  • 1. Data: 2004-05-02 17:04:27
    Temat: ZUS nie przekazuje składek na OFE - problem trochę inny niż tu już opisywane
    Od: Skopens <a...@p...fm>

    Witam

    Sprawa jest dość nietypowa. Jakieś 1,5 roku temu zorientowałem się że
    ZUS nie przesyła składek na OFE (pracowałem wtedy po raz pierwszy od
    kilku miesięcy). Złozyłem wniosek o wyjaśnienie sprawy. Okazało się,
    że z gdzieś w Polsce ktoś przez pomyłkę podał numer PESEL akurat taki
    jak mam ja, oraz że pracodawca podał moje dane do ZUS z moim numerem
    NIP, natomiast urząd pracy przekazał moje dane bez NIP-u - to również
    wywołało zament, chociaż nie wiem co ma piernik do wiatraka - dane się
    przecież zgadzały. W wyjaśnieniu ZUS napisał, że nasze konta w ZUS
    muszą zostać "rozcalone, a następnie scalone spowrotem" - to miało
    załatwić sprawę.

    Po kliku miesiącach czekania i kilku pismach z ZUS że wyjaśnianie jest
    w toku sprawa utknęła w martwym punkcie, a ZUS poradzili mi żebym
    rozpoczął całą procedurę od nowa. Nie zgodziłem się na to.

    Złozyłem skargę na inspektorat ZUS do oddziału ZUS-u (wyższa
    instancja). W odpowiedzi dowiedziałem się, że: "inspektorat ZUS
    dopełnił wszelkiej staranności w wyjaśnianiu braku składek [...]
    niezwłocznie zostały podjete działania zmierzające do uzyskania
    poprawnej identyfikacji mojego konta [...] moi płatnicy potwierdzili
    poprawność moich danych identyfikacyjnych w ZUS [...] stwierdzono
    konieczność scalenia mojego konta jednakże PRZEPROWADZENIE POWYŻSZEJ
    OPERACJI NIE JEST MOŻLIWE NA DZIEŃ DZISIEJSZY, gdyż nadal trwają prace
    nad wdrożeniem odpowiedniego oprogramowania".

    I tu mi ręce opadły bo ZUS oficjalnie mnie poinformował że ma mnie,
    pardon, głęboko w dupie. Sprawy nie zamierzam zostawić samej sobie.

    Do kogo mogę posłać kolejne pismo z ponagleniem przekazania moich
    pieniędzy na OFE? Jest jakiś rzecznik od problemów z ZUS, a może jakaś
    inna osoba, która byłaby w stanie wyegzekwować moje prawo.

    Czy wyegzekwowanie przekazania tych pieniędzy jest mozliwe na drodze
    sądowej czy z góry jestem skazany na niepowodzenie lub długoletni
    proces??

    Poradzcie jaki dalsze kroki mam wykonać - z informacji zus wynika że
    mogę sobie poczekać i 10 lat - wszyscy widzoą jak wygląda wdrożenie
    ich systemu.

    A jesli nie mogą tego zrobić nowym sytemem to niech to zrobią w starym
    - jak ich podejść??

    Z góry dzięki za wszelkie informacje i pomoc

    Pozdrawiam
    Skopens

    Artur Skopowski

    PS wykasuj abc z adresu e-mail, jeśli
    chcesz do mnie napisać

  • 2. Data: 2004-05-02 18:17:22
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    zażądaj wydania decyzji w tej sprawie
    muszą ją wydać
    jak jej nie wydadzą w ciągu 2 miesięcy to przysługuje ci odwołanie do sąu
    okręgowego - sądu pracy za pośrednictwem inspektoratu

  • 3. Data: 2004-05-06 16:45:35
    Od: Skopens <a...@p...fm>

    Witam

    On Sun, 2 May 2004 20:17:22 +0200, "pablio" <p...@p...wp.pl>
    wrote:

    >zażądaj wydania decyzji w tej sprawie
    >muszą ją wydać
    >jak jej nie wydadzą w ciągu 2 miesięcy to przysługuje ci odwołanie do sąu
    >okręgowego - sądu pracy za pośrednictwem inspektoratu

    Ale decycji o czym?? Napisali przecież że nowy system nie pozwala na
    razie na wyjaśnienie mojej sprawy, tylko że mnie to nie urządza.

    Na co moge się powołać?? Jakieś przepisy, jakaś ustawa coś innego??

    Napiszcie Co Wy byście zrobili w moim przypadku :)

    Dzięki i Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-05-06 19:02:21
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > Napiszcie Co Wy byście zrobili w moim przypadku :)

    od ok. 3-4 lat usiłuję podobną sprawę wyjaśnić z zusem
    (nieprzekazywane składki, bo w systemie zus znalazł się mój
    numer pesel z liczbą cyfr różną od założonej przez twórców pesel) ;
    zawsze mam wrażenie, jakbym rozmawiał/korespondował
    z rozlegulowanym automatem udzielającym losowych odpowiedzi;

    pzdr
    g.

  • 5. Data: 2004-05-08 20:24:27
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c7e2bh$7n9$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

> [...]
    > zawsze mam wrażenie, jakbym rozmawiał/korespondował
    > z rozlegulowanym automatem udzielającym losowych odpowiedzi;

    ludziki
    poznajcie swoje prawa
    zus działa jako organ administracji państwowej(publicznej)
    czyli stosuje kodeks postepowania administracyjengo
    zatem rozstrzyga sprawy indywidualne za pomocą decyzji
    ma taki obowiązek
    jeśli dajecie się zbywać jakąś mierną korespondencją to wasza brocha
    ja bym napisał prosto do dyrektora Oddziału ZUS
    treść : zwracam się z prośbą o rozstrzygnięcie ..... tu podajcie czego
    chcecie
    np: w sprawie nieopłaconych składek na OFE. Od zawsze wciągacie moją kasę i
    nie płacicie do mojego funduszu szubrawcy! w związku z tym żądam wydania
    wiążącego rozstrzygnięcia w tej sprawie o przyczynach takiego stanu rzeczy
    przez podanie zaległości jakie posiada ZUS wobec mojego funduszu z tytułu
    moich niepłaconych składek itd.
    jak zus cos odpisze dajecie to do sądu za pośrednictwem tego co to wam
    napisał