane z szeroko pojętym
    handlem, gospodarką - raczej prawo publiczne. Tak więc przeważnie prawo
    unijne będzie interesować ludzi związanych z działalnością gospodarczą,
    publiczną itd. Poza tym gros polskiego ustawodawstwa w sumie powtarza
    regulacje unijne, a z polskim ustawodawstwem Polacy jak najbardziej mogą się
    zapoznać. Po drugie - każdy Polak ma możliwość zapoznania się z prawem
    polskim. I co z tego wynika? Ano nic...

    --
    Bartek Gliniecki

  • 10. Data: 2004-04-06 16:18:38
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    www.sejm.pl

    > (a komentarzy to do dziś w Internecie nie
    > znalazłem - zresztą wcześniej się wściekłem) ;-)))

    I trudno zebys znalazl. Ich autorzy nie pisali ich za darmo. Mozna je
    kupic.. :-)

    NoMAD