  • 1. Data: 2004-04-06 05:21:02
    Temat: alimenty-do ktorego roku zycia?
    Od: "Irena" <i...@p...onet.pl>

    dziecko jest pelnoletnie ale jeszcze sie uczy
    do kiedy naleza sie mu alimenty?
    prosze o odpowiedz

  • 2. Data: 2004-04-06 05:50:02
    Temat: Re: alimenty-do ktorego roku zycia?
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Irena" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > dziecko jest pelnoletnie ale jeszcze sie uczy
    > do kiedy naleza sie mu alimenty?
    > prosze o odpowiedz

    jesli nie zarabia samodzielnie i jesli dochody w rodzinie nie przekraczaja
    jakiejs tam kwoty to do konca nauki (chyba) albo 25 czy 26 roku, najlepiej
    jak zadzwonisz do zus i sie dowiesz

  • 3. Data: 2004-04-06 05:58:05
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "szerszen" <w...@s...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c4tgdo$l3g$1@opal.futuro.pl

    > jesli nie zarabia samodzielnie i jesli dochody w rodzinie nie
    > przekraczaja jakiejs tam kwoty to do konca nauki (chyba) albo 25 czy 26
    > roku, najlepiej jak zadzwonisz do zus i sie dowiesz

    A dokładniej to do chwili *usamodzielnienia się* . Jeśli
    dziecko jest niepełnosprawne i całkowicie niezdolne
    do pracy i przy tym nie ma żadnych dochodów lub
    dochody nie zapewniają minimum socjalnego to
    obowiązek alimentacji trwa do chwili smierci dziecka
    lub osoby alimentującej.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Czy to prawda doktorze, że jeżeli ktoś umrze we śnie to dowie się o tym

  • 4. Data: 2004-04-06 08:16:28
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Irena wrote:
    > dziecko jest pelnoletnie ale jeszcze sie uczy
    > do kiedy naleza sie mu alimenty?
    > prosze o odpowiedz

    Do chwili usamodzielnienia się, przy czym kontynuowanie nauki w szkołach
    publicznych przedłuża ten okres (stąd tyle róznych dziwacznych prywatnych
    szkółek półwyższych służących głównie przedlużaniu alimentów i odraczaniu
    wojska). Jest jeden haczyk - trzeba uczyć się sytematycznie - jak ktoś
    powtarza rok to traci prawo do alimentów. Z pretensjami prosze do sądu
    najwyższego.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 5. Data: 2004-04-06 19:12:00
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 06/04/2004 10:16, Falkenstein wrote :

> [...]
    > wojska). Jest jeden haczyk - trzeba uczyć się sytematycznie - jak ktoś
    > powtarza rok to traci prawo do alimentów. Z pretensjami prosze do sądu

    Można prosić sygnaturę sprawy? (A jeśli się da to tezę?)

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Politics, n. Strife of interests masquerading as a contest of

  • 6. Data: 2004-04-06 21:13:47
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Irena napisał(a) Tue, 6 Apr 2004 07:21:02 +0200 na pl.soc.prawo:

    > dziecko jest pelnoletnie ale jeszcze sie uczy
    > do kiedy naleza sie mu alimenty?
    > prosze o odpowiedz

    Tak bez żadnych problemów to do 25 chyba że jest to ostatni rok nauki to
    26.

    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: m...@u...post.pl |
    | GG: 966498 ICQ: 134628796 www.mariuszr.prv.pl |

  • 7. Data: 2004-04-06 21:14:57
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Falkenstein napisał(a) Tue, 6 Apr 2004 10:16:28 +0200 na pl.soc.prawo:

    > Jest jeden haczyk - trzeba uczyć się sytematycznie - jak ktoś
    > powtarza rok to traci prawo do alimentów.

    Hmm, dziwne, ja powtarzałem i nie straciłem.